Inmiddels ben ik de trotse eigenaar van een leuke W205 C300 My 2019.
Maar weet niet of ik er zo blij mee moet zijn
In het kort een C300 full options incl air body controle.
Netjes afgeleverd, van de garage naar huis gereden ( 6 KM )
Net voor mijn huis een klap alsof er iemand met een honkbal knuppel vol op de auto sloeg.
Dacht zelf dat er wat afbrak een bout of aandrijving.
Op dat moment kon ik de luchtvering en de rij instelling Sport+, Sport, Comfort of ECO niet meer bedienen
Ook een melding lage accu spanning via de app ontvangen.
Jammer genoeg heeft hij geen foutmeldingen geregistreerd en kon dit dus niet worden uitgelezen.
Mercedes Me aan de telefoon gehad, als u geen foutmelding krijgt kan u er mee doorrijden.
Het was immers na 1800 uur.
Morgen even langs de dealer rijden.
Dus vanuit Tilburg naar Best gereden.
Nog steeds werkte de bovengenoemde functies niet.
De auto 6 uur in Best geparkeerd, gestart en nog steeds de bovengenoemde functies niet beschikbaar.
Halverwege op de snelweg naar Tilburg terug kwamen de functies weer terug.
Ik merkte wel dat er een hele rare trilling op het stuur zat.
Deze trilling is ook te voelen als je de voet op het gaspedaal zet en zelfs voelbaar in je billen via de stoel.
Is het beste waarneembaar bij 90 KM en hoe sneller je gaat rijden des te rger het gaat worden.
Ook als je 50 km per uur gaat rijden en het gas pedaal loslaat ( op dat moment komt het op )
Dus je denkt onbalans in de banden ( daar heeft het wat van weg )
Omdat ik als journalist werk en heel vaak verschillende auto's test, heb ik best wel wat inzicht in wat een auto doet.
De auto is inmiddels al 4 maal terug geweest naar de dealer en deze doen echt hun best, maar er zit iedere keer een dag of 10 tussen voordat er plaats is.
De Bridgestone Potenza banden gebalanceerd maar probleem blijft
Heb zelf ook contact met Bridgestone over de Potenza S001 band ( is overigens net de 7e versie van op de markt gebracht )
Dus gevraagd of er een productie fout zou kunnen zijn met de 7e serie van de S001.
Wacht daar nog even op wat de opties zijn.
Mijn vraag, zijn er meer problemen bekend bij jullie over dit probleem ?
Dus het raar trillen op het stuur.
Nieuwe W205 My 2019 C300 kapot na 6 km
W205 C300 2019
- Higgins
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
Het kan aan mij liggen, maar ik had de auto teruggegeven en mede gedeeld dat ik hem pas terug wilde hebben op het moment dat het probleem was opgelost. Natuurlijk intussen vervangend vervoer laten regelen door de dealer.Tqam schreef:Inmiddels ben ik de trotse eigenaar van een leuke W205 C300 My 2019.
Maar weet niet of ik er zo blij mee moet zijn
{knip}
Mijn vraag, zijn er meer problemen bekend bij jullie over dit probleem ?
Dus het raar trillen op het stuur.
Schiet allemaal niet op zo.
Collega van me heeft ook een nare ervaring met zijn door de dealer geimporteerde C205 meegemaakt. Ook iedere keer een kastje-muur verhaal. Keer of 10-15 teruggeweest en probleem nog niet opgelost. Bijna alles vervangen wat met het "issue" te maken had. Uiteindelijk heeft ie hem ingerolen op een 4-serie. Sja....
Kan uit het verhaal niet opmaken of dat auto gloednieuw is en slechts 6 km gereden heeft tot probleem of dat auto reeds " enige" km,s achter de rug heeft.
"De auto 6 uur in Best geparkeerd, gestart en nog steeds de bovengenoemde functies niet beschikbaar.
Halverwege op de snelweg naar Tilburg terug kwamen de functies weer terug."
Wat is er in Best gebeurd?
Naar huis zonder dat de problemen verholpen waren?
Zit er een Mercedes dealer in Best?
"De auto 6 uur in Best geparkeerd, gestart en nog steeds de bovengenoemde functies niet beschikbaar.
