Hallo sinds kort heb ik een w208 230 kompressor uit 98.
Topsnelheid hoort 230 te zijn. De mijne komt moeilijk de 5e versnelling in. Moet zelfs gas terug geven wil die over gaan naar de 5e en daarna is het gebeurt dan blijft hij steken op de 190km per uur en heb hier dus volgas. Bij normaal cruisen is het schakelen gewoon perfect (vloeiend). Als de auto koud is dan trekt hij als een beest. Kun je goed merken zonder hem af te trappen. Eenmaal op temperatuur is het gewoon een rochelende strontvlieg.
Lmm is vervangen
Nokkenas sensor vervangen
Olie en Olie filter
Luchtfilter
Gasklephuis is schoongemaakt
Filterhuis is schoon gemaakt.
Alle vacuum slangen zijn vervangen.
Relai k40 vervangen
Relai van brandstofpomp vervangen
Vanmiddag bij brezan het brandstof filter ophalen dan kan ik deze ook vervangen. Dit kan ook een probleem zijn heb ik gelezen.
Kompressor draait naar mijn idee mee, of zal die er ook mee kappen als het motortje op bedrijfstemp is.
Auto geeft geen storingen aan.
Clk230 kompressor vermogen verlies
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 jul 2019 23:44
- Mercedes-Benz: clk 230 kompressor w208
- Specialisatie: Kan bijna alles
- Locatie: Vaassen
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Begrijp ik goed dat t een automaat is? Werkt de lock-up goed? Wat is de km-stand? Bakolie al vernieuwd? Wat zie je op je toerenteller als je op weg naar Vmax gas geeft en weer terug neemt? Stel hij blijft slippen roer je alleen de transmissie olie...
Bougies in orde en van het juiste type?
Bougies in orde en van het juiste type?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 jul 2019 23:44
- Mercedes-Benz: clk 230 kompressor w208
- Specialisatie: Kan bijna alles
- Locatie: Vaassen
Lockup? Nog nooit van gehoord.
Bougies zijn recent vervangen door vorige eigenaar.
Km stand is 250000.
Slippen doet mn automaat niet. Tis net dat hij te weinig voer krijgt om krachtig door te pakken. Zo'n automatische bak, moet je toch koud en warm meten. Dit met draaiende motor? Toevallig heb ik zelf een peil stok. Onderop 25c en bovenaan 80c. Ga nu zo mn brandstof filter wisselen. Kijken of dat wat uitmaakt. Die is er sinds 98 niet meer gewisseld. Althans de datum die erop staat is x-9-98. Maar toch omdat hij koud echt voorruit spuit en 15km verder niet meer. Nog wel snel zat maar bij lange na geen 19x pkS
Bougies zijn recent vervangen door vorige eigenaar.
Km stand is 250000.
Slippen doet mn automaat niet. Tis net dat hij te weinig voer krijgt om krachtig door te pakken. Zo'n automatische bak, moet je toch koud en warm meten. Dit met draaiende motor? Toevallig heb ik zelf een peil stok. Onderop 25c en bovenaan 80c. Ga nu zo mn brandstof filter wisselen. Kijken of dat wat uitmaakt. Die is er sinds 98 niet meer gewisseld. Althans de datum die erop staat is x-9-98. Maar toch omdat hij koud echt voorruit spuit en 15km verder niet meer. Nog wel snel zat maar bij lange na geen 19x pkS
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Had ooit hetzelfde probleem en is verholpen door het vervangen van de Lmm, hoewel dit geen foutmelding was.
Door een Dynorun werd er duidelijk dat er 80 pk'tjes ontbraken.
Nou lees ik dat het bij jou al vervangen is, maar er zijn nogal wat varianten dus check zeker even of het bij jou de juiste is.
Door een Dynorun werd er duidelijk dat er 80 pk'tjes ontbraken.
Nou lees ik dat het bij jou al vervangen is, maar er zijn nogal wat varianten dus check zeker even of het bij jou de juiste is.
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 jul 2019 23:44
- Mercedes-Benz: clk 230 kompressor w208
- Specialisatie: Kan bijna alles
- Locatie: Vaassen
Brandstof filter zit erop, qua trekkracht weer net zo als voor heen.(eerst snel en daarna ruk) Top snelheid weet ik nog niet daar is het nog te druk voor momenteel. Als ik versnellings bak peil zonder dat de motor draait is mn hele peilstok nat
Over de versnellings bak is niks te vinden. Wanneer is ververst of gespoeld. Maar dat mn peil stift al helemaal nat is ben ik er bang dat mn bak naar zn .... Is. Dan heb ik hem dus ook gekocht met dit mankement, particulier...
