schudden van motor mercedes r129
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 04 sep 2019 17:17
- Mercedes-Benz: w124 en r129
- Specialisatie: hobbyist
- Locatie: MEEUWEN-GRUITRODE
ik ben in het bezit van een sl 500 waarvan ik reeds de delco's , bougies , injecteurs vernieuwd heb doch mijn motor blijft lichtjes schudden en de acceleratie is niet goed , doet het precies in 2keer en dit is niet de automaat ! kan me iemand hierover inlichtingen geven ? dank bij voorbaat , grt Theo
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Wat is het bouwjaar? Gaat de auto in noodloop? Hoe is de staat van het gasklephuis?
Deze generatie was samen met de W140 de eerste met milieuvriendelijke bekabeling en ook in stekkers en degelijke ging dat mis omdat de isolatie uiteindelijk verpulverd. In de tijd dat ik een W140 had heb ik veel gelezen over haperende gasklephuizen met dat als oorzaak.
Deze generatie was samen met de W140 de eerste met milieuvriendelijke bekabeling en ook in stekkers en degelijke ging dat mis omdat de isolatie uiteindelijk verpulverd. In de tijd dat ik een W140 had heb ik veel gelezen over haperende gasklephuizen met dat als oorzaak.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Heb je een originele verdelerkap en rotor geplaatst ? Nieuwe, juiste bougies ? Bougiekabels ok ?
Daar is dit type motor erg gevoelig voor, met onregelmatig lopen als gevolg....
Daar is dit type motor erg gevoelig voor, met onregelmatig lopen als gevolg....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- ElGriffo
- Berichten: 8354
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
M119 met spinnenkop of EFI ?
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- michel1975
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 11 jan 2011 21:31
- Mercedes-Benz: C215 CL500 AMG Ex R129 300SL24, ex W140 500SE, ex S211 200E, ex W203 C180, ex W124 300E24, ex C126 500SEC, ex W108 250S
- Locatie: Hensbroek
Heel gevoelig. Ieder jaar waren de verdelerkappen aan de beurt. En dan stond die nog wel binnen ook.Cornelis schreef:Heb je een originele verdelerkap en rotor geplaatst ? Nieuwe, juiste bougies ? Bougiekabels ok ?
Daar is dit type motor erg gevoelig voor, met onregelmatig lopen als gevolg....
Drinken halveert je leven,
maar je ziet dubbel zoveel...
maar je ziet dubbel zoveel...
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
De mijne ook, stond onder een afdakmichel1975 schreef:Heel gevoelig. Ieder jaar waren de verdelerkappen aan de beurt. En dan stond die nog wel binnen ook.Cornelis schreef:Heb je een originele verdelerkap en rotor geplaatst ? Nieuwe, juiste bougies ? Bougiekabels ok ?
Daar is dit type motor erg gevoelig voor, met onregelmatig lopen als gevolg....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 04 sep 2019 17:17
- Mercedes-Benz: w124 en r129
- Specialisatie: hobbyist
- Locatie: MEEUWEN-GRUITRODE
ik heb alles van bosch geplaatst , ze hebben mij verteld dat dat het beste was
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 04 sep 2019 17:17
- Mercedes-Benz: w124 en r129
- Specialisatie: hobbyist
- Locatie: MEEUWEN-GRUITRODE
mijn sl is van 1992 rijd heel mooi behalve het schudden van de wagen in stilstand en het accelereren !
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 04 sep 2019 17:17
- Mercedes-Benz: w124 en r129
- Specialisatie: hobbyist
- Locatie: MEEUWEN-GRUITRODE
was nog even vergeten te zeggen dat de uitlaat nogal stinkt en dat doet mij vermoeden dat de verbranding niet goed is !
ook wil ik nog iedereen bedanken voor de reacties , grt Theo
ook wil ik nog iedereen bedanken voor de reacties , grt Theo
- ElGriffo
- Berichten: 8354
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Dan zal je wel een katalysator hebben .
