W177 A180d problemen.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
RVA
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mei 2019 22:05

19 mei 2019 22:07

Iemand geen problemen met de Keyless Go? Ik kan in 50% van de gevallen de wagen niet vergrendelen. Als ik dan een 10-tal seconden wacht dan vergrendelt hij wel. Ontgrendelen lukt altijd.
De concessiehouder heeft de antennes al vervangen die het signaal van de sleutel ontvangen. Onlangs nog de sturingsdoos, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Nu wordt de 2de sleutel ook al niet meer herkent, en kan ik voor de zoveelste keer weer naar de garage.
Ik heb een A180d en de versnellingsbak maakt ook steeds een "vreemd" geluid als hij terugschakelt van 3 naar 2.
Panorammisch dak maakt lawaai als het gesloten is en ik rij over minder goede wegen.
Waarom krijg ik altijd de autonomie te zien op het dashbord en niet meer wanneer ik het écht nodig heb als de bak bijna leeg is?
Nog mensen die er zich aan ergeren dat schakelen in achteruit soms wat "traag" gaat?
Toch wel wat veel "akkefietjes" voor een auto van de prijsklasse....
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7564
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

19 mei 2019 22:55

RVA schreef:Iemand geen problemen met de Keyless Go? Ik kan in 50% van de gevallen de wagen niet vergrendelen. Als ik dan een 10-tal seconden wacht dan vergrendelt hij wel. Ontgrendelen lukt altijd.
De concessiehouder heeft de antennes al vervangen die het signaal van de sleutel ontvangen. Onlangs nog de sturingsdoos, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Nu wordt de 2de sleutel ook al niet meer herkent, en kan ik voor de zoveelste keer weer naar de garage.
Misschien is het iets simpels als de bedrading tussen de antenne's en stuurmodules die niet goed is vastgezet? Aangezien het met twee sleutels gebeurt en de antennes en modules zijn vervangen.
Ik heb een A180d en de versnellingsbak maakt ook steeds een "vreemd" geluid als hij terugschakelt van 3 naar 2.
Kun je het geluid omschrijven?
Panorammisch dak maakt lawaai als het gesloten is en ik rij over minder goede wegen.
Wat voor lawaai, voortdurend geruis/gefluit/gepiep of geratel/getik/gekraak? Hoe zitten alle panelen in het dak? Het zijn er trouwens drie, vooraan een kort vast stuk, dan het lange bewegende paneel en achteraan de in kleur gespoten dakhuid. Zitten alle hoekjes en randen gelijkmatig of zitten ze op verschillende hoogtes? Zijn de overgangen dicht of zitten er duidelijke kieren tussen de panelen?
Waarom krijg ik altijd de autonomie te zien op het dashbord en niet meer wanneer ik het écht nodig heb als de bak bijna leeg is?
Bedoel je het bereik op de brandstof? Zo ja, is dat niet gewoon een kwestie van een ander menu oproepen tussen de tellers?
Nog mensen die er zich aan ergeren dat schakelen in achteruit soms wat "traag" gaat?
Kan ik helaas niet bij helpen, ik heb geen W177.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
RVA
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mei 2019 22:05

20 mei 2019 12:40

Het dak zelf rammelt. Als het open staat of gekanteld maakt het geen geluid meer.

Autonomie van de brandstof is op geen enkele manier terug op te roepen wanneer je het echt nodig hebt, als hij bijna leeg is. Mercedes logica?

En zo zijn er nog wel enkele zaken die ik vreemd vind.... maar dit is de eerste maal dat ik een leasing Benz heb, maar het zal waarschijnlijk toch de laatste zijn.
Laatst gewijzigd door RVA op 21 mei 2019 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

21 mei 2019 11:22

Mijn niet MB's geven bij minder dan 50 Km resterend ook niet meer aan hoever je nog kan. Om te voorkomen dat mensen gaan proberen om tot 0,5 Km te komen alvorens te tanken. Gewoon op tijd tanken dus.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
RVA
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mei 2019 22:05

21 mei 2019 20:48

Jeroen schreef:Mijn niet MB's geven bij minder dan 50 Km resterend ook niet meer aan hoever je nog kan. Om te voorkomen dat mensen gaan proberen om tot 0,5 Km te komen alvorens te tanken. Gewoon op tijd tanken dus.

gr J
Volgens de app kon ik nog 85 km rijden, dus toch vrij vroeg dat hij wegvalt. Ik vind het zowiezo geen interressante gedachte, dat je plots aan je lot wordt overgelaten..... :roll:
Stefan00
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2019 10:15
Mercedes-Benz: W177 A200

01 jun 2019 16:19

Ik moet zeggen dat ik mij ook irriteer aan o.a. de brandstofmeter. (A200 dct)
Is ook zeker iets wat ik ga aangeven bij mijn volgende onderhoudsbeurt. Mijn vorige auto (A3 ETRON) telde de meter af tot 0 km. Nu is het onder de 75km gokken?

