Goeie middag,
Ik weet niet of dit de goede rubriek is maar probeer het gewoon maar.
Voor een w210 die van het ene op andere moment niet meer wilt starten ben ik op zoek naar iemand die goed is met electronica .
De auto is uitgelezen met “Star “ en gaf aan dat er een can high probleem zou zijn.
Maar ik kom er echt niet meer uit.
De auto staat in België net over de grens bij Maastricht.
Uiteraard wordt alles netjes vergoed.
Ik hoop dat iemand kan helpen.
Groet Coert
Electronics specialist voor een w210
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11520
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Weet je ook welke canbus? Ik meen dat de laatste ook motor van hadden. Maar in dacht dat starten nog vrij ouderwets ging.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Het was de Cannes H (high)
Het advies van degene die heeft uitgelezen was de volgende punten te checken.
N10/1 driver side SAM
N32 Zetel rechts en links aanpassing verstelling
N69 control unit voor de 4 deuren
N70 overhead panel
N72 Lower control panel
N73 4 ramen bediening en spiegels
N26/9 special vehicle multifunctional control unit
X30/7 : connector aan passagierskant waar meerdere canbuskabels op komen
A37 PSE control unit (combined).
Ik heb de X30/7 connector gevonden maar daar houd het voor mij helaas op.
Het advies van degene die heeft uitgelezen was de volgende punten te checken.
N10/1 driver side SAM
N32 Zetel rechts en links aanpassing verstelling
N69 control unit voor de 4 deuren
N70 overhead panel
N72 Lower control panel
N73 4 ramen bediening en spiegels
N26/9 special vehicle multifunctional control unit
X30/7 : connector aan passagierskant waar meerdere canbuskabels op komen
A37 PSE control unit (combined).
Ik heb de X30/7 connector gevonden maar daar houd het voor mij helaas op.
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1980
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
CANH(igh) is 1 van de draden van een CANbus. de andere is CANL(ow). Het spanningsverschil tussen beide draden bepaald of er een "1" of een "0" wordt overgestuurd. In je 210 zitten meerdere CAN's, 1 motor CAN, 1 interieur CAN en 1 diagnostic CAN waar je normaal je OBD tester op aansluit. De laatste kun je voor jouw probleem uitsluiten denk ik. Als ie niet wil starten zou het wel eens je motor CAN kunnen zijn. Die melding over CANH zou kunnen beteken dat 1 van de draden van de CAN bus onderbroken is. Maar ook met 1 draad zou een CAN nog functioneel moeten kunnen werken dacht ik.
Voor meer uitleg en als hulp bij het foutzoeken:
https://drive.google.com/open?id=1Q1hFd ... 70sZaAl7PO
Voor meer uitleg en als hulp bij het foutzoeken:
https://drive.google.com/open?id=1Q1hFd ... 70sZaAl7PO
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11520
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik heb het schema van een 210 niet in mijn hoofd zitten maar ik dacht de 210 nog een backup draad had.
Gaat de startmotor rond wanneer je deze direct spanning geeft?
Gaat de startmotor rond wanneer je deze direct spanning geeft?
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
valt mij nog mee dat hij de banden(spanning) niet ook nog heeft opgenoemd om te checken als mogelijk probleem...de rest van de onderdelen in de auto zijn allemaal wel zo'n beetje genoemdcoert70 schreef:Het advies van degene die heeft uitgelezen was de volgende punten te checken.
bij een 210 (en 202) worden CAN problemen met (zeer) grote regelmaat veroorzaakt door 1 van de 2 raammotoren in de achterportieren (wil niet zeggen dat dat nu ook zo is, maar...)
verder denk ik dat je uitgelezen CAN probleem helemaal niets te maken heeft met je startprobleem
en in het geval van een sporadisch startprobleem staat EEN sleutel gelijk aan GEEN sleutel
greetingz,
Als ik de lila draad op de K40 12v geef en probeer te starten gaat de startmotor rond maar de auto start niet.Raimon schreef:Ik heb het schema van een 210 niet in mijn hoofd zitten maar ik dacht de 210 nog een backup draad had.
