beste allen,
ik rij voor mijn werk ongeveer 40000 km per jaar. Daarvoor zoek ik een degelijke auto die betrouwbaar is. opties zijn:
c klasse w203
c klasse w204
e klasse w211
Ik hou van een beetje vermogen, maar niet ten koste van alles. 150-200 pk is voldoende. Welk model is het beste qua betrouwbaarheid? welke motor is het beste?
Graag hoor ik ook ervaringen van mensen hier die zelf veel kilometers maken.
aankooptips diesel voor veel kilometers
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 30 jun 2013 22:15
- Mercedes-Benz: Mercedes W210 e320 cdi 2000
- Specialisatie: Www.durvt.nl
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Heb een 211, bijna 50K gereden in een jaar, problemen geen.
Had een kleine aanrijding met een kapotte velg tot gevolg maar verder geen bijzonderheden.
Het is de V6 320CDI, in de stad haal je 1 op 10 (bijna) en op de grote weg zal in Nederland 1 op 16 wel haalbaar zijn.
Mijn buurman heeft ook een CDI 320 maar dan de in lijn versie en ook die is prima , die is overigens wel zuiniger dan de mijne.
Succes met je zoektocht
Had een kleine aanrijding met een kapotte velg tot gevolg maar verder geen bijzonderheden.
Het is de V6 320CDI, in de stad haal je 1 op 10 (bijna) en op de grote weg zal in Nederland 1 op 16 wel haalbaar zijn.
Mijn buurman heeft ook een CDI 320 maar dan de in lijn versie en ook die is prima , die is overigens wel zuiniger dan de mijne.
Succes met je zoektocht
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 29 dec 2014 07:39
- Mercedes-Benz: 220 cdi classic handgeschakeld 2006 facelift
De meest degelijke dieselmotor met nog leuk vermogen is de 220 cdi. 170 pk, 400 NM afgelopen 150.000 km 5,2 liter alles gecombineerd. Op de snelweg 130 -140 waar het mag. Ik ben er echt heel tevreden over. Wanneer ik van de veluwe naar amsterdam rijdt staat de meter op 4,7 liter. Ik zou wel altijd een eklasse nemen dus w211 dan heb je iets meer auto om je heen en het verbruik is hetzelfde. 320 cdi is natuurlijk ook prachtig maar extra verbruik en onderhoud. 200 cdi is iets te karig met hetzelfde of een hoger verruik als de 220 cdi.
Rijd je veel naar Duitsland dan zul je merken dat de 220 cdi prettig draait tot 160-170, wil je meer dan natuurlijk de 320 nemen.
Rijd je veel naar Duitsland dan zul je merken dat de 220 cdi prettig draait tot 160-170, wil je meer dan natuurlijk de 320 nemen.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 30 jun 2013 22:15
- Mercedes-Benz: Mercedes W210 e320 cdi 2000
- Specialisatie: Www.durvt.nl
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Nee dat maakt me niks uitEvan schreef:Wil je nog alle steden in kunnen?
Keuze was bij mij snel gemaakt. Langere tijd de zelfde s211 220cdi (150pk) op oog maar testrit vond ik het maar slapjes en de kmstand van 560.xxx hield me tegen.. Verder gaan kijken zowel na de 203 204 211met een 320cdi voorin, wat wel erg lekker reed.
203 is voor mijn doen echt te klein en een 204 is niet meer het Mercedes gevoel, veel zwartplastic wat karrig aanvoelt. 212 ook mee wezen rijden echt een top auto maar vond ook niks wat me aansprak , eisen wat ik had, geen zwart en geen zwart leer.
Dus terug bij af bij de bekende s211 met de slappe 220cdi motor. Gekocht zonder onderhoudsboekjes en toch al 58.000km probleemloos gereden in nog geen 7 of 8maand op zijn beurten na om de 15.000km nog geen hoge onkosten gehad, 1 maal spanrollen bij de grote beurt.
Vlak na aanschaf wel gelijk laten chippen na 175pk/400nm.