Maar welke motorcode heb je ?
Kabelbomen zijn zeker verdacht die is bij de spinnenkop versie minder storing veroorzakend
Bougiekabels zitten ook allemaal goed , geen vaccuum slang ergens los ?
Maar welke motorcode heb je ?
Kabelbomen zijn zeker verdacht die is bij de spinnenkop versie minder storing veroorzakend
Bougiekabels zitten ook allemaal goed , geen vaccuum slang ergens los ?
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Das nie helemaal waar vind ik.theo booms schreef:ik heb alles van bosch geplaatst , ze hebben mij verteld dat dat het beste was
Ik had op de mijne ook nieuwe gezet van bosch en het was het jaar erop weer feest....bij dealer maar es nieuwe gekocht voor een achterlijk hoge prijs en die zijn zelfs dikker(verschil was erg duidelijk en misschien had ik pech maar toch)
De meeste sl's met verdelerkappen hebben niet de zelf verwijderende kabels.(das na 1993dat dat een probleem wordt)
Het is altijd wat en zelden goed
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 04 sep 2019 17:17
- Mercedes-Benz: w124 en r129
- Specialisatie: hobbyist
- Locatie: MEEUWEN-GRUITRODE
hallo hier ben ik weer . ik heb ondertussen ondervonden dat de regelschroef ivm de luchtinlaat niet meer reageert , zou dat de reden kunnen zijn dat mijn motor niet goed draait ? moet ik dan de volledige deksel verwijderen ? hoe zit het dan met de spinnenkop ? alvast bedankt voor de reacties , grt Theo
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Ik had hetzelfde bij de aankoop van mn E50 amg.
Er bleek 1 klein slangetje los te zijn geraakt.Was een vacuumslangetje wat onder mn voorruit bij het schutbord uitseekt.Toen het weer terug was geplaatst zoals het hoort,is meteen het schudden opgehouden en de motor liep meteen netjes en rustig.
Er bleek 1 klein slangetje los te zijn geraakt.Was een vacuumslangetje wat onder mn voorruit bij het schutbord uitseekt.Toen het weer terug was geplaatst zoals het hoort,is meteen het schudden opgehouden en de motor liep meteen netjes en rustig.
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 04 sep 2019 17:17
- Mercedes-Benz: w124 en r129
- Specialisatie: hobbyist
- Locatie: MEEUWEN-GRUITRODE
bedankt voor de reactie , ik ga eens proberen of mijn vacuumpomp nog werkt zodat ik kan zien of ik ook een lek heb , grt Theo
- ElGriffo
- Berichten: 8354
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Vaccuum pomp nog werkt ? Eehhh dat is niet wat hij bedoelt.
Ik denk dat het beter is dat je er een kenner bij gaat halen . Vacuüm pomp staat op zich los van het motorvacuum.
De motor zelf creëert in het inlaattraject een vaccuum wanneer deze verstoort wordt omdat er ergens een gat naar buiten aanwezig is . Dit is dus een lek (vaccuum lek)
Dit kan veroorzaakt worden door heel slangetjes die aanwezig zijn. Als er 1 dus lekt of er af geschoten is ga je dat merken . De automaat “pakt “ ook vaccuum die hij nodig heeft vanaf het inlaatspruitstuk
Ik denk dat het beter is dat je er een kenner bij gaat halen . Vacuüm pomp staat op zich los van het motorvacuum.
De motor zelf creëert in het inlaattraject een vaccuum wanneer deze verstoort wordt omdat er ergens een gat naar buiten aanwezig is . Dit is dus een lek (vaccuum lek)
Dit kan veroorzaakt worden door heel slangetjes die aanwezig zijn. Als er 1 dus lekt of er af geschoten is ga je dat merken . De automaat “pakt “ ook vaccuum die hij nodig heeft vanaf het inlaatspruitstuk
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed