W177 problemen
Hallo HUE29, al nieuws over je A220? Ik overweeg de aanschaf van een A-klasse met Mercedes-motor ipv Renault-co-designed blok maar de problemen die jij ervaart geven me geen goed gevoel daarover. Uit je laatste update haal ik wel dat het probleem wel onderkent wordt en het inmiddels op een hoger niveau dan de dealer onderzocht wordt. Mede daarom was ik wel benieuwd naar een eventuele nadere diagnose en eventuele remedie...
Het is een heel bekend probleem. Begreep dat de A35 AMG van de politie de zelfde problemen hebben. Inmiddels zit er bij mij een nieuwe (type?) cilinderkop op en zijn ook de injectoren vervangen. Alles doet het beter, ook het schakelen is minder voelbaar.
Er is nu wel een vreemde ratel bij het rijden, in de sport stand wordt het geluid erger. De dealer gaat dit nog oplossen.
Heb je met beide motoren gereden?
Er is nu wel een vreemde ratel bij het rijden, in de sport stand wordt het geluid erger. De dealer gaat dit nog oplossen.
Heb je met beide motoren gereden?
mogelijke oorzaak van lichte schokken tijdens het rijden kunnen volgens de dealer ook komen van de haldex koppeling (mits je een 4motion hebt), dit was namelijk ook een bekend probleem bij de A35, gezien de A250 blijkbaar hetzelfde 4motion systeem heeft kunnen deze problemen dus ook optreden bij de A250 en andere 4 motion auto's
Het in en uitschakelen van de haldex koppeling gaat dan niet soepel en dit is voelbaar als schokken tijdens het rijden..
Deze schokken treden dus ook op als de auto niet schakelt maar versnelt of verlangzaamd en dus in dezelfde versnelling blijft.....
Mijn auto gaat dus eind deze week hiervoor weer naar de dealer om de haldex te controleren en te vervangen...
Het in en uitschakelen van de haldex koppeling gaat dan niet soepel en dit is voelbaar als schokken tijdens het rijden..
Deze schokken treden dus ook op als de auto niet schakelt maar versnelt of verlangzaamd en dus in dezelfde versnelling blijft.....
Mijn auto gaat dus eind deze week hiervoor weer naar de dealer om de haldex te controleren en te vervangen...
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 aug 2021 20:43
- Mercedes-Benz: A220 W177
Schokkerige auto bij constante snelheid, optrekken en stationair draaien. Overeenkomst: toerental onder de ~2100 toeren.
Mijn a klasse heeft na een jaar en 36000km nieuwe cilinderkoppen gekregen. De dealer vond dat dit het probleem niet goed genoeg had opgelost en had daaro daarom een compleet nieuwe motor erin gezet. Na een half jaar en 24.000km gereden te hebben is het probleem weer terug.
Mijn a klasse heeft na een jaar en 36000km nieuwe cilinderkoppen gekregen. De dealer vond dat dit het probleem niet goed genoeg had opgelost en had daaro daarom een compleet nieuwe motor erin gezet. Na een half jaar en 24.000km gereden te hebben is het probleem weer terug.
Heb ook een A250 en na 50k km op de teller juist hetzelfde probleem met haperen van de cilinders. Na een korte compressietest bleek de druk op 2 cilinders te laag.
Wagen binnengebracht bij officiële dealer en diagnose uitgebrande cilinders en beschadigde kleppen.
Wagen is juist 6 maanden uit garantie en Verlengde garantie is geweigerd door hoofdzetel. Moet zelf opdraaien voor de kosten van een nieuwe cilinderkop, kleppen ed.
Voor mij was het de eerste en laatste Mercedes wagen die ik aankoop. Service bij zowel dealers als hoofdkantoor is schandalig. Er werd mij zelfs gezn vervangwagen ter beschikking gesteld. En moest 3 weken wachten enkel op een diagnose. Nadat ik akkoord ga met de herstelling te betalen zijn ze wel bereid gratis een vervangwagen aan te bieden.
Mercedes is gewoon een joke!
Wagen binnengebracht bij officiële dealer en diagnose uitgebrande cilinders en beschadigde kleppen.
Wagen is juist 6 maanden uit garantie en Verlengde garantie is geweigerd door hoofdzetel. Moet zelf opdraaien voor de kosten van een nieuwe cilinderkop, kleppen ed.
Voor mij was het de eerste en laatste Mercedes wagen die ik aankoop. Service bij zowel dealers als hoofdkantoor is schandalig. Er werd mij zelfs gezn vervangwagen ter beschikking gesteld. En moest 3 weken wachten enkel op een diagnose. Nadat ik akkoord ga met de herstelling te betalen zijn ze wel bereid gratis een vervangwagen aan te bieden.
Mercedes is gewoon een joke!
Hey iedereen,
Vandaag voor de 3de keer naar de dealer gegaan ivm kleine schokjes tijdens het rijden & hoog verbruik. Na een compressie test en vandaag een lekkage test van de cilinders weten ze nog steeds niet wat het probleem is.
