Afgelopen week druk bezig geweest om alles weer terug te bouwen nadat de gerepareerde intercooler en pakkingen binnen waren.
De pakkingen waren overigens niet duur bij de dealer, dat was een aangename meevaller.
Nadat alles ingebouwd en aangesloten was vol spanning de contact sleutel omgedraaid en hij sloeg direct aan en bleef lopen. Wat een opluchting
Helaas was dit van korte duur
De motor blijft hoog stationair lopen ( >1100 rpm ook als deze warm is) en begint na een paar seconden onregelmatig te lopen. Reageert dan wel op gas geven maar na een paar keer reageert het gaspedaal niet meer. Zet ik hem dan uit en start weer opnieuw dan gebeurt weer exact hetzelfde, bij zowel een koude als warme motor.
Auto uitgelezen met stardiagnose maar deze geeft alleen een storing aan mbt het gaspedaal. Volgens mij is dit een gevolg en geen oorzaak omdat deze
direct na het starten prima werkt en ook na het lostrekken van de stekker op het luchtklephuis blijft de motor hetzelfde onregelmatig lopen.
Volgens STAR werken de injectoren en onstekingskringen goed. Wanneer je deze 1 voor 1 uitzet hoor en voel je de motor reageren,
Zo val ik van het ene in het andere vervelende probleem, iemand misschien een idee waar te zoeken?
Stekkerverbindingen heb ik reeds gecontroleerd en ook remreiniger rondom het inlaattraject spuiten geeft geen verandering in de motorloop. Hiermee verwacht ik dat het aanzuigen van valse lucht geen oorzaak is.