"Ruckeln" van mijn nieuwe A klasse (W177)

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
JinJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2021 16:29
Mercedes-Benz: W177 A200

20 jul 2021 17:20

Ik rij sinds 2020 ook een nieuwe A200 (modeljaar 2019).
In het begin zo tot rond 7.000 km (eind april 2021) reed auto super .

Maar begon eerst spontaan bij het optrekken (rustig) dat mijn voorwielen begonnen te slippen en te haperen bij het doorschakelen.
Hierna werd het erger. Zelfs op de snelweg als je op een 80 km stuk reed en daarna je snelheid weer opvoerde begon mijn auto te haperen en je zag je toerental bij 2000 haperen! Auto rijdt sindsdien niet meer lekker.
Heb dit direct gemeld bij de dealer waar ik het gekocht heb. Auto is eind mei 2021 naar de werkplaats geweest en auto heeft een Service B gehad en ze hebben naar de klacht gekeken. Volgens monteur is dit een bekende euvel bij de nieuwe A en B klasse en werd geadviseerd om heel rustig op te trekken en niet pittig te rijden! Ik zei wat krijgen we nou, ik rij een Mercedes en geen 45 km auto! Discussie gehad en uiteindelijk weggegaan. Omdat het echt niet lekker reed, ben ik naar een andere dealer geweest na contact met de klantenservice.
Eind juni 2021 is mijn auto naar deze dealer geweest en ze hebben een software update gedaan van de transmissie bak!!
Ik kreeg wel mee dat het in principe hiermee minder moet worden maar dat niet helemaal weggaat omdat het bij de auto hoort!
Maar na de update werd het nog erger dat het zelfs op snelweg rare geluiden onder de auto vandaag kwamen en heel erg haperde! En toen ik de flippers (handmatig) ging gebruiken om te testen hoe het dan rijd, wilde het niet eens schakelen naar 2 -> 3 enz. Toen heel snel weer op automatisch gedaan.
Weer terug naar de dealer en kreeg te horen dat de auto opnieuw ingereden moet worden tot ongeveer 1.500 km. Auto moet zich weer aanpassen aan mijn rijgedrag.
Dus ben benieuwd wat er daarna gaat gebeuren, maar als ik dit allemaal lees ben ik niet positief.

Tank altijd BP98 en start/stopknop schakel ik uit!
Ben een autoliefhebber en rijd en onderhoud mijn auto met beleid
B3rt
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 okt 2020 19:29

20 jul 2021 22:19

Die van mij staat op dit moment bij de dealer.

Het volledige differentieel (het is een 4matic) is vandaag vervangen, de schok klachten tijdens het weg rijden waren volledig verdwenen informeerde mij de chef werkplaats, tijdens test rijden voelde ze echter nog steeds lichte schokken (aanzienlijk minder maar niet weg), Mercedes schreef voor om ook de kleppen te inspecteren, het kwam wel eens voor dat deze verbrand zijn, de controle geschied dmv in elke cilinder met een camera te gaan kijken en compressie te meten.

Na de proefrit is dit gebeurd en daar was (gelukkig) niets aan te zien, echter tijdens de proefrit hoorde men wel een vreemd / afwijkende afblaas geluid en gezien de motor geinspecteert werd is ook besloten om voor de zekerheid eens naar de turbo te kijken.

Wat bleek hier zat een enorme speling op de as, volgens de chef werkplaats zou de turbo binnen 10K absoluut falen en kon de gehele motor om zeep helpen, een nieuwe turbo is dan ook direct besteld en zou morgen binnenkomen en worden gemonteerd, hij durfde de auto absoluut niet met deze turbo door te laten rijden.
Ook dacht de chef werkplaats dat deze turbo medeveroorzaker is voor resterende schokken wat die nog een heel klein beetje deed .

Al met al een zeer dure reparatie (voor Mercedes), zo wie zo vervangen van een differentieel en de turbo (en dat met een km stand van net 30K), denk dat het aan onderdelen al ruim 4000 euro kost.

Van het differentieel waren geen losse onderdelen leverbaar behalve de electro motor, maar die was niet defect, zo ook de turbo is enkel als complete unit te vervangen....

Nu hopen dat mijn klachten ook echt weg zijn en dat ik voor het eerst dat ik de auto heb normaal kan rijden met die auto, indien niet dan is het bye bye Mercedes en ga ik weer terug naar mijn vorige merk.
Ibocan
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2023 16:49

06 dec 2023 14:10

Raimon schreef: 22 nov 2019 13:34 Mogelijk de omslag van homogene inspuiting naar gelaagde inspuiting.

Dit is met een update te verminderen. De kritische rijder zal dat altijd blijven merken.
Hoi, ik heb zelfde probleem. Wat kan ik beste doen?
Plaats reactie