w124 E200 stationair te hoog

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Edwardnl
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 dec 2014 20:12
Mercedes-Benz: w221

20 sep 2019 14:28

L.Rozenwater schreef:
Edwardnl schreef: kan het zijn dat de electronica ontregelt is geraakt door de lange tijd zonder stroom te hebben gestaan
De elektronica raakt niet ontregelt door het stroomloos zijn.
Zelf zou ik beginnen met de ECU (laten) uitlezen. Anders zijn de te checken punten de schakelaar "Leerlaufkontakt" in de gasklep voor
de stationairregeling. Als die geen contact maakt, stuk, slechte massa, te strakke gaskabel, stuurt de ECU de stationairregeling niet.
Het regeneratieventiel, die hoort tijdens de stationairloop dicht. Door diverse redenen kan deze (deels) open blijven staan en heb je
valse lucht. Deze is veel voorkomend.

PS
hoe is trouwens de staat van de motor- en gasklepkabelboom, die al op verrotteren gecheckt??
Voor zover ik het kon zien heb ik de kabels en slangen nagekeken en ze zien er goed uit de motor heeft slechts 100k gelopen en de alles blinkt nog van de motor de slangetjes zijn nog goed zwart en vertonen geen barsten of scheuren of uitdroging verschijnselen.
Verkuilm
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2019 07:13
Mercedes-Benz: E200 coupe

02 okt 2019 07:24

Weet je zeker dat de kabelboom goed is?
Ze vergaan allemaal bij benzine w124 tussen 1993 en 1996
Op de voorkant zit een plastic kap. Die trek je er zo af.
Kijk eens goed naar de aders. Geen scheurtjes?
Kan zijn dat die al eens vervangen. Dan zou ik nog even kijken naar het kabeltje naar de bobines.
Als dat goed is. Prima.
Haal vervolgens het gasklephuis los. Je kan m aangesloten houden. De zwarte plastic kap los schroven. Torx.
En kijk naar de bedrading.
Mijn coupe uit 1994 met 115k op teller. Alles vergaan.
Nu aan t vervangen.
Je krijgt vage storingen door de slechte bedrading
Plaats reactie