Los van de soms idiote wegmarkeringen in NL waar al eerder naar verwezen werd in dit topic, geeft het natuurlijk een heel ander serieuzer probleem weer: zoals het systeem nu werkt (waar het systeem zijn 'conclusies' uit trekt) zijn er dus situaties waarin het ongewenst ingrijpt, en dat wil eigenlijk zeggen dat autonoom auto rijden nog heel ver voorbij de horizon ligt, al wil men je graag wat anders doen geloven...
Wegmarkeringen zijn iig dus NIET geschikt om als criteria te dienen binnen dat systeem...
Active Lane Assist
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Nou, die observatie deel ik niet. De stuurassistent van mijn W213 werkt in de meeste gevallen heel goed. Zelfs in Nederland met de smalle rijstrookjes op de snelwegen. Zelfs bij werkzaamheden waar gele strepen naast of over de witte heen liggen. Het is natuurlijk een assistentiesysteem dus je moet zelf blijven opletten en soms bijsturen, maar onverwachte of storende ingrepen heb ik nog niet gehad. Zal een ander systeem zijn dan in de A of B, wie weet.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20705
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
ja, dat is het...die nieuwere systemen is geen stap vooruit maar zijn een stuk of 10 stappen achteruit
en autonoom rijden gaat het nooit worden met de weginrichting hier in nederland
greetingz,
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik snap je punt, maar autonoom rijden is iets anders dan iets wat je assisteert, het is de weg naar (en soms weg van) autonoom rijden waar we ons nu op begeven waarin gaandeweg duidelijk wordt waar de zwakheden liggen van sommige van de deelsystemen die straks het totaal plaatje autonoom moeten gaan voorstellen... welkom in de wereld van proefpersoon
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
De systemen waar je het over hebt in de A en B zijn assistentie/noodsystemen (kennelijk een beetje uit de hand gelopen) en zijn niet bedoeld als (voorlopers van) autonoom rijden.
Het systeem in mijn W213 rijdt probleemloos grote stukken autonoom (bv. van Heerenveen tot de Hollandse Brug bij Almere en enorme afstanden op de Duitse Autobahn, maar ook veel stukken in de stad - even los van het handje dat iedere 20s even aan het stuur moet) ook al heet het officieel een assistentiesysteem.
Ben het best eens met je conclusie dat volledig autonoom rijden verre toekomstmuziek is, alleen gebruik je met die noodsystemen in de A en B nu net het verkeerde argument (zei de vrijwillige proefpersoon).
Het systeem in mijn W213 rijdt probleemloos grote stukken autonoom (bv. van Heerenveen tot de Hollandse Brug bij Almere en enorme afstanden op de Duitse Autobahn, maar ook veel stukken in de stad - even los van het handje dat iedere 20s even aan het stuur moet) ook al heet het officieel een assistentiesysteem.
Ben het best eens met je conclusie dat volledig autonoom rijden verre toekomstmuziek is, alleen gebruik je met die noodsystemen in de A en B nu net het verkeerde argument (zei de vrijwillige proefpersoon).
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 mar 2021 12:40
Al enige adressen gevonden die de lane assist permanent uit kunnen zetten?
Hallo,
ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een Mercedes a200 met lane assist.
Ik ervaar dit is als zeer onprettig en vroeg mij af of er ondertussen al iets mogelijk is om het definitief uit te schakelen.
Al veel berichten gelezen waarin stond dat het niet mogelijk is maar dacht misschien is er ondertussen wel een optie om het uit te schakelen.
Bvd
ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een Mercedes a200 met lane assist.
Ik ervaar dit is als zeer onprettig en vroeg mij af of er ondertussen al iets mogelijk is om het definitief uit te schakelen.
Al veel berichten gelezen waarin stond dat het niet mogelijk is maar dacht misschien is er ondertussen wel een optie om het uit te schakelen.
Bvd
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 04 feb 2011 20:33
- Mercedes-Benz: W213 e200
bij mijn w213 kan ik het permanent uitzetten
het systeem werkt maar zet het liever uit
kan zelf wel op de lijnen letten
het systeem werkt maar zet het liever uit
kan zelf wel op de lijnen letten
Tsja het went wel om het uit te zetten. Maar ik rij zakelijk en stap een keer of 10-15 per dag in om van de een naar de ander te rijden en dan vergeet je wel eens die handelingen (als je bijv. bellend instapt of zo). Dan ben je er zo weer bij als hij een lijntje ziet hoor .
Zeer irritant, ook niet uit te leggen aan passagiers in de auto, die weten ook niet wat ze meemaken.
Zeer irritant, ook niet uit te leggen aan passagiers in de auto, die weten ook niet wat ze meemaken.
Zou dit iets zijn?
https://www.kufatec.com/en/coding-diagn ... benz-45765
https://www.kufatec.com/en/coding-diagn ... benz-45765