2002 W203 bonkt bij onverwachts remmen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
RNRS001
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2013 14:00
Mercedes-Benz: 1984 380 SE, 1986 300 E & 1990 300 CE

22 jul 2019 09:30

Dag allen,

Ik heb een C240 welke bonkt bij remmen. Niet altijd, alleen als je de rem nét iets harder intrapt. De klacht verergert ook, eerst was het alleen bij onverwachts remmen bij 100 km per uur, inmiddels is het bij 20 kilometer ook zo en voelt het alsof er iets enorm los zit. Rubbers zijn allemaal goed, volgens de garage zit er verder ook niets los. Kan iemand mij in de juiste richting sturen?

vriendelijk bedankt,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

22 jul 2019 09:34

Heeft het te maken met het remmen of abrupt het gas loslaten ?
In het laatste geval zou je de hardyschijf eens moeten nakijken.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
RNRS001
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2013 14:00
Mercedes-Benz: 1984 380 SE, 1986 300 E & 1990 300 CE

22 jul 2019 09:40

Goede vraag, ik denk zelf echter dat het te maken heeft met de remmen daar het echt alleen gebeurd als je iets te hard op de rem trapt. Je kunt het namelijk ook doen als je al een tijdje los bent van het gas en dan ineens remt. En bij een probleem met de hardyschijf zou je het toch ook moeten voelen bij het schakelen?
MST
Forum Held
Berichten: 423
Lid geworden op: 06 sep 2010 15:03
Mercedes-Benz: W213 2020 Eq boost 200 aut9 Sport Style
Specialisatie: Havenkranen, straddle carriers
Locatie: Rotterdam en omstreken

22 jul 2019 09:46

Ik heb dat ook eens gehad bij mijn toenmalige W203 en dat bleek toen een versleten fuseekogel te zijn.
Gaat t niet zoals t moet dan moet t maar zoals het gaat

Ex W212 220 bluetec 2015 aut9 AMG pakket. Ex W212 220cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W212 250cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W204 220cdi 2007 aut5 AMG pakket. Ex W203 200cdi 2004 Classic
Gebruikersavatar
RNRS001
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2013 14:00
Mercedes-Benz: 1984 380 SE, 1986 300 E & 1990 300 CE

22 jul 2019 09:52

Kan 1 versleten fuseekogel voor zo'n harde dreun zorgen bij 20 kilometer per uur dat je het bij je benen voelt trillen? Zowel als bestuurder als passagier?
MST
Forum Held
Berichten: 423
Lid geworden op: 06 sep 2010 15:03
Mercedes-Benz: W213 2020 Eq boost 200 aut9 Sport Style
Specialisatie: Havenkranen, straddle carriers
Locatie: Rotterdam en omstreken

22 jul 2019 10:08

Dat weet ik niet, bij mij schrok ik destijds zo toen ik dat eenmaal gehoord heb bij vrij stevig aanremmen dat ik hem gelijk op de brug gezet heb en op onderzoek uitgegaan ben.
Toen kwam ik die versleten fuseekogel tegen en heb ik die vervangen en was het probleem verholpen.
Bij mij heb ik dus niet heel lang doorgereden en de klacht erger laten worden
Gaat t niet zoals t moet dan moet t maar zoals het gaat

Ex W212 220 bluetec 2015 aut9 AMG pakket. Ex W212 220cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W212 250cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W204 220cdi 2007 aut5 AMG pakket. Ex W203 200cdi 2004 Classic
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

22 jul 2019 10:13

Heb je het ook bij abrupt gasgeven en gas loslaten?
Logboek S500.
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4074
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

22 jul 2019 12:00

Voorste hydrolagers in de draagarmen geven meestal deze problemen.
Gebruikersavatar
RNRS001
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2013 14:00
Mercedes-Benz: 1984 380 SE, 1986 300 E & 1990 300 CE

22 jul 2019 12:27

plorie schreef:Heb je het ook bij abrupt gasgeven en gas loslaten?
Nee, het is echt alleen bij remmen.
W204Avantgarde schreef:Voorste hydrolagers in de draagarmen geven meestal deze problemen.
Bedankt voor de suggestie. Hoe kun je dit probleem uitsluiten? Kan dit bijvoorbeeld op de brug gecontroleerd worden?
Gebruikersavatar
deJongTimer
Donateur
Berichten: 1622
Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
Locatie: Kop Noord-Holland