Halverwege op de snelweg naar Tilburg terug kwamen de functies weer terug."
Wat is er in Best gebeurd?
Naar huis zonder dat de problemen verholpen waren?
Zit er een Mercedes dealer in Best?
Laatst gewijzigd door gerson op 13 jun 2019 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Heel vervelend! Ik vraag me alleen het volgende af.
Onbalans bij 50 km/u vind ik heel sterk. Pas vanaf 80/90 vind ik dat onbalans voelbaar is. Een verschil van 30 km/u is wel flink.
Hoe zijn de banden gebalanceerd? Is dat met een normale balanceermachine of een balanceermachine die ook wegdek simuleert?
Heb je met een soortgelijke auto gereden? (demo's eventueel)
Hoe lang heeft de werkplaats naar de auto kunnen kijken? (hebben ze uberhaupt wel gekeken of ben je alleen gegaan om te balanceren?
Heb je met een monteur meegereden?
Onbalans bij 50 km/u vind ik heel sterk. Pas vanaf 80/90 vind ik dat onbalans voelbaar is. Een verschil van 30 km/u is wel flink.
Hoe zijn de banden gebalanceerd? Is dat met een normale balanceermachine of een balanceermachine die ook wegdek simuleert?
Heb je met een soortgelijke auto gereden? (demo's eventueel)
Hoe lang heeft de werkplaats naar de auto kunnen kijken? (hebben ze uberhaupt wel gekeken of ben je alleen gegaan om te balanceren?
Heb je met een monteur meegereden?
Nee een gloednieuwe. 0 km op de klok (12)
W205 C300 2019
Verder in Best gewoon de auto geparkeerd. Bezoek bij mijn dochter. Heb direct de verbinding gemaakt me me. Geen lampje is rijden. Dat heb ik ook gedaan. Ps een glordnieuwe auto 0 km op de klok of 12 km van transportgerson schreef:Kan uit het verhaal niet opmaken of dat auto gloednieuw is en slechts 6 km gereden heeft tot probleem of dat auto reeds " enige" km,s achter de rug heeft.
"De auto 6 uur in Best geparkeerd, gestart en nog steeds de bovengenoemde functies niet beschikbaar.
Halverwege op de snelweg naar Tilburg terug kwamen de functies weer terug."
Wat is er in Best gebeurd?
Naar huis zonder dat de problemen verholpen waren?
Zit er een Mercedes dealer in Best?
W205 C300 2019
Ja heb gereden met vergelijkbare auto’s. Idd onbalans in de banden voel je pas bij 80 km en sneller. Bij 50 km en met gas los ( dus geen vermogen vragen ) voel je het heel snel opkomen. Iets minder als je weer vermogen vraagt. Gevoelsmatig lijkt het bij handmatig naar een lagere versnelling schakelen dat het minder is. Dit zou weer wijzen op een aandrijf probleem. Maar dan kan ikAdana01 schreef:Heel vervelend! Ik vraag me alleen het volgende af.
Onbalans bij 50 km/u vind ik heel sterk. Pas vanaf 80/90 vind ik dat onbalans voelbaar is. Een verschil van 30 km/u is wel flink.
Hoe zijn de banden gebalanceerd? Is dat met een normale balanceermachine of een balanceermachine die ook wegdek simuleert?
Heb je met een soortgelijke auto gereden? (demo's eventueel)
Hoe lang heeft de werkplaats naar de auto kunnen kijken? (hebben ze uberhaupt wel gekeken of ben je alleen gegaan om te balanceren?
Heb je met een monteur meegereden?
Niet begrijpen dat je het voelt op het stuur bij een achterwiel aangedreven auto.
W205 C300 2019
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11490
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Is er al een ander set onder de auto geweest?
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Hebben de 27e pas tijd om idd een andere set velgen met banden te proberen.Raimon schreef:Is er al een ander set onder de auto geweest?
Dan kunnen we een fout in de velgen, banden of naaf uitsluiten.
