W211 e55 automaatbak

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
jordy_s
Berichten: 951
Lid geworden op: 13 jan 2011 22:07
Mercedes-Benz: W202 c240 sport '97 - w210 e270 cdi '01 - w210 e55 amg '99 - w211 e320 cdi '03 -w211 e55 v8 kompressor '03-w211 e320 cdi designo '03

22 aug 2019 19:41

Hallo allemaal

Sins een tijdje merk ik dat mijn auto schokt als ik de gas loslaat,vooral als ik rustig rijd.

In de file merk ik het erg goed,gisteren uitgelezen en geen fouten.de motor en bak hebben 150k gelopen.

Nu zat ik te denken kan dit de cardan zijn die aan z'n einde is?ik heb de bak al een paar gereset en hij is ook gespoeld maar dit gaf geen verbetering.voor de rest schakeld hij goed.alleen het schokken is echt irrintant met lage snelheden.
Meschien dat jullie iets weten of iets dergelijks hebben mee gemaakt.

Groetjes jordy
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

22 aug 2019 20:21

Hoe is de hardy schijf?
jordy_s
Berichten: 951
Lid geworden op: 13 jan 2011 22:07
Mercedes-Benz: W202 c240 sport '97 - w210 e270 cdi '01 - w210 e55 amg '99 - w211 e320 cdi '03 -w211 e55 v8 kompressor '03-w211 e320 cdi designo '03

22 aug 2019 21:08

gerardwb schreef:Hoe is de hardy schijf?
Die heb ik na gekeken en zitten wat haarscheurtjes is maar niet echt ernstig..
Vidjesh
Berichten: 156
Lid geworden op: 19 nov 2016 22:06
Mercedes-Benz: W213 350e 2017 W211 320 CDI 2004

22 aug 2019 21:39

jordy_s schreef:
gerardwb schreef:Hoe is de hardy schijf?
Die heb ik na gekeken en zitten wat haarscheurtjes is maar niet echt ernstig..
Herkenbaar probleem, kijk even naar de ophangrubbers van het cardan.
WillemH
Berichten: 5954
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

22 aug 2019 22:11

Ik merk bij mij e net alsof die niet mooi rond loopt schokt beetje. Heb ook nieuwe motorsteunen en baksteun
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

22 aug 2019 23:36

WillemH schreef:Ik merk bij mij e net alsof die niet mooi rond loopt schokt beetje. Heb ook nieuwe motorsteunen en baksteun
Is het daarmee opgelost?
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

23 aug 2019 01:01

jordy_s schreef:
gerardwb schreef:Hoe is de hardy schijf?
Die heb ik na gekeken en zitten wat haarscheurtjes is maar niet echt ernstig..
Dat dacht ik ook. Maar was zeker merkbaar toen we deze vervingen. Kun jij zien dat deze slecht zijn? Ik niet. Ophanging achter , incl subframe, diffrubbers etc. ook maar gedaan. Kost wat maar schakeld nu echt veel beter.
Bijlagen
Hardyschijf w221 1.jpg
Hardyschijf w221 1.jpg (96.82 KiB) 1374 keer bekeken
Hardyschijf w221 2.jpg
Hardyschijf w221 2.jpg (145.19 KiB) 1374 keer bekeken
Adana01
Berichten: 255
Lid geworden op: 21 mar 2015 23:06
Specialisatie: Lastig vallen

23 aug 2019 18:44

Is de bonk aanwezig in de fase van overschakelen of echt puur gas loslaten en al voor het overschakelen?
jordy_s
Berichten: 951
Lid geworden op: 13 jan 2011 22:07
Mercedes-Benz: W202 c240 sport '97 - w210 e270 cdi '01 - w210 e55 amg '99 - w211 e320 cdi '03 -w211 e55 v8 kompressor '03-w211 e320 cdi designo '03

24 aug 2019 20:27

Adana01 schreef:Is de bonk aanwezig in de fase van overschakelen of echt puur gas loslaten en al voor het overschakelen?
Met overschakelen voel ik niks.
Vandaag heb ik het oliepijl van de bak gecontroleert en hier zat te veel in.
In totaal meschien wel een liter afgetapt,bak gereset met star en het lijkt nu weg te zijn.
Teminste op de terug weg heb ik niks gemerkt,maar nog even afwachten of het goed blijft gaan.

Bedankt voor de reacties

Grt
jordy_s
Berichten: 951
Lid geworden op: 13 jan 2011 22:07
Mercedes-Benz: W202 c240 sport '97 - w210 e270 cdi '01 - w210 e55 amg '99 - w211 e320 cdi '03 -w211 e55 v8 kompressor '03-w211 e320 cdi designo '03

10 sep 2019 19:00

Toch was het nog steeds niet helemaal goed,en nu lijkt het nog erger te zijn.