Ik vind de automatische versnellingsbak inderdaad ook traag in z'n achteruit. Ik ben absoluut niet te spreken over het schakelen van de automaat, vooral " soepel" optrekken vanaf nul of onder de 5km is absoluut niet mercedes waardig. (altijd een soort van schok bij het optrekken).

Dit zijn dingen die ik overigens wel ga aangeven bij mercedes, maar ik heb zo'n vermoeden dat ik hier mee moet leren leven.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

01 jun 2019 17:42

Elke Mercedes geeft het zo aan. Aangezien je bij reserve hoort te tanken. Schommeling in de laatste liters brandstof kan stilvallen veroorzaken. Stilvallen zonder brandstof op te snelweg is strafbaar.

Daarnaast wil je de troep die onderin je tank ligt toch niet in je motor hebben....
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
RVA
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mei 2019 22:05

04 jun 2019 22:39

Raimon schreef:Elke Mercedes geeft het zo aan. Aangezien je bij reserve hoort te tanken. Schommeling in de laatste liters brandstof kan stilvallen veroorzaken. Stilvallen zonder brandstof op te snelweg is strafbaar.

Daarnaast wil je de troep die onderin je tank ligt toch niet in je motor hebben....
Bij BMW (en blijkbaar Audi) geeft hij de nog te rijden kilometers pas aan bij ong. een actieradius van 160 - 170 km. Daarvoor heb je enkel de streepjes. Wat mij veel logischer lijkt dan de MB opvatting. Als de bak nog vol of half vol is hoef ik helemaal niet te weten hoeveel kilometers ik nog exact kan, wel als de bak bijna leeg is. Ik denk dt dit bij de meeste merken is en dit bij de meeste mensen als handig wordt ervaren.
Een vraagje ivm de comfortsluiting of -opening. Als je lang op de sleutel duwt, gaan de vensters en pandak dicht of open. Maar ik kan dit enkel als ik binnen een straal van 5 meter rond de wagen sta. Ik vind dit vreemd want zo is het voordeel, van op verdere afstand de functie te gebruiken, weg. Of hapert er iets aan mijn wagen, zoals de Keyless Go die nog steeds niet is opgelost.
SanZwa
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2018 14:14
Mercedes-Benz: E300e GL500

21 jun 2019 10:42

Ik heb een A-200 Launch Edition AMG van 06-2018. Helaas ook de nodige klachten...

Keyless entry werkte bij mij wel eerst naar behoren. Nu echter ook niet meer, moet de sleutel tegen de deurhandel aanhouden, niet echt de
bedoeling lijkt mij.

Panorama dak werkt bij mij goed. Eén keer werkte hij niet naar behoren maar dit kwam door vuil op de geleide rails. Even schoon maken en
smeren en geen last meer gehad.

Ik begin mij ook steeds meer te irriteren aan de automaat. Achteruit werkt traag en weg rijden bij lage snelheden is waardeloos. De automaat wacht even. Niet even vlot een minirotonde oprijden vanuit lage snelheid of stilstand. Onze oude Jap met 4 traps automaat van 15 jaar oud heeft daar geen enkele last van.....

De climat controle is gedurende de laatste 2 weken ook van slag. Werkt soms niet, werkt soms een beetje. Reeds bij de dealer geweest zonder resultaat. Systeem geeft geen foutmelding.


Ik herken de opmerkingen van de brandstofmeter. Ik vind dat minder belangrijk. Wat ik wel irritant vind is de rijbaan assistent. Ongeschikt voor de wegen waar ik op rij. Staat op zijn minst gevoelig ingesteld maar blijft te gevoelig. Iedere rit maar weer uitzetten. Heb van de dealer begrepen dat dit een veelgehoorde klacht is, zij verwachten een (software) oplossing van Mercedes. De parkeer sensoren zijn ook redelijk fanatiek en jengelen vroeg, echter beter te vroeg dan te laat, kan daar prima mee leven.