22 jul 2019 18:00

Check ook even je tussenlager als je toch op een brug staat.
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen. :goedzo:
Gebruikersavatar
RNRS001
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2013 14:00
Mercedes-Benz: 1984 380 SE, 1986 300 E & 1990 300 CE

14 dec 2019 18:48

Inmiddels is de auto 5 keer terug geweest voor dit probleem binnen de garantieperiode. De garantie is nu verstreken en de BOVAG garage gooit de deur dicht "want ja de garantie is op". Ze hebben werkelijk waar geen idee hoe ze het op moeten lossen én hebben er nog nooit serieus naar gekeken. De garage beweerde ook dat het probleem bij de auto hoort "Want het is de ABS die inschaktelt" en "De auto is te technisch voor het formaat". Tsja...

Kortom; we zijn nog geen steek verder na dik een half jaar. Ik heb zelf echter niet de technische kennis om te weten wat en waar een hydrolager en tussenlager is en hoewel er een rubber vervangen is "waarmee het probleem 100% verholpen zou zijn" schoten we er daarna nog steeds niets mee op.

Voor ik de auto neer zet bij een andere garage vroeg ik mij af of er hier iemand in de omgeving van Rotterdam en ons wellicht wat wijzer kan maken? Is er hier iemand in de omgeving van Rotterdam die een W203 heeft en bereid zou zijn om mee te rijden?
Gebruikersavatar
Snel
Berichten: 1454
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:28
Specialisatie: Nuxing
Locatie: Omg. Utrecht

14 dec 2019 18:53

Garantie is garantie lijkt mij, en zeker omdat het euvel al bekend is bij de garage. Ik denk dat zij de Bovag bepalingen maar eens door moeten lezen en ik zou ze vast schriftelijk (en aangetekend) aansprakelijk stellen met een cc naar de Bovag.
Groet,
Pieter
Gebruikersavatar
RNRS001
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2013 14:00
Mercedes-Benz: 1984 380 SE, 1986 300 E & 1990 300 CE

14 dec 2019 19:00

Dat hebben wij al gedaan, de BOVAG heeft ook al bepaald dat zij verplicht zijn tot reparatie. Rechtsbijstand zit er ook al op, die gaat ze ook verplichten tot reparatie. Ik wil alleen zelf ook wel eens weten wat dit is, vandaar mijn vraag.
Gebruikersavatar
LewisYall
Berichten: 884
Lid geworden op: 04 okt 2018 13:31
Mercedes-Benz: S203 C320 CDI Avantgarde Combi
Specialisatie: Houthakken

15 dec 2019 09:07

Gebonk tijdens het nét iets harder intrappen van het rempedaal doet mij denken aan één of twee zwaar versleten draagarmrubbers. Zou je het gebonk ook kunnen vergelijken met geklapper? Ik heb het zelf vorige week nog meegemaakt in m’n eigen C270. Na het vervangen van de onderste draagarm was het probleem opgelost. Trouwens heel raar dat de garage beweert dat het “de ABS die inschakelt” is. Ik zou snel wegwezen bij die gasten, en een garage opzoeken die wel op z’n minst de basiskennis van hun vak beheerst..
Veel succes!
Ex: S203 C 270 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=95321

Nu: S203 C 320 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=107430
rgcintveld
Berichten: 377
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:11
Mercedes-Benz: W222 S500e
Specialisatie: Elektronica
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

15 dec 2019 19:07

Weet je zeker dat alles vast ligt in je kofferbak waar je reservewiel ligt.

Je zal niet de eerste zijn die denkt dat er iets aan de wagen is bij bepaalde handelingen. Terwel er iets verschuifd in je kofferbak. Bijvoorbeeld je krik of wielsleutel.
W222 S500e
W205 c180 (verkocht)
W221 s500 (verkocht)
W220 s500 (verkocht)
W140 s500 (verkocht)
Plaats reactie