Dieselpomp kapot?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Jeroen Pluimgraaff
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 nov 2018 21:36

22 mei 2019 13:12

Beste,

Vorige week was ik van plan om met mn 315cdi sprinter uit 2008 op vakantie te gaan.
Bij de heuvel bij Verviers in België sloeg het noodlot toe.
Bij het oprijden van de heuvel begon de motor een raar geluid te maken, net alsof er een klep de zuiger raakte, daarna was in 1x al het vermogen weg en hebben we de sprinter langs de kant van weg moeten parkeren waar we op zijn gehaald door de panne dienst.
De garage in Verviers waar we neer werden gezet vertelde dat de distributie ketting was gebroken.
Door alle hectiek en het geregel met de ANWB heb ik zelf vergeten te kijken en dit voor waarheid aan gekomen.
Via de ANWB een vervangende camper gekregen en de reis vervolgd.

Gisteren heb ik de auto die terug gebracht was, in de garage kunnen zetten en geconstateerd dat de ketting niet gebroken is.
Ik heb nu het idee dat de hoge druk en /of de lage druk pomp kapot is.

Weet iemand van hier of de hoge druk pomp wanneer hij geen brandstof krijgt ook gaat tikken? Dit zou het tikken kunnen verklaren.
En zouden de verstuivers ook schade op hebben kunnen lopen?

Vr gr Jeroen
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

28 mei 2019 12:27

Ketting lijkt een tand verschoven. Dat kan door bv een defecte kettingspanner.
Plaats reactie