Mijn contactsleutel blokkeerd soms in het slot.
Na wat rammelen ermeegaat hij er dan toch uit.
Mag je dit slot smeren? WD40 of grafiet of siliconenolie?
Ik zoa denken aan WD40, dit lijkt mij het neutraalst.
Contactslot W212
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Dacht je dit nou echt? ezs dit is een elektronisch contactslot en geen mechanisch dus smering helpt niet
Of je contactslot is kapot of je stuurslot (elektronisch)
Of je contactslot is kapot of je stuurslot (elektronisch)
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Of de sleutel is defect.gerardwb schreef:Dacht je dit nou echt? ezs dit is een elektronisch contactslot en geen mechanisch dus smering helpt niet
Of je contactslot is kapot of je stuurslot (elektronisch)
Hoe gaat het met de reservesleutel?
Ik heb me misschien niet goed uitgedrukt.
De sleutel kan soms niet meer terug tot in de O-stand en je kan dan de sleutel er dan niet uittrekken. Dit is een mechanische vergrendeling, een pin of weet ik wat dat de boel blokkeerd. Als ik nu een neutraal (WD40) smeermiddel erinspuit komt dat misschien/hopelijk in het mechanisme terecht. Ik heb alleen bang dat het zou doorsijpelen naar het elektronisch gedeelte.
Iemand ervaring hoe die mechanische vergrendeling gebeurd?
De sleutel kan soms niet meer terug tot in de O-stand en je kan dan de sleutel er dan niet uittrekken. Dit is een mechanische vergrendeling, een pin of weet ik wat dat de boel blokkeerd. Als ik nu een neutraal (WD40) smeermiddel erinspuit komt dat misschien/hopelijk in het mechanisme terecht. Ik heb alleen bang dat het zou doorsijpelen naar het elektronisch gedeelte.
Iemand ervaring hoe die mechanische vergrendeling gebeurd?
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Probeer nu eerst eens hoe het gaat met je reservesleutel, dan kun je een defecte sleutel uitsluiten.
Persoonlijk zou ik snel eens een afspraak maken met je Mercedes-Benz dealer om de auto uit te laten lezen.
Dit voorkómt dat je onnodig zaken gaat vervangen, en zo jezelf onnodig op kosten jaagt.
Zoals Gerard al aangaf, het contactslot is elektronisch, en daar mag je dus niet in spuiten met een smeermiddel.
Een defect contactslot of stuurslot betekent onderdelen vervangen.
Nogmaals, voordat je jezelf gek gaat maken v.w.b. er mogelijk kapot is:
1. Probeer de reservesleutel;
2. Laat de auto uitlezen.
Persoonlijk zou ik snel eens een afspraak maken met je Mercedes-Benz dealer om de auto uit te laten lezen.
Dit voorkómt dat je onnodig zaken gaat vervangen, en zo jezelf onnodig op kosten jaagt.
Zoals Gerard al aangaf, het contactslot is elektronisch, en daar mag je dus niet in spuiten met een smeermiddel.
Een defect contactslot of stuurslot betekent onderdelen vervangen.
Nogmaals, voordat je jezelf gek gaat maken v.w.b. er mogelijk kapot is:
1. Probeer de reservesleutel;
2. Laat de auto uitlezen.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 19 feb 2012 10:13
- Mercedes-Benz: C Klasse 180 kompressor W204
- Locatie: oude pekela
Klinkt als het bekende kwaaltje stuurslot.. hebben de w204 w207 en w212 last van.
Heb de mijne net weer klaar.
als je sleutel omdraaid Branden je dashbord lampjes dan wel ?
zou ook eerst 2de sleutel proberen en NOOIT Contactslot smeren,,,
Heb de mijne net weer klaar.
als je sleutel omdraaid Branden je dashbord lampjes dan wel ?
zou ook eerst 2de sleutel proberen en NOOIT Contactslot smeren,,,
Beide sleutels werken perfect.
Het is enkel als je de motor stillegt en de sleutel eruit wil trekken dat je de sleutel niet in de nulstand krijgt, en dus de sleutel er niet uit kunt trekken.
Is volgens mij de mechanische vergrendeling in het slot.
Je steekt de sleutel in het slot, dan draai je naar stand 1 dan 2 dan starten........Vervolgens draai je de sleutel naar links om de motor stil te leggen en je komt in stand 1 terecht. Nu moet je doordraaien naar links om naar stand 0 te gaan en dit laatste gaat soms moeilijk, het hapert af en toe maar na wat naar links en rechts gedraai werkt het terug. Maar gisteren heb ik er lang moeten aan heen en weer draaien eer ik terug in de 0-stand kon.
Is volgens mij een zuiver mechanisch probleem van het slot.
Mijn vraag was dan ook of het kwaad kan dat je er voorzichtig wat WD40 inspuit.
Ik heb 1 geluk, en dat is dat ik nog kan herstarten.
Met mijn vorige wagen, een W124 was dat anders, daar heb ik hetzelfde voorgehad, de sleutel geraakte niet in de 0-stand en kon niet herstarten. Toen hebben ze me moeten wegtakelen. Ik weet natuurlijk dat je dat slot niet mag vergelijken met een W212 van vandaag.
Het is enkel als je de motor stillegt en de sleutel eruit wil trekken dat je de sleutel niet in de nulstand krijgt, en dus de sleutel er niet uit kunt trekken.
Is volgens mij de mechanische vergrendeling in het slot.
Je steekt de sleutel in het slot, dan draai je naar stand 1 dan 2 dan starten........Vervolgens draai je de sleutel naar links om de motor stil te leggen en je komt in stand 1 terecht. Nu moet je doordraaien naar links om naar stand 0 te gaan en dit laatste gaat soms moeilijk, het hapert af en toe maar na wat naar links en rechts gedraai werkt het terug. Maar gisteren heb ik er lang moeten aan heen en weer draaien eer ik terug in de 0-stand kon.
Is volgens mij een zuiver mechanisch probleem van het slot.
Mijn vraag was dan ook of het kwaad kan dat je er voorzichtig wat WD40 inspuit.
Ik heb 1 geluk, en dat is dat ik nog kan herstarten.
Met mijn vorige wagen, een W124 was dat anders, daar heb ik hetzelfde voorgehad, de sleutel geraakte niet in de 0-stand en kon niet herstarten. Toen hebben ze me moeten wegtakelen. Ik weet natuurlijk dat je dat slot niet mag vergelijken met een W212 van vandaag.
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Je vraagt of het kwaad kan wd 40 erin te spuiten terwijl al meerdere keren het antwoord is gegeven.
Ik zeg doen...een hele bus erin en daarna de dealer bellen dat de sleepwagen je auto komt brengen
Ik zeg doen...een hele bus erin en daarna de dealer bellen dat de sleepwagen je auto komt brengen
Het is altijd wat en zelden goed