Dat van het gas in trappen en langzaam omhoog, het lijkt eigenlijk net dat hij nog in de w stand staat terwijl het toch s is waar ik dan op rij
Over de versnellings bak is niks te vinden. Wanneer is ververst of gespoeld. Maar dat mn peil stift al helemaal nat is ben ik er bang dat mn bak naar zn .... Is. Dan heb ik hem dus ook gekocht met dit mankement, particulier...
Dat van het gas in trappen en langzaam omhoog, het lijkt eigenlijk net dat hij nog in de w stand staat terwijl het toch s is waar ik dan op rij
Laatst gewijzigd door Kevinvw230 op 08 jul 2019 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 jul 2019 23:44
- Mercedes-Benz: clk 230 kompressor w208
- Specialisatie: Kan bijna alles
- Locatie: Vaassen
Dat laatste stukje bedoel ik mee koud trekt hij super goed wereld van verschil en eenmaal warm is het veel toeren en weinig snelheid. Bij het cruisen merk je er niks aan. Maar moet hij in actie komen dan schrik je soms hoe traag dit gaat..
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 17 apr 2019 18:59
- Locatie: Omgeving Zwolle
Olie moet je peilen met draaiende motor. Anders zakt alle olie naar de carterpan.
Verder kan ik je helaas niet helpen.
Verder kan ik je helaas niet helpen.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 jul 2019 23:44
- Mercedes-Benz: clk 230 kompressor w208
- Specialisatie: Kan bijna alles
- Locatie: Vaassen
Luchtmassameter is van Bosch A 0 280 217 114
Is goed ga gelijk peilen
Is goed ga gelijk peilen
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 jul 2019 23:44
- Mercedes-Benz: clk 230 kompressor w208
- Specialisatie: Kan bijna alles
- Locatie: Vaassen
Automatische VersnellingsbakPrince204200 schreef:Olie moet je peilen met draaiende motor. Anders zakt alle olie naar de carterpan.
Verder kan ik je helaas niet helpen.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 jul 2019 23:44
- Mercedes-Benz: clk 230 kompressor w208
- Specialisatie: Kan bijna alles
- Locatie: Vaassen
Volgens mij zit er teveel olie in mn bak en de verkeerde. Zodra die op temperatuur is dat hij dan te dun is. Hoe ik ook peil het meet stukje blijft helemaal nat. Zal hem morgen eens koud meten kijken wat de peilstok zegt. Laat het wel weten bedankt voor de reacties en de tips. Greetz kevin
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Maak een afspraak bij www.transmissies.nl (ATR in Montfoort) voor diagnose en evt nieuwe olie en filter. Weet je gelijk waar je aan toe bent.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 jul 2019 23:44
- Mercedes-Benz: clk 230 kompressor w208
- Specialisatie: Kan bijna alles
- Locatie: Vaassen
Heb nu uit eindelijk de oorzaak gevonden. Bleek een BUK101-50DL mosfet kapot te zijn. Na enig speur werk heb ik deze gevonden. Vervangen en het probleem is verholpen, nadat er een lmm van pierburg had plaats gemaakt rijd hij heel soepel. Zal er foto's van uploaden, maar denk eraan als je der aan begint je kunt de ecu ook vernielen ivm onnodige schade aan het board. Mijn advies is knip de pootjes door en verwijder deze 3, 1 voor 1. Soldeerzuiger of hardglazen zodat het gaatje meteen vrij is van soldeer tin.
2. Door ouderdom kan het lastig zijn om hem warm genoeg te krijgen met een hobby soldeerbout. Gebruik de juiste flux en tin. En vergeet niet het witte hitte schildje over te zetten tussen mosfet en ecu frame. Betreft:
A023 545 77 32 B0 261 204 747 Me2.0/1
3. Heb er een x aantal moeten bestellen. Maar mocht men nodig zijn laat me maar weten. Heb er nog 2 over Heb er 2 5 maand op moeten wachten. Probleem was dat de kompressor eerste wel nestjes meedraaide 2000rpm. Tot dat m111.975 wat warmer werd hij niets meer deed.
2. Door ouderdom kan het lastig zijn om hem warm genoeg te krijgen met een hobby soldeerbout. Gebruik de juiste flux en tin. En vergeet niet het witte hitte schildje over te zetten tussen mosfet en ecu frame. Betreft:
A023 545 77 32 B0 261 204 747 Me2.0/1
3. Heb er een x aantal moeten bestellen. Maar mocht men nodig zijn laat me maar weten. Heb er nog 2 over Heb er 2 5 maand op moeten wachten. Probleem was dat de kompressor eerste wel nestjes meedraaide 2000rpm. Tot dat m111.975 wat warmer werd hij niets meer deed.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20210723-033721_Gallery.jpg (106.61 KiB) 299 keer bekeken