De trage automaat is voor mij het minst, begin daardoor steeds minder plezier te krijgen in mijn A-Klasse. Verder best tevreden. Auto stuurt lekker, zit prima. Dik tevreden over motor. Je hebt niet het idee dat je in een auto rijdt met kleine motorinhoud. Brandstof verbruik vind ik zeer netjes voor deze auto. Hangt natuurlijk sterk af van de rechtervoet maar als ik mij aan de maximum snelheden hou en niet vol gas optrek haal ik tussen de 1:17 en 1:18. De maximum snelheid die de navigatie aangeeft klopt op ca. 30% van de wegen niet....
RVA
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mei 2019 22:05

21 jun 2019 22:29

SanZwa schreef:Ik heb een A-200 Launch Edition AMG van 06-2018. Helaas ook de nodige klachten...

Keyless entry werkte bij mij wel eerst naar behoren. Nu echter ook niet meer, moet de sleutel tegen de deurhandel aanhouden, niet echt de
bedoeling lijkt mij.

Panorama dak werkt bij mij goed. Eén keer werkte hij niet naar behoren maar dit kwam door vuil op de geleide rails. Even schoon maken en
smeren en geen last meer gehad.

Ik begin mij ook steeds meer te irriteren aan de automaat. Achteruit werkt traag en weg rijden bij lage snelheden is waardeloos. De automaat wacht even. Niet even vlot een minirotonde oprijden vanuit lage snelheid of stilstand. Onze oude Jap met 4 traps automaat van 15 jaar oud heeft daar geen enkele last van.....

De climat controle is gedurende de laatste 2 weken ook van slag. Werkt soms niet, werkt soms een beetje. Reeds bij de dealer geweest zonder resultaat. Systeem geeft geen foutmelding.


Ik herken de opmerkingen van de brandstofmeter. Ik vind dat minder belangrijk. Wat ik wel irritant vind is de rijbaan assistent. Ongeschikt voor de wegen waar ik op rij. Staat op zijn minst gevoelig ingesteld maar blijft te gevoelig. Iedere rit maar weer uitzetten. Heb van de dealer begrepen dat dit een veelgehoorde klacht is, zij verwachten een (software) oplossing van Mercedes. De parkeer sensoren zijn ook redelijk fanatiek en jengelen vroeg, echter beter te vroeg dan te laat, kan daar prima mee leven.

De trage automaat is voor mij het minst, begin daardoor steeds minder plezier te krijgen in mijn A-Klasse. Verder best tevreden. Auto stuurt lekker, zit prima. Dik tevreden over motor. Je hebt niet het idee dat je in een auto rijdt met kleine motorinhoud. Brandstof verbruik vind ik zeer netjes voor deze auto. Hangt natuurlijk sterk af van de rechtervoet maar als ik mij aan de maximum snelheden hou en niet vol gas optrek haal ik tussen de 1:17 en 1:18. De maximum snelheid die de navigatie aangeeft klopt op ca. 30% van de wegen niet....
Ik herken dit, zeker de Keyless Go. Hier hebben ze blijkbaar al vele klachten van gekregen. Dit is nochtans geen nieuwe technologie. Mijn BMW 5 had dit al 15 jaar geleden, en daar werkte dit prima.
Buiten het rammelen, tot nu toe geen problemen mee gehad.
Airco werkt prima. Enkel de buitentemperatuur meter geeft steeds 2 graden teveel aan.... :-)
Automaat is niet de soepelste maar al bij al doet hij het goed.
Lane Assist zet ik steeds uit door op de snelkoppeling met het autootje te duwen en dan af te vinken. Hopelijk wordt dit snel opgelost want is soms ronduit gevaarlijk.
Motor is eigenlijk nog 1 van de beste onderdelen, LOL.... is dan zelfs nog geen "echte" Mercedes motor.
Is de eerste Mercedes, omdat dit de eerste is die mij zowel binnen als buiten aanspreekt. Maar ik denk niet dat er nog een tweede gaat komen... ;)
Krimsonn
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 mar 2019 06:04
Mercedes-Benz: A250 W177

22 jun 2019 04:42

De keyless go werkt bij mij ook niet altijd bij het afsluiten, met de sleutel een beetje rammelen lijkt beter te gaan. Naar horen zeggen zit er een beweging sensor in de sleutel, geen idee of dit ook waar is. Ook houd ik mijn hand voor de censor op de deurgrendel met mijn duim op de censor werkt meestal niet.