Misschien dat ik al eerder de 19 inch mandrus rotec velgen met Vredestein banden ga proberen
W205 C300 2019
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Als ik je verhaal zo lees begrijp ik niet waarom iedereen het in de wielen en banden zoekt. Als de auto voor de knal trilling vrij gereden heeft, en je hebt niets geraakt en de knal en het wegvallen van de bediening trad gelijker tijd op waarom zou het dan ineens aan de banden of velgen liggen?
Je zou eerder denken dat er iets in de aandrijflijn niet goed zit.
Je zou eerder denken dat er iets in de aandrijflijn niet goed zit.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
Dat vermoed ik ook. Maar je moet eerst bij de banden en velgen beginnen. Ik heb inderdaad niets geraakt en ik vermoed eerder ook dat het aan de aandrijflijn kan liggen. Ik heb er overigens te kort mee kunnen rijden om 100% zeker te zijn dat er geen trillingen aanwezig waten. Ik hen 4,6 km gereden na de aflevering binnen de stadFrits schreef:Als ik je verhaal zo lees begrijp ik niet waarom iedereen het in de wielen en banden zoekt. Als de auto voor de knal trilling vrij gereden heeft, en je hebt niets geraakt en de knal en het wegvallen van de bediening trad gelijker tijd op waarom zou het dan ineens aan de banden of velgen liggen?
Je zou eerder denken dat er iets in de aandrijflijn niet goed zit.
W205 C300 2019
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Misschien ben ik gek, maar je gaat na een enorme knal gehoord te hebben, problemen te ondervinden met je onderstel instellingen en trillingen te voelen onder de auto toch niet met wielen en banden experimenteren? Ik zou het nieuw aangeschafte exemplaar met garantie feestelijk bij de garage brengen met het vriendelijk verzoek om a. grondig onderzoek, b. bericht terug wat de oorzaak is wat je hebt gehoord en ondervindt, c. de afspraak dat ie pas terug komt als dat gefixt is er van uit gaande dat het geen ontwerpfout is omdat ze m anders mogen houden en d. gelijkwaardig vervangend vervoer?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Ik had 'm bij een "tweedehandsje van de dealer" met bijbehorende garantie al direct bij de dealer geparkeerd met een vriendelijke doch duidelijke mededeling: "ik hoef 'm pas weer terug als de auto 100% in orde is en ik wil nu graag kosteloos vervangend vervoer". Laat staan bij een spiksplinter nieuwe Benz.
Ik zou het zelf niet zoeken in de wiel-band combinatie gezien de knal en je naar eigen zeggen niets hebt geraakt (als je toch iets had geraakt wat op de weg lag bijv. dan neem ik aan dat het probleem inmiddels al wel getackeld was). Vermoed ook zoals Frits eerder dat er iets in je aandrijflijn niet goed is.
Ik zou het zelf niet zoeken in de wiel-band combinatie gezien de knal en je naar eigen zeggen niets hebt geraakt (als je toch iets had geraakt wat op de weg lag bijv. dan neem ik aan dat het probleem inmiddels al wel getackeld was). Vermoed ook zoals Frits eerder dat er iets in je aandrijflijn niet goed is.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt!
Gebeurde met een snelheid van 10 km. Gewoon voor het huis net na een lichte verhoging in de weg. ( drempel )M87 schreef:Ik had 'm bij een "tweedehandsje van de dealer" met bijbehorende garantie al direct bij de dealer geparkeerd met een vriendelijke doch duidelijke mededeling: "ik hoef 'm pas weer terug als de auto 100% in orde is en ik wil nu graag kosteloos vervangend vervoer". Laat staan bij een spiksplinter nieuwe Benz.
Ik zou het zelf niet zoeken in de wiel-band combinatie gezien de knal en je naar eigen zeggen niets hebt geraakt (als je toch iets had geraakt wat op de weg lag bijv. dan neem ik aan dat het probleem inmiddels al wel getackeld was). Vermoed ook zoals Frits eerder dat er iets in je aandrijflijn niet goed is.
Je moet ze in Nederland wel de kans geven een probleem op te lossen. En geloof dat de dealer er ook zijn best voor doet. Ps de Pers en communicatie afdeling van MB is op de hoogte. Werk zelf als fotograaf / journalist bij een van de grootste spelers in Nederland. Dus vertrouw erop dat ze dit probleem gaan analyseren en oplossen.
W205 C300 2019