Beste,
Ik ben eigenaar van een geweldige c63S Amg uit 2015.
MAAR nu zou ik graag meer geluid en vermogen willen..
Zijn er mensen met ervaring qua andere downpipes en tuning voor de c63S?
Daarnaast zit ik eraan te denken om de motor een wallnutblasting behandeling te geven aangezien dit bij mijn audi s5 v8 enorm veel verschil maakte.(staat nu 100.000km op de klok)
Heeft iemand ervaring met wallnutblasting bij eenc63S?
Groetjes bryan
Wallnutblasting,catless downpipes&tuning c63S?
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Hoi, Wat zou je met walnootschillen willen laten stralen?
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3197
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
https://transtune.nl/specials/walnutblasting
"Wat is walnut blasting?
Walnut blasting is een effectieve methode om koolstofafzetting op de kleppen en de inlaat van een automotor te verwijderen. Het is een probleem dat zich vooral voordoet bij direct ingespoten diesel- en benzinemotoren. Bekende voorbeelden van deze motoren zijn de TFSI motoren van Audi en de TSI motoren van VW, maar ook andere autofabrikanten zoals BMW en Mini Cooper maken gebruik van dezelfde techniek. Directe inspuiting wordt namelijk steeds vaker toegepast omdat het helpt motoren zuiniger en krachtiger te maken.
Waarom walnut blasting?
Directe inspuiting is dus zeker een stap voorwaarts, maar in combinatie met de EGR (uitlaatgas recirculatie) en carterventilatie zorgt het ook voor koolstofafzetting in de motorinlaat. Walnut blasting kan deze afzetting verwijderen. Maar hoe zit dat eigenlijk met die koolstof? Net zoals wij mensen hebben ook automotoren lucht nodig. Veel lucht zelfs. De aangezogen lucht zorgt er samen met de bougies voor dat de ingespoten brandstof ontbrandt in de cilinder. Alleen: bij de verbranding van benzine (of diesel) komt er ook koolstofdioxide vrij die zich kan afzetten op en rondom de kleppen. In oude motoren was dit nooit een probleem omdat de kleppen als het ware werden gespoeld door de brandstof toen er nog carburateurs en later indirecte injectie werden toegepast."
"Wat is walnut blasting?
Walnut blasting is een effectieve methode om koolstofafzetting op de kleppen en de inlaat van een automotor te verwijderen. Het is een probleem dat zich vooral voordoet bij direct ingespoten diesel- en benzinemotoren. Bekende voorbeelden van deze motoren zijn de TFSI motoren van Audi en de TSI motoren van VW, maar ook andere autofabrikanten zoals BMW en Mini Cooper maken gebruik van dezelfde techniek. Directe inspuiting wordt namelijk steeds vaker toegepast omdat het helpt motoren zuiniger en krachtiger te maken.
Waarom walnut blasting?
Directe inspuiting is dus zeker een stap voorwaarts, maar in combinatie met de EGR (uitlaatgas recirculatie) en carterventilatie zorgt het ook voor koolstofafzetting in de motorinlaat. Walnut blasting kan deze afzetting verwijderen. Maar hoe zit dat eigenlijk met die koolstof? Net zoals wij mensen hebben ook automotoren lucht nodig. Veel lucht zelfs. De aangezogen lucht zorgt er samen met de bougies voor dat de ingespoten brandstof ontbrandt in de cilinder. Alleen: bij de verbranding van benzine (of diesel) komt er ook koolstofdioxide vrij die zich kan afzetten op en rondom de kleppen. In oude motoren was dit nooit een probleem omdat de kleppen als het ware werden gespoeld door de brandstof toen er nog carburateurs en later indirecte injectie werden toegepast."
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 23 nov 2014 22:34
- Mercedes-Benz: C63s amg 2015
De gehele inlaat.Mooster schreef:Hoi, Wat zou je met walnootschillen willen laten stralen?
Bij mijn audi s5 v8 was het echt een enorm verschil voor en na...
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 23 nov 2014 22:34
- Mercedes-Benz: C63s amg 2015
Dit klopt inderdaad,ik heb hier al ervaring mee met een s5 v8.Poppel180 schreef:https://transtune.nl/specials/walnutblasting
"Wat is walnut blasting?
Walnut blasting is een effectieve methode om koolstofafzetting op de kleppen en de inlaat van een automotor te verwijderen. Het is een probleem dat zich vooral voordoet bij direct ingespoten diesel- en benzinemotoren. Bekende voorbeelden van deze motoren zijn de TFSI motoren van Audi en de TSI motoren van VW, maar ook andere autofabrikanten zoals BMW en Mini Cooper maken gebruik van dezelfde techniek. Directe inspuiting wordt namelijk steeds vaker toegepast omdat het helpt motoren zuiniger en krachtiger te maken.
Waarom walnut blasting?
