Hallo iedereen,
Wij hebben een Vito Tourer w447 met de 116cdi bluetec motor, die heeft nu 57000km.
Bij koude motor stottert hij, dit doet hij altijd de eerste 100 meter tussen 1000 en 2000 toeren per minuut. het toerental gaat niet gelijkmatig omhoog, net alsof hij met momenten geen brandstof krijgt.
Bij warme motor zou hij ook eens willen haperen, maar niet veel en niet in grote mate.
Ik merk ook een geur op van ongefilterde uitlaatgassen onder de motorkap bij koude start.
Ik krijg geen foutmeldigen op het display.
Iemand een idee waar ik moet beginnen zoeken?
Mvg,
Gunther
Haperende motor Vito 116 cdi
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik heb werkelijk 0 verstand van diesels maar zou het kunnen zijn dat er lucht in de brandstof toevoer zit?
Of misschien een slechte klep timing?
Of misschien een slechte klep timing?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:25
- Mercedes-Benz: WDB901 211CDI / T1 Bremer transporter 210D / Polaris Sportsman 800 EFI Twin 4x4
- Specialisatie: restauratie
je kan ook eens kijken of er een injector lekt, dit kan ook die geur verklaren. hoewel je vermeld dat je hem heb uitgelezen, maar uitlezen is ook niet altijd 100 % garantie .
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 jan 2024 07:34
- Mercedes-Benz: Vito Tourer 116
Beste Vito Tourer W447.
ik heb precies het zelfde probleem, is dit probleem bij u opgelost?
Zo ja wat was de oplossing?
ik heb precies het zelfde probleem, is dit probleem bij u opgelost?
Zo ja wat was de oplossing?