De autonomie die bij een lage tank inhoud er mee stopt vind ik normaal, mijn andere auto's van andere merken doen dit ook. Gewoon gaan tanken en het werkt weer (A)

De achteruit... Ja zo irritant heb nogsteeds heel vaak dat hij hem niet pakt omdat je het te snel wilt doen.
Met de knipperlichten heb ik dat ook, de comfort knipper dat er automatisch een paar keer wordt geknipperd als je de hendel kort beweegt werkt ook veel te gevoelig met gevolg dat het vaak niet werkt.

Climate controle die werkt op het moment wel maar ook eerder problemen mee gehad. Het is vanzelf weer 'genezen'.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

22 jun 2019 08:30

Bij sleutel zou je even het een en ander kunnen testen.

-Indien bij KG gebruik de sleutel 3x knippert en niet open gaat dan is het een codering.

-werkt hij weer met schudden dan kunnen ze contact met Daimler op nemen. De sleutel gaat namelijk uit bij niet bewegen.

-Doet hij niet en met een keer op een knop drukken wel dan was de sleutel ook uit. He kunt namelijk door 2x drukken de KG functie uit zetten. Dit kan ook per ongeluk in je broekzak gebeuren.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
RVA
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mei 2019 22:05

23 jun 2019 22:00

Raimon schreef:Bij sleutel zou je even het een en ander kunnen testen.

-Indien bij KG gebruik de sleutel 3x knippert en niet open gaat dan is het een codering.

-werkt hij weer met schudden dan kunnen ze contact met Daimler op nemen. De sleutel gaat namelijk uit bij niet bewegen.

-Doet hij niet en met een keer op een knop drukken wel dan was de sleutel ook uit. He kunt namelijk door 2x drukken de KG functie uit zetten. Dit kan ook per ongeluk in je broekzak gebeuren.
Interessant. Dus als je de KG gebruikt, dan knippert je sleutel 3x... wist ik niet. Ik ga hier eens op letten. Heb regelmatig dat de KG niet werkt. Meestal als ik de sleutel in mijn broekzak heb. Als ik dan de sleutel maar even beweeg, werkt de KG wel.
DavyNicola
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2018 22:36
Mercedes-Benz: A220 2019

08 jul 2019 23:06

Wanneer je te lang wacht om te tanken komt de actieradius er niet meer op. Je kan hem wel nog altijd opvragen via “hey Mercedes, wat is mijn actieradius”

Alle andere problemen ervaar ik niet bij mijn A220. Behalve de gevoelige lane assist. Maar eigenlijk vind ik het beter zo.. dan dat hij niets zou doen.
Mercedes A 220 (2019)
Mercedes SLK200 kompressor (2009)
Krimsonn
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 mar 2019 06:04
Mercedes-Benz: A250 W177

20 jul 2019 12:57

RVA schreef:
Raimon schreef:Bij sleutel zou je even het een en ander kunnen testen.

-Indien bij KG gebruik de sleutel 3x knippert en niet open gaat dan is het een codering.

-werkt hij weer met schudden dan kunnen ze contact met Daimler op nemen. De sleutel gaat namelijk uit bij niet bewegen.

-Doet hij niet en met een keer op een knop drukken wel dan was de sleutel ook uit. He kunt namelijk door 2x drukken de KG functie uit zetten. Dit kan ook per ongeluk in je broekzak gebeuren.
Interessant. Dus als je de KG gebruikt, dan knippert je sleutel 3x... wist ik niet. Ik ga hier eens op letten. Heb regelmatig dat de KG niet werkt. Meestal als ik de sleutel in mijn broekzak heb. Als ik dan de sleutel maar even beweeg, werkt de KG wel.
Mijn KG reageert maar 70% van de gevallen bij het uitstappen en afsluiten van de auto. De oplossing met het rammelen van de sleutel werkt 95% of meer van de gevallen. Alleen dan is het geen keyless go meer naar mijn idee, iets meer tijd voor het uitstappen wel mogen en nee ik stap niet uit als iemand van 95 :D
Gek genoeg heb ik nu 2 leen w177 gereden in een korte tijd en beide hebben geen problemen met de keyless go. Alleen als ik bewust lang wacht merk je dat de sleutel uit gaat en het niet meer werkt. Er zit dus verschil in met mijn eigen auto, ik heb de dealer gevraagd hier na te kijken naast de steeds groter wordende lijst met problemen met de auto.
Plaats reactie