Heb je iets van een multimeter oid?
Controleer eens of er voeding op de motor ecu komt. Ik meen dat het 1 stekker is met veel voedingen. Een aantal zullen er constant zijn maar ook een aantal zullen er pas komen na aanzetten contact.
Check ook andere harde geschakelde componenten. Denk aan claxon, ruitenwissers, bak uit zijn P, aanjager, enz.
Heb je een EGR op stroom of is dit een vacuüm EGR? Dat is een voorbeeld die bijvoorbeeld spanning moet krijg na aanzetten contact. Ook LMM zou je kunnen controleren op voeding.
Het is interessant om te weten of de ECU dus voeding krijg en voeding uit stuurt.
Electronics specialist voor een w210
Oké dat ga ik meten, waar vind ik de motor ecu?Raimon schreef:Heb je iets van een multimeter oid?
Controleer eens of er voeding op de motor ecu komt. Ik meen dat het 1 stekker is met veel voedingen. Een aantal zullen er constant zijn maar ook een aantal zullen er pas komen na aanzetten contact.
Check ook andere harde geschakelde componenten. Denk aan claxon, ruitenwissers, bak uit zijn P, aanjager, enz.
Heb je een EGR op stroom of is dit een vacuüm EGR? Dat is een voorbeeld die bijvoorbeeld spanning moet krijg na aanzetten contact. Ook LMM zou je kunnen controleren op voeding.
Het is interessant om te weten of de ECU dus voeding krijg en voeding uit stuurt.
Is dat in die bak bij de k40 module .
En moet ik meten met ecu erop of eraf ?
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Met ECU vast. Ik gok dat hij rechts zit. Staat waarschijnlijk de tekst CDI op
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ingaande voeding gewoon op de stekker meten met de dikkere rode draden. Uitgang gewoon meten op de sensor of stelmotor zelf.
Met electronica ben ik echt een leek.Raimon schreef:Ingaande voeding gewoon op de stekker meten met de dikkere rode draden. Uitgang gewoon meten op de sensor of stelmotor zelf.
Staat er op de CPU dan waar de draden naar toe gaan ?
Ik neem aan dat er veel draden uit zullen komen en niet netjes vermeld wordt waar ze van zijn.
Is daar een schema van of hoe kom ik daar achter ?
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Even om alle twijfel weg te nemen: een 210 met FBS3 (vanaf voorjaar '97) heeft een high-speed CAN en een low-speed CAN. Op die laatste kun je gemakkelijk foutzoeken, bv. om de bekende deurstuurunits van de achterportieren te vinden.
Als de low-speed CAN plat ligt, zou je de wagen gewoon moeten kunnen starten want de stuurunits die daarvoor nodig zijn zitten in de high-speed CAN.
Hier vind je interessante info: http://www.carlogic.org/bg/data/MB%20CAN(ICC).pdf
Maar goed, je bent al wat verder met zoeken zie ik.
Als de low-speed CAN plat ligt, zou je de wagen gewoon moeten kunnen starten want de stuurunits die daarvoor nodig zijn zitten in de high-speed CAN.
Hier vind je interessante info: http://www.carlogic.org/bg/data/MB%20CAN(ICC).pdf
Maar goed, je bent al wat verder met zoeken zie ik.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Dank je welgfgf schreef:Even om alle twijfel weg te nemen: een 210 met FBS3 (vanaf voorjaar '97) heeft een high-speed CAN en een low-speed CAN. Op die laatste kun je gemakkelijk foutzoeken, bv. om de bekende deurstuurunits van de achterportieren te vinden.
Als de low-speed CAN plat ligt, zou je de wagen gewoon moeten kunnen starten want de stuurunits die daarvoor nodig zijn zitten in de high-speed CAN.
Hier vind je interessante info: http://www.carlogic.org/bg/data/MB%20CAN(ICC).pdf
Maar goed, je bent al wat verder met zoeken zie ik.
Volgens star zit het in de high can inderdaad .
Ik begrijp dat ik de CPU moet checken maar weet niet goed hoe ik kan zien waar de uitgaande draden voor zijn
Als de auto in de “D , 3,2,1” staat kan ik hem gewoon vooruit duwen. Hoort dat ook inderdaad ?Raimon schreef:Ingaande voeding gewoon op de stekker meten met de dikkere rode draden. Uitgang gewoon meten op de sensor of stelmotor zelf.
De ecu heb ik helemaal doorgemeten en daar is volgens mij alles goed
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Mogelijk dat die k40/? De boel in de wat gooit. Ik begrijp dat je contact kun maken en de bak in zijn D kunt zetten.
Alle zekeringen goed?
Alle zekeringen goed?
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 12 jun 2019 17:46
- Mercedes-Benz: E 320 CDI
Misschien een rare opmerking.... maar...ik weet niet of je dit al gedaan hebt..
Accu-polen losmaken en met een goede schroevendraaier alles ontladen...niet 10 seconden maar half uurtje...
Dan reset ....
Soms werkt het om alles te resetten.
Groet,..
Accu-polen losmaken en met een goede schroevendraaier alles ontladen...niet 10 seconden maar half uurtje...
Dan reset ....
Soms werkt het om alles te resetten.
Groet,..
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 19 apr 2007 22:36
- Mercedes-Benz: 190E 1986 - 190c 1964 - 220SEb 1963 - 300se coupe 1963 - 190e 1991 niet rijdend 300se seddan 1963 - 230se 1963 - 190e 1992 -
- Locatie: Doetinchem
- Contacteer:
NIET kortsluiten!! dat kost je je ecu!! uit ervaring gewoon half uurtje er af dan eerst verlichting aan dan accu er weer op