Electronics specialist voor een w210

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

10 jun 2019 10:49

Heb je iets van een multimeter oid?

Controleer eens of er voeding op de motor ecu komt. Ik meen dat het 1 stekker is met veel voedingen. Een aantal zullen er constant zijn maar ook een aantal zullen er pas komen na aanzetten contact.

Check ook andere harde geschakelde componenten. Denk aan claxon, ruitenwissers, bak uit zijn P, aanjager, enz.

Heb je een EGR op stroom of is dit een vacuüm EGR? Dat is een voorbeeld die bijvoorbeeld spanning moet krijg na aanzetten contact. Ook LMM zou je kunnen controleren op voeding.

Het is interessant om te weten of de ECU dus voeding krijg en voeding uit stuurt.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
coert70
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2013 20:08
Mercedes-Benz: W211. 220 CDI 2005

10 jun 2019 20:10

Raimon schreef:Heb je iets van een multimeter oid?

Controleer eens of er voeding op de motor ecu komt. Ik meen dat het 1 stekker is met veel voedingen. Een aantal zullen er constant zijn maar ook een aantal zullen er pas komen na aanzetten contact.

Check ook andere harde geschakelde componenten. Denk aan claxon, ruitenwissers, bak uit zijn P, aanjager, enz.

Heb je een EGR op stroom of is dit een vacuüm EGR? Dat is een voorbeeld die bijvoorbeeld spanning moet krijg na aanzetten contact. Ook LMM zou je kunnen controleren op voeding.

Het is interessant om te weten of de ECU dus voeding krijg en voeding uit stuurt.
Oké dat ga ik meten, waar vind ik de motor ecu?
Is dat in die bak bij de k40 module .
En moet ik meten met ecu erop of eraf ?
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

10 jun 2019 20:19

Met ECU vast. Ik gok dat hij rechts zit. Staat waarschijnlijk de tekst CDI op
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
coert70
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2013 20:08
Mercedes-Benz: W211. 220 CDI 2005

10 jun 2019 20:30

Raimon schreef:Met ECU vast. Ik gok dat hij rechts zit. Staat waarschijnlijk de tekst CDI op
Dank je wel alvast
Ben erg blij met je hulp
coert70
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2013 20:08
Mercedes-Benz: W211. 220 CDI 2005

11 jun 2019 10:24

Raimon schreef:Met ECU vast. Ik gok dat hij rechts zit. Staat waarschijnlijk de tekst CDI op
Hoe kan ik zien wat inkomend en uitgaand is ?
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

11 jun 2019 19:39

Ingaande voeding gewoon op de stekker meten met de dikkere rode draden. Uitgang gewoon meten op de sensor of stelmotor zelf.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
coert70
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2013 20:08
Mercedes-Benz: W211. 220 CDI 2005

11 jun 2019 19:48

Raimon schreef:Ingaande voeding gewoon op de stekker meten met de dikkere rode draden. Uitgang gewoon meten op de sensor of stelmotor zelf.
Met electronica ben ik echt een leek.
Staat er op de CPU dan waar de draden naar toe gaan ?
Ik neem aan dat er veel draden uit zullen komen en niet netjes vermeld wordt waar ze van zijn.
Is daar een schema van of hoe kom ik daar achter ?
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5668
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

11 jun 2019 19:59

Even om alle twijfel weg te nemen: een 210 met FBS3 (vanaf voorjaar '97) heeft een high-speed CAN en een low-speed CAN. Op die laatste kun je gemakkelijk foutzoeken, bv. om de bekende deurstuurunits van de achterportieren te vinden.
Als de low-speed CAN plat ligt, zou je de wagen gewoon moeten kunnen starten want de stuurunits die daarvoor nodig zijn zitten in de high-speed CAN.

Hier vind je interessante info: http://www.carlogic.org/bg/data/MB%20CAN(ICC).pdf

Maar goed, je bent al wat verder met zoeken zie ik.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
coert70
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2013 20:08
Mercedes-Benz: W211. 220 CDI 2005

11 jun 2019 20:14

gfgf schreef:Even om alle twijfel weg te nemen: een 210 met FBS3 (vanaf voorjaar '97) heeft een high-speed CAN en een low-speed CAN. Op die laatste kun je gemakkelijk foutzoeken, bv. om de bekende deurstuurunits van de achterportieren te vinden.
Als de low-speed CAN plat ligt, zou je de wagen gewoon moeten kunnen starten want de stuurunits die daarvoor nodig zijn zitten in de high-speed CAN.

Hier vind je interessante info: http://www.carlogic.org/bg/data/MB%20CAN(ICC).pdf

Maar goed, je bent al wat verder met zoeken zie ik.
Dank je wel
Volgens star zit het in de high can inderdaad .
Ik begrijp dat ik de CPU moet checken maar weet niet goed hoe ik kan zien waar de uitgaande draden voor zijn
coert70
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2013 20:08
Mercedes-Benz: W211. 220 CDI 2005

19 jun 2019 14:10

Raimon schreef:Ingaande voeding gewoon op de stekker meten met de dikkere rode draden. Uitgang gewoon meten op de sensor of stelmotor zelf.
Als de auto in de “D , 3,2,1” staat kan ik hem gewoon vooruit duwen. Hoort dat ook inderdaad ?
De ecu heb ik helemaal doorgemeten en daar is volgens mij alles goed
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

19 jun 2019 20:10

Mogelijk dat die k40/? De boel in de wat gooit. Ik begrijp dat je contact kun maken en de bak in zijn D kunt zetten.

Alle zekeringen goed?
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Ster op de neus
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jun 2019 17:46
Mercedes-Benz: E 320 CDI

28 jun 2019 23:18

Misschien een rare opmerking.... maar...ik weet niet of je dit al gedaan hebt..
Accu-polen losmaken en met een goede schroevendraaier alles ontladen...niet 10 seconden maar half uurtje...
Dan reset ....
Soms werkt het om alles te resetten.
Groet,..
bastian-hoen
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 apr 2007 22:36
Mercedes-Benz: 190E 1986 - 190c 1964 - 220SEb 1963 - 300se coupe 1963 - 190e 1991 niet rijdend 300se seddan 1963 - 230se 1963 - 190e 1992 -
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

29 jun 2019 00:31

NIET kortsluiten!! dat kost je je ecu!! uit ervaring gewoon half uurtje er af dan eerst verlichting aan dan accu er weer op
Plaats reactie