Vraag over motor

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Ron Albers
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2019 08:33

14 sep 2019 11:49

Goedemorgen,
Mijn vrouw en ik zijn van plan een buscamper op basis van een Mercedes sprinter te kopen. Nu doet zich de gelegenheid voor om een dergelijke bus te kopen. Het betreft een sprinter 319 CDI van 2014 met een 3.0 V6 140 kW/190 pk, euro-6 bluetec motor. De wagen heeft ca. 30.000 gelopen. Is dus niet veel gebruikt.
Mijn vraag is of er op dit forum mensen zijn die ervaring hebben met deze motor en ons kunnen vertellen of dit een goede motor is.
Vraagt de motor veel onderhoud? Is de motor duur in onderhoud? Hoe is het olieverbruik, welke olie wordt aanbevolen? Wat is het gemiddelde brandstofverbruik.
Ik ben zelf niet technisch op dit gebied en laat me graag adviseren wat de voor- en nadelen zijn van deze motor.
Groet,
Ron Albers
harolds
Berichten: 581
Lid geworden op: 03 jul 2012 15:30
Mercedes-Benz: Mercedes C220cdi 2011
Locatie: Flevoland

15 sep 2019 07:35

Onze oudere ambulances bij de dienst zijn uitgerust met een dergelijke motor.
In het kort een prima motor, onderhoud is meen ik om de 30k, tussentijds weinig olie bij te vullen.
Verbruik is sterk afhankelijk van de hoeveelheid haast die je hebt, als we met spoed door het land jakkeren gaat het al snel richting de 1 op 5, gaat het rustig aan dan is 1 op 8/9 haalbaar. Het heeft dan ook de stroomlijn van de tuinhuisje.

Onderhoud is mede afhankelijk van hoe de auto gebruikt wordt, maar voor ons als ambulancedienst is het een betrouwbare wagen gebleken, mede gelet op de manier waarmee er gereden wordt.
Plaats reactie