Heeft er nog iemand dezelfde klachten?
Mvg, Bjorn
(Nieuw in het forum, V177 220 4matic )
Vandaag voor de 3de keer naar de dealer gegaan ivm kleine schokjes tijdens het rijden & hoog verbruik. Na een compressie test en vandaag een lekkage test van de cilinders weten ze nog steeds niet wat het probleem is.
Heeft er nog iemand dezelfde klachten?
Mvg, Bjorn
(Nieuw in het forum, V177 220 4matic )
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 aug 2021 20:43
- Mercedes-Benz: A220 W177
Dit is het probleem wat meermaals in dit topic is beschreven. Alleen het hoge verbruik is nieuw voor mij. Ik zit inmiddels aan mijn 2e motor en 3e cilinderkoppen na het hebben van een schokkerige rij ervaring.Keller schreef: ↑15 nov 2021 18:09 Hey iedereen,
Vandaag voor de 3de keer naar de dealer gegaan ivm kleine schokjes tijdens het rijden & hoog verbruik. Na een compressie test en vandaag een lekkage test van de cilinders weten ze nog steeds niet wat het probleem is.
Heeft er nog iemand dezelfde klachten?
Mvg, Bjorn
(Nieuw in het forum, V177 220 4matic )
Hoeveel km heeft jouw A-klasse gelopen?
@Christiaan.. is er na het vervangen van de motor ook weer cilinderkoppen vervangen?
Bij mij is de complete motor ook vervangen. Nog steeds schokkerig. De automaat lijkt hier een rol in te spelen, hier heeft men ook data analyse opgedaan. Het advies is om de koppeling te vervangen en eventueel ook vliegviel.
Bij mij is de complete motor ook vervangen. Nog steeds schokkerig. De automaat lijkt hier een rol in te spelen, hier heeft men ook data analyse opgedaan. Het advies is om de koppeling te vervangen en eventueel ook vliegviel.
@hue29 zoals ik al eerder aangaf, laat ze heel goed naar de haldex koppeling kijken......
Heb exact zelfde probleem gehad, deze was defect en gaf schokken met in en uitschakelen, deze schokken waren voelbaar over de hele aandrijflijn, ook alsof het van de koppeling of motor komt.
Uiteraard is dit alleen een mogelijke oorzaak als je auto 4(motion) wiel aandrijving heeft
Heb exact zelfde probleem gehad, deze was defect en gaf schokken met in en uitschakelen, deze schokken waren voelbaar over de hele aandrijflijn, ook alsof het van de koppeling of motor komt.
Uiteraard is dit alleen een mogelijke oorzaak als je auto 4(motion) wiel aandrijving heeft
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 aug 2021 20:43
- Mercedes-Benz: A220 W177
Ja, bij de 1e keer is de gehele motor vervangen, bij de 2e keer alleen de cilinderkoppen. Inmiddels ben ik weer 13.000 km verder en heb ik nog geen klachten.HUE29 schreef: ↑23 nov 2021 15:28 @Christiaan.. is er na het vervangen van de motor ook weer cilinderkoppen vervangen?
Bij mij is de complete motor ook vervangen. Nog steeds schokkerig. De automaat lijkt hier een rol in te spelen, hier heeft men ook data analyse opgedaan. Het advies is om de koppeling te vervangen en eventueel ook vliegviel.
Vorige keren waren er na een 25.000-30.000km pas klachten.
Het is bij mij niet de automaat die schokt. Het is alsof het probleem er langzaam inslijt naar mate de km's oplopen.
We gaan het zien of ik straks voor een 3e keer bij de garage sta voor hetzelfde probleem..
Christiaan7777 schreef: ↑29 nov 2021 16:48Ja, bij de 1e keer is de gehele motor vervangen, bij de 2e keer alleen de cilinderkoppen. Inmiddels ben ik weer 13.000 km verder en heb ik nog geen klachten.HUE29 schreef: ↑23 nov 2021 15:28 @Christiaan.. is er na het vervangen van de motor ook weer cilinderkoppen vervangen?
Bij mij is de complete motor ook vervangen. Nog steeds schokkerig. De automaat lijkt hier een rol in te spelen, hier heeft men ook data analyse opgedaan. Het advies is om de koppeling te vervangen en eventueel ook vliegviel.
Vorige keren waren er na een 25.000-30.000km pas klachten.
Het is bij mij niet de automaat die schokt. Het is alsof het probleem er langzaam inslijt naar mate de km's oplopen.
We gaan het zien of ik straks voor een 3e keer bij de garage sta voor hetzelfde probleem..
Bij mij begon het probleem ook rond de 30.000. Motor vervangen bij 54.000. Begon al heel snel weer te schokken, nu rond de 61.000. Automaat opnieuw ingeleerd en het gaat een paar dagen goed. Daarna begint het weer.