Voornamelijk als ik de gas los laat dan begint ie te bonken bij lagen versnellingen 1,2 in zijn 3 is het niet echt merkbaar,ook als ik op de snelweg rij in zijn 5de versnelling 110 en geef halfgas dan begint ie ook te schommelen.

Weet niet echt hoe ik het goed moet beschrijven,
Wel een irritant probleem want dit is echt storend.
De toereteller zie ik niet schommelen,bij uitlezen krijg ik ook geen fouten.

Hardyschijf zaten scheurtjes in maar dat was niet echt spannend,nu ken ik het verhaal over de koelvloeistof in de bak,maar daarom heb ik bewust die radiateur van de cls +bak overgezet omdat deze uit 2006 komt.

Kan het iets te maken hebben met de vrijloop van de koppelomvormer?of de solenoids?,ik heb mijn andere bak ook nog liggen maar die heeft ook al aardig wat km gemaakt.

Grt
Gebruikersavatar
Saffron
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 feb 2017 11:41
Mercedes-Benz: E55 AMG Designo Silver

11 sep 2019 12:59

Nu wordt het toch een vervelend verhaal zeg.

Wat ik weet.
IC pomp slecht geeft ook vervelend respons in de bak. Dat klinkt gek maar komt omdat het vermogen steeds wisselt met verschillende gas posities van warme lucht en koude lucht IAT.

Ik had een aardige bonk met gas los (4000 toeren) in zijn 4de en 5de versnelling. Was opgelost met een compleet nieuw valve block (brein).

Losse bonkjes maar kleiner waren bij mij opgelost door alle rubbers van de achter as te vervangen.

Auto rijdt nu als nieuw. Maar ja, waar begin je?

Succes.
jordy_s
Berichten: 951
Lid geworden op: 13 jan 2011 22:07
Mercedes-Benz: W202 c240 sport '97 - w210 e270 cdi '01 - w210 e55 amg '99 - w211 e320 cdi '03 -w211 e55 v8 kompressor '03-w211 e320 cdi designo '03

11 sep 2019 16:46

Saffron schreef:Nu wordt het toch een vervelend verhaal zeg.

Wat ik weet.
IC pomp slecht geeft ook vervelend respons in de bak. Dat klinkt gek maar komt omdat het vermogen steeds wisselt met verschillende gas posities van warme lucht en koude lucht IAT.

Ik had een aardige bonk met gas los (4000 toeren) in zijn 4de en 5de versnelling. Was opgelost met een compleet nieuw valve block (brein).

Losse bonkjes maar kleiner waren bij mij opgelost door alle rubbers van de achter as te vervangen.

Auto rijdt nu als nieuw. Maar ja, waar begin je?

Succes.
Ic pump is nog geen half jaar oud,precies wat jij zegt waar begin je.

Dat weet ik ook nog niet,meschien de printplaat en het kleppenblok,ik merk ook dat die lang in zijn 3 blijft staan als ik op een rotonde afrij bijvoorbeeld.
Dan rijd ik circa 25-30 en dan blijft die in zijn 3,meschien dat dit ook door de printplaat komt omdat daar de snelheid sensor opzit.

Nu heb ik alles nog liggen van mijn oudebak maar durf niet te zeggen of die nog 100% zijn.ik weet ook niet of ik z'n kleppenblok kan laten reviseren.

Aankomend weekend ga ik mijn oude motor uit elkaar schroeven + de bak.

Denk dat ik het kleppenbook overzet kijken of dit verbetering geeft.

Grt
MenM
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mar 2019 17:58
Mercedes-Benz: W211 e55 amg
Locatie: Hendrik-ido-ambacht

11 sep 2019 18:03

Ik heb er niet veel verstand van,maar automatenbak filter vervangen na het spoelen ?
En eventueel een software update?
jordy_s
Berichten: 951
Lid geworden op: 13 jan 2011 22:07
Mercedes-Benz: W202 c240 sport '97 - w210 e270 cdi '01 - w210 e55 amg '99 - w211 e320 cdi '03 -w211 e55 v8 kompressor '03-w211 e320 cdi designo '03

11 sep 2019 18:52

MenM schreef:Ik heb er niet veel verstand van,maar automatenbak filter vervangen na het spoelen ?
En eventueel een software update?
Is beide al gebeurt.
Ik ga het zo dag zien. :goedzo:
Gebruikersavatar
Mooster
Berichten: 1245
Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
Specialisatie: Delegeren
Locatie: Amersfoort

12 sep 2019 12:45

Succes, ben benieuwd of het overzetten van het kleppenblok wat oplevert
Alles went

ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
Plaats reactie