Beste mensen
Ik ben al een tijdje bezig om een goede keuze te maken om een mooie betrouwbare e-klasse te kopen.
Aankomende zomer wil ik met de auto op vakantie en met mijn W203 C200CDI zie ik dat niet zitten i.v.m motorvermogen gebrek, wil dan graag een volwaardige nette E ervoor terug kopen.
Ik weet er is al veel over geschreven en heb de meeste topics al door gelezen.
Heb alleen een paar vraagjes,
Ik heb een hele mooie W211 V6 E320 CDI 11-2006” gezien in Duitsland met Ab werk AMG uitstraling
Heeft 201d km gelopen en recent is de oliekoeler en ladedrucksteller vervangen en nog wat andere dingen.
Vroeg me af wat voor grote problemen evt nog op termijn kan voorkomen?
auto ziet er wel zeer verzorgend uit is niet op bezuinigd en de advertentie komt eerlijk en betrouwbaar over. Wil eind deze week een kijkje nemen.
Andere vraag: auto kost ook wat meer dan een gemiddelde w211, voor die prijs kan ik ook een w212 uit 2009/2010 kopen e220 of 250CDI
Welke rijdt eigenlijk beter/ of zit technisch beter in elkaar? Of misschien meer dat mercedes gevoel om erin te rijden ik heb nog geen w212 gereden en ken die belevenis nog niet. Vindt wel dat de middenconsole er plastic achtig er uitziet.
welke E klasse zouden jullie bijvoorbeeld kiezen?
Advies en meningen worden op prijs gesteld, ik ben al een maand bezig om een keus te maken ben er nog niet helemaal uit
Aankoop E-Klasse w211 of w212
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Op een W211 met V6 (OM642) kan je verwachten:
- lekkage oliekoeler onder in de V
- swirlkleppen inlaatcollector/ inlaatcollector defect
- regeling turbo defect
sensortje hier en daar
voor de "goedkoop" moet je geen V6 gaan rijden...
- lekkage oliekoeler onder in de V
- swirlkleppen inlaatcollector/ inlaatcollector defect
- regeling turbo defect
sensortje hier en daar
voor de "goedkoop" moet je geen V6 gaan rijden...
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Ik rij al 1.5 jaar probleemloos in een om642. Als de oliekoeler is vervangen en turbo regeling en de auto staat je aan zal ik een kijkje nemen. De w211's blijven dikke bakken en met amg pakket al helemaal
- BenZ_Low
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 31 aug 2014 08:57
- Mercedes-Benz: E220CDI 2008
- Locatie: Zoetermeer
Het blijft natuurlijk een gok voor mij, wil er ook ongeveer 1a2 jaartje erin rijden met max ongeveer 40d snelweg km maak ik p/jaar.
Maar als die oliekoeler is vervangen moet die inlaatcolletor er toch ook eraf? Neem aan dat ze die ook hebben geinspecteerd en goed bevonden.
En wat zou evt een nieuwe of gebruikte inlaatspruitstukken kosten ongeveer met montage erbij bij een goede specialist?
Is wel een hele mooie w211 vindt ik, wil toch is een keer V6 rijden. Zoiets rijdt denk ik wel iets beter dan een C200 wat ik nu heb.
Maar als die oliekoeler is vervangen moet die inlaatcolletor er toch ook eraf? Neem aan dat ze die ook hebben geinspecteerd en goed bevonden.
En wat zou evt een nieuwe of gebruikte inlaatspruitstukken kosten ongeveer met montage erbij bij een goede specialist?
Is wel een hele mooie w211 vindt ik, wil toch is een keer V6 rijden. Zoiets rijdt denk ik wel iets beter dan een C200 wat ik nu heb.
- Higgins
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
inlaatspruitstukken, been there/done that... is wel een prijzig grapje... denk dat je, afhankelijk waar ergens, rond de 14-1800 moet tellen. Er zit best wel wat aan uur-werk in om erbij te komen en alles terug te plaatsen. Verder is de V6 een heerlijk blok.BenZ_Low schreef:Het blijft natuurlijk een gok voor mij, wil er ook ongeveer 1a2 jaartje erin rijden met max ongeveer 40d snelweg km maak ik p/jaar.
Maar als die oliekoeler is vervangen moet die inlaatcolletor er toch ook eraf? Neem aan dat ze die ook hebben geinspecteerd en goed bevonden.
En wat zou evt een nieuwe of gebruikte inlaatspruitstukken kosten ongeveer met montage erbij bij een goede specialist?
