M119 cam adjuster solenoid

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

15 sep 2019 01:19

Beste mensen,
Wat word er bedoeld met cam adjuster solenoid?
Op internet las ik dat het magneten waren.
Iemand die ernaar heeft gekeken vertelde me dat het nokkenas sensoren waren.Dat die bij het intrappen van het gaspedaal mee gaan draaien en in de juiste stand komen te staan voor acceleratie.
Bij mij merk ik dat ze wat vettig zijn van de olie.Blijkbaar een lek ergens denk ik.
Kan iemand me vertellen wat het is,de oplossing om het te maken,of het schadelijk is om zo door te blijfen rijden,en of het een duur geintje zal zijn?
Bijlagen
20190901_194250-1377x2448.jpg
20190901_194250-1377x2448.jpg (88.46 KiB) 429 keer bekeken
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8357
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

15 sep 2019 07:37

Het zijn magneten die de timing van de inlaatnokkenas veranderd voor optimale prestaties .

Uit mijn Bij 2000 toeren worden ze vervroegd (12V) en bij 4800 toeren weer uitgeschakeld (0V)

Bij mijn W126 waar ik een M119 ingebouwd had heb ik het nooit aangesloten . Omdat ik geen motormanagment systeem had die er rekening mee moest houden had ik geen storingen .

Alles schoonmaken en onder controle houden , deze lekkage lijkt al een tijdje aan de gang
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

15 sep 2019 11:29

ElGriffo schreef:Het zijn magneten die de timing van de inlaatnokkenas veranderd voor optimale prestaties .

Uit mijn Bij 2000 toeren worden ze vervroegd (12V) en bij 4800 toeren weer uitgeschakeld (0V)

Bij mijn W126 waar ik een M119 ingebouwd had heb ik het nooit aangesloten . Omdat ik geen motormanagment systeem had die er rekening mee moest houden had ik geen storingen .

Alles schoonmaken en onder controle houden , deze lekkage lijkt al een tijdje aan de gang
Ok dus enkelt schoonmaken.ik hoef niets te vervangen dan.en is er een bepaalde stand van hoe ze terug gezet moeten worden of isner maar 1 manier en spreekt de rest vanzelf?
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

15 sep 2019 11:36

ElGriffo schreef:Het zijn magneten die de timing van de inlaatnokkenas veranderd voor optimale prestaties .

Uit mijn Bij 2000 toeren worden ze vervroegd (12V) en bij 4800 toeren weer uitgeschakeld (0V)

Bij mijn W126 waar ik een M119 ingebouwd had heb ik het nooit aangesloten . Omdat ik geen motormanagment systeem had die er rekening mee moest houden had ik geen storingen .

Alles schoonmaken en onder controle houden , deze lekkage lijkt al een tijdje aan de gang

Is dit dan ook waarom mn gaspedaal naar mijn gevoel te laat reageert?
Bij mn vorige E50 was het gaspedaal erg gevoelig en erg fel.Bij deze merk ik als ik vol gas wil optrekken dat die na 1.5 seconde pas echt fel is.Zou dat daardoor kunnen komen?
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8357
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

15 sep 2019 12:29

Geen idee
Heb helaas geen glazen bol
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

15 sep 2019 13:05

ElGriffo schreef:Geen idee
Heb helaas geen glazen bol
Jammer genoeg ik ook niet.
Heb wel 2 sterretjes in mn voorruit :D
En uiteraard 1 op mn motorkap :applaus:
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
Gebruikersavatar
berendd
Berichten: 367
Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

16 sep 2019 13:45

Mijn E420 is een stuk minder fel op het gas als de E55's die ik heb gereden.

Volgens mij is dat meer een stuk ingeprogrammeerd rustig karakter dan dat het een afwijking is.

De 420 is pas snel als je m op zn staart trapt, of geforceerd terugschakeld, normaal is het een rustige cruiser, de AMG heeft een heel ander karakter.
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

16 sep 2019 19:16

berendd schreef:Mijn E420 is een stuk minder fel op het gas als de E55's die ik heb gereden.

Volgens mij is dat meer een stuk ingeprogrammeerd rustig karakter dan dat het een afwijking is.

De 420 is pas snel als je m op zn staart trapt, of geforceerd terugschakeld, normaal is het een rustige cruiser, de AMG heeft een heel ander karakter.
Ok maar alsnog merk ik dat deze E50 minder fel en snel is als mn vorige.Dacht daarom dat het aan de cam adjuster solenoid kon komen.
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
Plaats reactie