Directe inspuiting is dus zeker een stap voorwaarts, maar in combinatie met de EGR (uitlaatgas recirculatie) en carterventilatie zorgt het ook voor koolstofafzetting in de motorinlaat. Walnut blasting kan deze afzetting verwijderen. Maar hoe zit dat eigenlijk met die koolstof? Net zoals wij mensen hebben ook automotoren lucht nodig. Veel lucht zelfs. De aangezogen lucht zorgt er samen met de bougies voor dat de ingespoten brandstof ontbrandt in de cilinder. Alleen: bij de verbranding van benzine (of diesel) komt er ook koolstofdioxide vrij die zich kan afzetten op en rondom de kleppen. In oude motoren was dit nooit een probleem omdat de kleppen als het ware werden gespoeld door de brandstof toen er nog carburateurs en later indirecte injectie werden toegepast."
Vroeg me alleen af of andere mensen hier met een c63s hier ervaring mee hebben.
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Aha duidelijk. Is je idee om het inlaattraject te, zogenaamd, flowtunen? Oppervlakken gladder maken zodat er minder turbulentie optreed, of alleen reiningen?
Gezien t feit dat ik vermoed dat er EGR( exhaust gas recirculation) op de motor zit zal het spruitstuk vrij snel na reiniging weer vervuilen/ aankoeken waardoor t merkbare verschil snel af zal nemen of niet aanwezig zijn. Het zogenaamde flowtunen kan maar daar is meer voor nodig dan alleen stralen omdat je de 'hoeveelheid lucht per tijdseenheid per cilinder' gelijk wil hebben. Daarvoor zou ik em naar een specialist met meetbank brengen.
Gezien t feit dat ik vermoed dat er EGR( exhaust gas recirculation) op de motor zit zal het spruitstuk vrij snel na reiniging weer vervuilen/ aankoeken waardoor t merkbare verschil snel af zal nemen of niet aanwezig zijn. Het zogenaamde flowtunen kan maar daar is meer voor nodig dan alleen stralen omdat je de 'hoeveelheid lucht per tijdseenheid per cilinder' gelijk wil hebben. Daarvoor zou ik em naar een specialist met meetbank brengen.
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3197
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Is niet tunen maar de vervuiling weghalen waardoor de ademhaling weer optimaal is
Natuurlijk komt de vervuiling terug maar niet zo snel dat je het beter niet kunt doen
Ik kan er over Mercedes motoren met directe injectie weinig over vinden tov BMW en VAG motoren.
Misschien dat 1 van de techniekers hier iets over vervuiling van het inlaattraject kunnen zeggen?
Natuurlijk komt de vervuiling terug maar niet zo snel dat je het beter niet kunt doen
Ik kan er over Mercedes motoren met directe injectie weinig over vinden tov BMW en VAG motoren.
Misschien dat 1 van de techniekers hier iets over vervuiling van het inlaattraject kunnen zeggen?
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Ikzelf zou wel eens willen weten of je dit probleem niet bij de bron kan aanpakken. EGR grotendeels afpluggen en een kleine doorlaat open laten, deze niet op de uitlaat aansluiten maar gewoon lucht onder de motorkap vandaan laten aanzuigen. Dan zou je kunnen bereiken dat je middels een omweg wel nog extra lucht/ zuurstof mee het inlaattraject neemt maar niet de vervuiling die je aantreft in de uitlaatgassen.
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Bij de M116-117 motoren is t simpel, aansluitingen op het uitlaat en inlaatspruitstuk afpluggen en klaar is Kees.
Ben benieuwd of t bij moderne motoren veel gecompliceerder is.
Ben benieuwd of t bij moderne motoren veel gecompliceerder is.
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3197
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Oil catch can is ook een oplossing maar ik blijf ook benieuwd of dit ook voorkomt bij Mercedes direct ingespoten benzine motoren.
Met google maar weinig over gevonden dus is dat goed nieuws?
Met google maar weinig over gevonden dus is dat goed nieuws?
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 23 nov 2014 22:34
- Mercedes-Benz: C63s amg 2015
Ik kan ook weinig vinden over de c63S met walnuttblasten van inlaat traject...bij audi en vw etc is dit echt een probleem vamdaar dat ik het toen heb laten doen.Poppel180 schreef:Oil catch can is ook een oplossing maar ik blijf ook benieuwd of dit ook voorkomt bij Mercedes direct ingespoten benzine motoren.
Met google maar weinig over gevonden dus is dat goed nieuws?
Maar wat ik begrijp uit reacties is de 4.0 v8 van mercedes dus een direct ingespoten motor?
Dan zou dit verklaren dat dit niet nodig is namelijk.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 23 nov 2014 22:34
- Mercedes-Benz: C63s amg 2015
Deze zien er inderdaad erg goed uit,wat kosten deze en welk merk is dit?schim schreef:Deze moet je hebben, komt in plaats van de eerste en tweede kat''sdownpipe.jpg