Gisteren is de w212 bij ATR geweest voor preventief nieuwe olie.
Nu staat er op het rapport haarscheurtjes in hardy rubbers. iemand een idee of dat veel werk is en een idee van de kosten incl arbeid.
Haarscheurtjes in hardy rubbers
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
- Bijlagen
-
- IMG-20190516-WA0002.jpg (98.4 KiB) 790 keer bekeken
-
- IMG-20190516-WA0000.jpg (98.37 KiB) 790 keer bekeken
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Bij mijn W126 was dat indertijd een kwestie van 12 bouten en een halfuurtje werk.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Met haarscheurtjes wellicht niks. Met grotere scheuren zou uiteindelijk je cardanas door de bodemplaat kunnen slaan.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- ElGriffo
- Berichten: 8344
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Das bij de W126 ook zoplorie schreef:Dat ga je hier niet redden. Tussenaslager moet los, dus hitteschild en uitlaat er onderuit.
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Is wel lang geleden (2006 denk ik), maar staat mij bij dat ik dat in een avondje (en echt korter dan drie uur) samen met iemand op een brug heb gedaan. Daarbij heb ik alleen maar hier en daar wat gereedschap aangegeven.
Kan het zijn dat wij alleen de uitlaat uit zijn rubbers hebben gehaald en (ondersteund) hebben laten hangen?
Volgens mij om half acht begonnen en om half negen al het gereedschap opgeruimd en handen gewassen (en degene die het voor mij deed betaald).
gr J
Kan het zijn dat wij alleen de uitlaat uit zijn rubbers hebben gehaald en (ondersteund) hebben laten hangen?
Volgens mij om half acht begonnen en om half negen al het gereedschap opgeruimd en handen gewassen (en degene die het voor mij deed betaald).
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Er is mij nog niks verteld, het viel me eigenlijk zelf op toen de auto bij ATR op de brug stond...
Blijkbaar is dit nog geen reden tot zorg:
Blijkbaar is dit nog geen reden tot zorg:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- W204Avantgarde
- Berichten: 4048
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Wat je meer ziet zijn scheuren in de vulkanisatie/soort van lak. Deze gaat nog wel paar jaar mee
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 17 apr 2019 18:59
- Locatie: Omgeving Zwolle
Ja dat heeft idd nog niks te betekenen. Mooi laten zitten...
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 25 jun 2017 22:17
- Mercedes-Benz: E500 s211
- Locatie: Groningen
Ik heb ze onlangs laten vervangen. Prijs voor de schijven voor en achter was resp. rond de 130 tot 150, en dan de montage rond 200. Dat was wel een w211, maar misschien wijkt de w212 niet heel veel af.
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik wil geen paniek zaaien, maar mijn ervaring met Mn SLK was dat ze er nog wel redelijk uitzagen, maar je pas na demontage kon zien dat het rondom de bussen waar die bouten doorheen gaan, was beginnen te scheuren.
Nou zal dat nog wel ff meegaan maar afhankelijk van je koppel rijgedrag en km stand zie je dat soms al onder de 2 ton beginnen.
Nou zal dat nog wel ff meegaan maar afhankelijk van je koppel rijgedrag en km stand zie je dat soms al onder de 2 ton beginnen.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Er is wat mij aangaat weinig om paniekerig over te doen...René SLK230 schreef:Ik wil geen paniek zaaien
Zal best een keer vervangen moeten worden en gezien de leeftijd/km stand (en hoelang ik al in die auto rij) is dat iets wat gewoon ingecalculeerd wordt...
Zo verwacht ik ook nog wel een keertje uitgelubberde rubbers van draagarmen enzo...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z