Gaat de startmotor rond wanneer je deze direct spanning geeft?
- ElGriffo
- Berichten: 8350
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
1 sleutel is dus een soort Russische roulette .
Het eerste wat ik altijd adviseer is om er voor te zorgen minimaal 2 goed werkende sleutels te hebben.
En wellicht lost de nieuwe sleutel ook je probleem op.
Ik moet er niet aan denken om straks op vakantie te gaan met 1 sleutel ....
Het eerste wat ik altijd adviseer is om er voor te zorgen minimaal 2 goed werkende sleutels te hebben.
En wellicht lost de nieuwe sleutel ook je probleem op.
Ik moet er niet aan denken om straks op vakantie te gaan met 1 sleutel ....
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 20 nov 2015 21:40
- Mercedes-Benz: B Class
hoe hebben ze het sleutel en contactslot gecontroleerd?coert70 schreef:Hij heeft nog maar 1 sleutel , maar sleutel en startslot zijn uitgelezen. En niet defect volgens de sleutelspecialistW220L schreef:De auto start ook niet met de reservesleutel ??
met een telefoon camera zeker?
als dat zo is, dan is dat geen goede controle geweest.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11520
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
coert70 schreef:Als ik de lila draad op de K40 12v geef en probeer te starten gaat de startmotor rond maar de auto start niet.Raimon schreef:Ik heb het schema van een 210 niet in mijn hoofd zitten maar ik dacht de 210 nog een backup draad had.
Gaat de startmotor rond wanneer je deze direct spanning geeft?
Oké. Hij slaat dus niet aan wanneer je de startmotor los spanning geeft en contact aan zet.
Gaat de startmotor wel rond bij een gewone startpoging?
Wat voor 210 hebben we trouwens? Bezine of diesel? Automaat of handbak? Klapsleutel of FBS3 sleutel?
Wat betref je CAN storing. Ik geloof daar op dit moment niet in. Ook al vele deurmotoren vervangen voor die klacht. Een simpele manier om te checken of je CAN nog leeft is door met de schakelaar je ramen open te doen. (Klein stukje proberen voor het geval dat er wel storing in zit). Mocht dit werken dan is de canbus functioneel. Waarschijnlijk zit hij wel in 1 draadsmodus maar dat kon deze bus nog hebben.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Bij een normale start poging gebeurd er helemaal niets , alleen het contact gaat er op.Raimon schreef:coert70 schreef:Als ik de lila draad op de K40 12v geef en probeer te starten gaat de startmotor rond maar de auto start niet.Raimon schreef:Ik heb het schema van een 210 niet in mijn hoofd zitten maar ik dacht de 210 nog een backup draad had.
Gaat de startmotor rond wanneer je deze direct spanning geeft?
Oké. Hij slaat dus niet aan wanneer je de startmotor los spanning geeft en contact aan zet.
Gaat de startmotor wel rond bij een gewone startpoging?
Wat voor 210 hebben we trouwens? Bezine of diesel? Automaat of handbak? Klapsleutel of FBS3 sleutel?
Wat betref je CAN storing. Ik geloof daar op dit moment niet in. Ook al vele deurmotoren vervangen voor die klacht. Een simpele manier om te checken of je CAN nog leeft is door met de schakelaar je ramen open te doen. (Klein stukje proberen voor het geval dat er wel storing in zit). Mocht dit werken dan is de canbus functioneel. Waarschijnlijk zit hij wel in 1 draadsmodus maar dat kon deze bus nog hebben.
Ik kan wel tot stand 3 draaien maar zonder resultaat.
Het is een diesel automaat met een FBS3 sleutel.
Bouwjaar 1999.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11520
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Is het een CDI?
Komt er leven in het motormanagment? Denk een bewegende actuatoren enz.
Komt er leven in het motormanagment? Denk een bewegende actuatoren enz.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!