Sinds ongeveer drie weken heb ik poblemen met mijn luchtvering bij het uitzetten van de auto. Na een uur zakt de auto helemaal in. Bij het starten slaat de compressor aan en komt de auto op juiste hoogte. A fijn auto op de brug en kijken en ja hoor een slang van de compressor naar de filter bleek helemaal kapot dus vervangen en gehoopt dat het probleem daarmee opgelost zou worden. De volgende dag blijkt de auto rechtsachter omlaag te zijn. Linksachter wel op goede hoogte. Weer starten, compressor aan en beide kanten op hoogte. En dat is nu altijd het geval. Binnen een uur is de auto rechtsachter helemaal op zn gat.
Auto met star uitgelezen geen foutmeldingen. Auto op de brug en met zeep proberen de lek boven water te krijgen maar helaas zonder resultaat. Aan alle slangetjes en Balgen geen belletjes zichtbaar. Maar ik wil dit graag wel oplossen voor de vakantie en te zorgen dat de compressor niet versleten gaat worden.
Hopelijk hebben jullie nog tips? Dank
W639 viano 2005 luchtvering problemen
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik heb geen Viano en geen luchtvering dus...
Met je meedenkend: Ik zie twee mogelijkheden.
Of er zit ergens in het systeem naar rechtsachter toch een lek / eea is poreus of er is door die vergane slang waarover je het hebt vuil/deeltjes in slangen of bij ventielen terecht gekomen waardoor iets dat voorheen afsloot nu lekt waardoor na een tijdje stil staan een deel leeg loopt.
Is er niets te horen als je m in een stille ruimte zet?
Als er sinds 2005 nooit een balg is vervangen, is het dan niet tóch aannemelijk dat die zo langzamerhand aan vervanging toe zijn?
Met je meedenkend: Ik zie twee mogelijkheden.
Of er zit ergens in het systeem naar rechtsachter toch een lek / eea is poreus of er is door die vergane slang waarover je het hebt vuil/deeltjes in slangen of bij ventielen terecht gekomen waardoor iets dat voorheen afsloot nu lekt waardoor na een tijdje stil staan een deel leeg loopt.
Is er niets te horen als je m in een stille ruimte zet?
Als er sinds 2005 nooit een balg is vervangen, is het dan niet tóch aannemelijk dat die zo langzamerhand aan vervanging toe zijn?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Mr. Viano
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
- Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
- Locatie: Gouda
Het kan zijn dat het ventiel lekt, waar de slangetjes vanaf de balgen naar toe lopen. En dan bedoel ik interne lekkage, terug naar de compressor, die je dus met water en zeep niet kan zien.
Je kunt hem ook een keer handmatig helemaal omhoog pompen en alsnog een keer met water en zeep besproeien. Misschien dat er dan meer luchtdruk in staat, waardoor je de luchtbelletjes wel kunt zien.
Je kunt hem ook een keer handmatig helemaal omhoog pompen en alsnog een keer met water en zeep besproeien. Misschien dat er dan meer luchtdruk in staat, waardoor je de luchtbelletjes wel kunt zien.
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 29 jan 2015 12:32
- Mercedes-Benz: W639 Mercedes viano 2.2 Trend business edition
- Specialisatie: ICT
geen lekkage kunnen vinden, kan de sensor die de hoogte meet ook een probleem zijn? dat de computer denkt dat de auto 'te hoog' is?
maar aan de andere kant lijkt mij dit onwaarschijnlijk omdat de situatie zich voordoet als de auto uitgezet is en een tijdje stil staat.
maar aan de andere kant lijkt mij dit onwaarschijnlijk omdat de situatie zich voordoet als de auto uitgezet is en een tijdje stil staat.
- Mr. Viano
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
- Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
- Locatie: Gouda
Hoogte sensor zou kapot kunnen zijn en een te hoog niveau aan kunnen geven, waardoor het ventiel lucht laat weglopen uit de rechter balg. Echter je zegt dat hij met Star uitgelezen is, dan zullen die waardes toch ook gecontroleerd zijn?
Is er misschien een stangetje verbogen die aan de hoogte sensoren vastzit? Of is de beugel verbogen waar de sensor zelf aan vast zit?
Dit zou bij alleen uitlezen over het hoofd gezien kunnen zijn.
Is er misschien een stangetje verbogen die aan de hoogte sensoren vastzit? Of is de beugel verbogen waar de sensor zelf aan vast zit?
Dit zou bij alleen uitlezen over het hoofd gezien kunnen zijn.
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 29 jan 2015 12:32
- Mercedes-Benz: W639 Mercedes viano 2.2 Trend business edition
- Specialisatie: ICT
Eergisteren probleem opgelost, na het doormeten van alle waardes van de hoogte sensoren, bleken deze wel goed te functioneren hebben we de luchtbalg vervangen. na twee dagen bleef de auto op hoogte.
dank allemaal voor het meedenken.
dank allemaal voor het meedenken.