KmStand bedraagd nu 624.200
Heb misschien al 15 autos gehad waarvan er zeker 10 bij waren zonder boekjes en toch in mijn 10 jaar met gemiddelde 60.000km pj nooit langs de weg gestaan.
203 is voor mijn doen echt te klein en een 204 is niet meer het Mercedes gevoel, veel zwartplastic wat karrig aanvoelt. 212 ook mee wezen rijden echt een top auto maar vond ook niks wat me aansprak , eisen wat ik had, geen zwart en geen zwart leer.
Dus terug bij af bij de bekende s211 met de slappe 220cdi motor. Gekocht zonder onderhoudsboekjes en toch al 58.000km probleemloos gereden in nog geen 7 of 8maand op zijn beurten na om de 15.000km nog geen hoge onkosten gehad, 1 maal spanrollen bij de grote beurt.
Vlak na aanschaf wel gelijk laten chippen na 175pk/400nm.
KmStand bedraagd nu 624.200
Heb misschien al 15 autos gehad waarvan er zeker 10 bij waren zonder boekjes en toch in mijn 10 jaar met gemiddelde 60.000km pj nooit langs de weg gestaan.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Wat ik deed, ik kocht voor weinig een W210, E320cdi. Vaak met drie ton op de klok. Dan rijden tot er iets duurs (dynamo bijvoorbeeld) stuk ging. Dan liet ik m staan (Top, die ANWB), en kocht de volgende. Gemiddeld kon ik zo een ton of anderhalf rijden voor 1500 euro. Onderhoud deed ik niet, behalve remmen en banden. Heb er zo in 8 jaar 5 gehad en in totaal 680.000 gereden. En fijn!
Nog n voordeel: ik heb reparaties met de onderdelen van de auto's die hier nog stonden, kunnen doen. Verstuiver, abs pomp, dynamo etc. Passen allemaal. Heb nu nog twee 320's staan.
Nog n voordeel: ik heb reparaties met de onderdelen van de auto's die hier nog stonden, kunnen doen. Verstuiver, abs pomp, dynamo etc. Passen allemaal. Heb nu nog twee 320's staan.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 30 jun 2013 22:15
- Mercedes-Benz: Mercedes W210 e320 cdi 2000
- Specialisatie: Www.durvt.nl
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Dan had ik met mijn e320 cdi toch minder mazzel...
In 1 jaar meer dan €8000 aan onderhoud uitgegeven.. en na dat jaar een blik onder de auto. En de roest had er enorme gaten in gemaakt. In feite was dat de slechtste auto die ik ooit had gereden... maar ook een van de fijnste. Overigens heb ik er wel in dat jaar 50000 km mee gereden. Dus dat drukt de kilometer prijs enigzins.
Ik heb 3 w210 gehad. Alle drie duur in onderhoud en enorm roesten.. chrysler heeft mercedes weinig goeds gedaan helaas
In 1 jaar meer dan €8000 aan onderhoud uitgegeven.. en na dat jaar een blik onder de auto. En de roest had er enorme gaten in gemaakt. In feite was dat de slechtste auto die ik ooit had gereden... maar ook een van de fijnste. Overigens heb ik er wel in dat jaar 50000 km mee gereden. Dus dat drukt de kilometer prijs enigzins.
Ik heb 3 w210 gehad. Alle drie duur in onderhoud en enorm roesten.. chrysler heeft mercedes weinig goeds gedaan helaas
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Een 271 op lpg is geen uitstekende combi.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 feb 2019 13:23
- Mercedes-Benz: W203 combi C220 2004
Kun jij dit misschien toelichten? Is de W203 220cdi niet betrouwbaar (genoeg)? Thnx alvast.Raimon schreef:Facelift 211 of 204
De 203 zou ik overslaan.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Onderstel van een 204 is sterkerYuicemeister schreef:Kun jij dit misschien toelichten? Is de W203 220cdi niet betrouwbaar (genoeg)? Thnx alvast.Raimon schreef:Facelift 211 of 204
De 203 zou ik overslaan.