W202 Elektrische storingen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
DV
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2019 07:01
Mercedes-Benz: W202

14 jun 2019 07:16

Goedemorgen,

Mijn naam is Danny, ik ben nieuw op dit mooie forum en rij al een poosje in een W202 uit ‘97 welke uit familiebanden komt. De wagen heeft dan ook meestal binnen gestaan en maar 91000 km gereden, altijd keurig onderhouden door diverse Mercedes dealers.

Echter heb ik sinds een aantal mnd ook last van precies dezelfde vervelende elektrische storing zoals beschreven...(Is de oorzaak destijds gevonden?)
Accu ontkoppelen en dan is het voor een aantal dgn weg en plotseling doet de afstandsbediening het niet meer, gaat het elektrisch raam links ineens niet meer open of valt de bediening knipperlichten uit..HELP WIE WEET WAAR HET AAN LIGT!??!??
Alles ervaringen met deze storing en een mogelijke oorzaak welkom.
Ps Heb alle zekeringen gecontroleerd, drooggefohnd en uit laten lezen maar het blijft terugkomen!
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

19 jun 2019 09:51

SAM module (oficieel het K40 relais module). Beruchte storingsbron bij de W202. Zit onder de motorkap tegen het schutbord aan de bijrijderskant.
DV
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2019 07:01
Mercedes-Benz: W202

19 jun 2019 21:34

Okay Prometheus super bedankt voor je reactie! Ik ga dit doorgeven aan de monteur want mijn kennis vwb elektrische storingen is erg beperkt. Zou je dit moeten kunnen uitlezen? Heb je misschien een fotootje welke relais je precies bedoelt en waar hij zit?
Zou echt supper blij zijn als dit verholpen is, het maakt de wagen onbetrouwbaar en dat kan bij een Mercedes natuurlijk niet de bedoeling zijn..:)

Gr DV
Plaats reactie