Is wel een hele mooie w211 vindt ik, wil toch is een keer V6 rijden. Zoiets rijdt denk ik wel iets beter dan een C200 wat ik nu heb.
91544CAB-931B-41B0-8A65-B30F838D42D0.jpeg
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Mooie w211 ook nog een lekker kleurtje.
Ik zou zeggen ga kijken naar beide auto's(als je een geschikte w212 hebt gevonden) en dan zelf overwegen wat de beste is voor je. Heeft de w211 luchtvering?
Ik zou zeggen ga kijken naar beide auto's(als je een geschikte w212 hebt gevonden) en dan zelf overwegen wat de beste is voor je. Heeft de w211 luchtvering?
- Bas
- Forum Held
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 04 aug 2010 11:14
- Mercedes-Benz: S212 350 CGI AVANGARDE AMG LINE; ex S211 320 CDI; ex C124 300-24v; ex W126 380SE; ex w124 200d
- Specialisatie: herstel van lakschade
- Locatie: NEDERASSELT
Tja, ik heb een S211 (R6) 320CDI gehad en nu een 212 benzine.
212 is op alle vlakken moderner. E220d zijn prima blokken op wat verstuiver dingetjes na. E320CDI hebben hun dingetjes zoals je in eerdere berichten hebt kunnen lezen. maar een diesel V6 zal lekkerder/vlotter rijden dan een 4 cilinder.. verbruik zal ook verschillen. geschat 1:11/12(V6) vs 1:16/17 (4 cil). een 220d 212 zal dus goedkoper rijden en makkelijker verkopen over een paar jaar.
Ik denk dat je het beste in beide types kunt gaan proefrijden en dan een keuze maken.
212 is op alle vlakken moderner. E220d zijn prima blokken op wat verstuiver dingetjes na. E320CDI hebben hun dingetjes zoals je in eerdere berichten hebt kunnen lezen. maar een diesel V6 zal lekkerder/vlotter rijden dan een 4 cilinder.. verbruik zal ook verschillen. geschat 1:11/12(V6) vs 1:16/17 (4 cil). een 220d 212 zal dus goedkoper rijden en makkelijker verkopen over een paar jaar.
Ik denk dat je het beste in beide types kunt gaan proefrijden en dan een keuze maken.
Gr Bas
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
- BenZ_Low
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 31 aug 2014 08:57
- Mercedes-Benz: E220CDI 2008
- Locatie: Zoetermeer
Nee heeft geen luchtvering, Zoek ook eentje zonder.w204estate schreef:Mooie w211 ook nog een lekker kleurtje.
Ik zou zeggen ga kijken naar beide auto's(als je een geschikte w212 hebt gevonden) en dan zelf overwegen wat de beste is voor je. Heeft de w211 luchtvering?
Volgens verkoper is de auto in topstaat zonder mankementen. Beweerd ook dat elke keuring is toegestaan. heeft net sinds 2 weken nieuwe TUV erop zitten. Ga van de weekend kijken als die nog te koop staat. Als we over de prijs eens zijn gaat de koop door wat mij betreft.
Is zeker niet de goedkoopste in onderhoud ben daar van bewust, we gaan het zien.
Iig Bedankt voor reacties
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13904
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Of een E 420 CDI als het echt hard moet op diesel
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- BenZ_Low
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 31 aug 2014 08:57
- Mercedes-Benz: E220CDI 2008
- Locatie: Zoetermeer
mr. Michel schreef:Of een E 420 CDI als het echt hard moet op diesel
Dat is net weer iets te veel diesel geweld
Ja klopt, 220 is idd ook een optie bij wensink Meppel staat ook een zilvergrijze te koop wat mij aanspreekt.WillemH schreef: wil je safe zitten een 200/220, al eens gekeken naar de W211 220 CDI 170 PK Mopf.
We gaan het zien binnnen nu en aantal weken komt er een W211 welke het wordt weet ik nog. Eentje met AMG pack staat dik. Bovenstaande 320cdi heeft ook stoelventilatie komt ook aan de ene kant goed uit tijdens warme vakantiedagen. Eerst maar eens de auto bekijken
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Gewoon bovenste nemen ziet er dik uit met dat amg pakket en de kleur is een keer wat anders dan dat grijze. En de 320 cdi v6 is ook een fijn motorblok(mits goed onderhouden) met veel koppel 510nm. Het verbaast mij nog steeds hoe rap eigenlijk een om642 is.