Interessant, bij mij net hetzelfde. Het lijkt erop dat de sleutel in slaapstand gaat en geen signaal meer uitstuurd.Krimsonn schreef:Mijn KG reageert maar 70% van de gevallen bij het uitstappen en afsluiten van de auto. De oplossing met het rammelen van de sleutel werkt 95% of meer van de gevallen. Alleen dan is het geen keyless go meer naar mijn idee, iets meer tijd voor het uitstappen wel mogen en nee ik stap niet uit als iemand van 95RVA schreef:Interessant. Dus als je de KG gebruikt, dan knippert je sleutel 3x... wist ik niet. Ik ga hier eens op letten. Heb regelmatig dat de KG niet werkt. Meestal als ik de sleutel in mijn broekzak heb. Als ik dan de sleutel maar even beweeg, werkt de KG wel.Raimon schreef:Bij sleutel zou je even het een en ander kunnen testen.
-Indien bij KG gebruik de sleutel 3x knippert en niet open gaat dan is het een codering.
-werkt hij weer met schudden dan kunnen ze contact met Daimler op nemen. De sleutel gaat namelijk uit bij niet bewegen.
-Doet hij niet en met een keer op een knop drukken wel dan was de sleutel ook uit. He kunt namelijk door 2x drukken de KG functie uit zetten. Dit kan ook per ongeluk in je broekzak gebeuren.
Gek genoeg heb ik nu 2 leen w177 gereden in een korte tijd en beide hebben geen problemen met de keyless go. Alleen als ik bewust lang wacht merk je dat de sleutel uit gaat en het niet meer werkt. Er zit dus verschil in met mijn eigen auto, ik heb de dealer gevraagd hier na te kijken naast de steeds groter wordende lijst met problemen met de auto.
W177 A180d problemen.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ja de sleutels gaan bewust in slaapstand. Echter moet het met bewegen wakker blijven. Ook met 2x op slot drukken (radiografisch) zal er een slaapmodus actief worden.
Voor andere klachten zou er contact met de dealer opgenomen moeten worden.
Voor andere klachten zou er contact met de dealer opgenomen moeten worden.
De slaapstand lijkt wel sneller in werking te gaan vergeleken met de leen auto's die ik had.Raimon schreef:Ja de sleutels gaan bewust in slaapstand. Echter moet het met bewegen wakker blijven. Ook met 2x op slot drukken (radiografisch) zal er een slaapmodus actief worden.
Voor andere klachten zou er contact met de dealer opgenomen moeten worden.
Vandaag mijn auto weer opgehaald na de versnellingsbak problemen. Aangezien dat een elektrische probleem was concludeerde de dealer dat het keyless go ook beter zou moeten werken nu. Kon al weinig geloven van de relatie tussen keyless go en de versnellingsbak, maar ik merk een duidelijk verschil in de werking.
Nog twee weken en de auto komt naar Nederland, ik zoek nog een dealer die dit probleem kindje op zich wil nemen
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 aug 2019 21:50
Hey, is het bij nog mensen als je u gas ineens induwt dat die naar de 3600 a4000 toeren gaat?
Is precies of die door slipt, hebben er nog mensen dit?
Het is een 180d
Is precies of die door slipt, hebben er nog mensen dit?
Het is een 180d
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 12 mei 2019 18:27
- Mercedes-Benz: W177 A250 2018
- Locatie: Maastricht
Is dat niet gewoon de kickdown?Michaelgoy schreef:Hey, is het bij nog mensen als je u gas ineens induwt dat die naar de 3600 a4000 toeren gaat?
Is precies of die door slipt, hebben er nog mensen dit?
Het is een 180d
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 aug 2019 21:50
Ze hebben gisteren nieuwe software er opgezet dan zou het normaal beter moeten zijn
Thanks allemaal, ik heb dit ook, wist niet dat het met een slaapstand van de sleutels te maken kon hebben!RVA schreef:Interessant, bij mij net hetzelfde. Het lijkt erop dat de sleutel in slaapstand gaat en geen signaal meer uitstuurd.Krimsonn schreef:Mijn KG reageert maar 70% van de gevallen bij het uitstappen en afsluiten van de auto. De oplossing met het rammelen van de sleutel werkt 95% of meer van de gevallen. Alleen dan is het geen keyless go meer naar mijn idee, iets meer tijd voor het uitstappen wel mogen en nee ik stap niet uit als iemand van 95RVA schreef:Interessant. Dus als je de KG gebruikt, dan knippert je sleutel 3x... wist ik niet. Ik ga hier eens op letten. Heb regelmatig dat de KG niet werkt. Meestal als ik de sleutel in mijn broekzak heb. Als ik dan de sleutel maar even beweeg, werkt de KG wel.Raimon schreef:Bij sleutel zou je even het een en ander kunnen testen.
-Indien bij KG gebruik de sleutel 3x knippert en niet open gaat dan is het een codering.
-werkt hij weer met schudden dan kunnen ze contact met Daimler op nemen. De sleutel gaat namelijk uit bij niet bewegen.
-Doet hij niet en met een keer op een knop drukken wel dan was de sleutel ook uit. He kunt namelijk door 2x drukken de KG functie uit zetten. Dit kan ook per ongeluk in je broekzak gebeuren.
Gek genoeg heb ik nu 2 leen w177 gereden in een korte tijd en beide hebben geen problemen met de keyless go. Alleen als ik bewust lang wacht merk je dat de sleutel uit gaat en het niet meer werkt. Er zit dus verschil in met mijn eigen auto, ik heb de dealer gevraagd hier na te kijken naast de steeds groter wordende lijst met problemen met de auto.
Ik stap soms uit en sta de klink te aaien zonder dat er iets gebeurt... ik zal 's kijken of het met sleutels rammelen werkt, dan weet ik in ieder geval zeker wat het is!
Thanks!
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 14 jul 2013 19:17
Even bewegen van de sleutel heeft zeker effect, toevallig van de week toegepast. Zowel bij het openen als afsluiten van de auto. Sterker er wordt zelfs melding gemaakt om de sleutel in het opbergvakje te plaatsen als de sleutel een tijdje niet heeft bewogen na even het opnieuw starten zonder de auto te hebben geopend of afgesloten.
Wat heeft het KeylessGo systeem dan nog voor nut. De bedoeling is toch dat je de sleutel ergens bij hebt en je makkelijk je auto vast of los kan doen. Eenmaal ik de sleutel moet “bewegen” of ergens leggen, kan ik beter de wagen vast en los doen door op de sleutel te duwen. Gelukkig heb ik een leasing wagen en heb ik niet moeten betalen voor dit, blijkbaar, nutteloze gadget. Mijn BMW van 15 jaar geleden had dit ook en dit werkte perfect. Waarom kan dit dan niet bij Mercedes?
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Mercedes had keyless-go 21 jaar geleden al, als eerste fabrikant geintroduceerd op de W220 in 1998...
Wanneer de sleutel in rust is zend hij geen signaal uit en kan dan niet gescimd worden.
Daar hoefden we ons 15-20 jaar geleden nog niet druk om te maken.
Wanneer de sleutel in rust is zend hij geen signaal uit en kan dan niet gescimd worden.
Daar hoefden we ons 15-20 jaar geleden nog niet druk om te maken.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Werkte het dan 21 jaar geleden wel zoals het hoord?Rainaldo schreef:Mercedes had keyless-go 21 jaar geleden al, als eerste fabrikant geintroduceerd op de W220 in 1998...
Wanneer de sleutel in rust is zend hij geen signaal uit en kan dan niet gescimd worden.
Daar hoefden we ons 15-20 jaar geleden nog niet druk om te maken.