Hoe bedoel je 'uitgecodeerd'? Want dat wil ik nou ook wel kunnen
W177 problemen
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Wegen zonder middenstreep zijn een drama, half nederland kan de breedte van zijn/haar auto niet inschatten en rijd een halve meter uit de kant terwijl de berg in moet.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Mijn A220 grijpt met lane assist zelfs in als ik knipperlicht aan heb staan (ruim op tijd)en over onderbroken streep ga.....
En dat gebeurt best vaak.
Verder al veel last gehad van onregelmatig lopen, hiervoor is de hele cilinderkop al vervangen.
Nu last van stotteren als gas los wordt gelaten en daarna weer bijgeven.
Nu gaat men de koppeling vervangen.
In de eerste maanden ook al issue gehad dat de achteruit niet meer werkte en enkel nog de even versnellingen.
Dit is met update opgelost.
Al met al vind ik dat toch wel extreem allemaal voor een auto van nog geen 2 jaar oud en net op de 30.000km.
Is mijn eerste MB, maar ben er dus niet echt over te spreken.
Zijn er meer met een A220 W177 automaat, die last hebben van het stotteren en hakkelend reageren op gas los en bij?
En dat gebeurt best vaak.
Verder al veel last gehad van onregelmatig lopen, hiervoor is de hele cilinderkop al vervangen.
Nu last van stotteren als gas los wordt gelaten en daarna weer bijgeven.
Nu gaat men de koppeling vervangen.
In de eerste maanden ook al issue gehad dat de achteruit niet meer werkte en enkel nog de even versnellingen.
Dit is met update opgelost.
Al met al vind ik dat toch wel extreem allemaal voor een auto van nog geen 2 jaar oud en net op de 30.000km.
Is mijn eerste MB, maar ben er dus niet echt over te spreken.
Zijn er meer met een A220 W177 automaat, die last hebben van het stotteren en hakkelend reageren op gas los en bij?
Logister schreef: ↑10 nov 2020 21:54 Mijn A220 grijpt met lane assist zelfs in als ik knipperlicht aan heb staan (ruim op tijd)en over onderbroken streep ga.....
En dat gebeurt best vaak.
Verder al veel last gehad van onregelmatig lopen, hiervoor is de hele cilinderkop al vervangen.
Nu last van stotteren als gas los wordt gelaten en daarna weer bijgeven.
Nu gaat men de koppeling vervangen.
In de eerste maanden ook al issue gehad dat de achteruit niet meer werkte en enkel nog de even versnellingen.
Dit is met update opgelost.
Al met al vind ik dat toch wel extreem allemaal voor een auto van nog geen 2 jaar oud en net op de 30.000km.
Is mijn eerste MB, maar ben er dus niet echt over te spreken.
Zijn er meer met een A220 W177 automaat, die last hebben van het stotteren en hakkelend reageren op gas los en bij?
@Logister
Ik heb ook een A220 W177 van 2 jaar oud. Ik heb vrijwel dezelfde issues. Daarnaast voel ik ook lichtje schokjes bij constante snelheid, (vooral bij koude motor). Heb jij dat ook? Ik heb ook al een keer gehad dat ik op een rotonde het gas los liet en de automaat hard met een knal terug schakelde.
Ik heb de auto een nacht bij de dealer laten staan, zodat ze de volgende ochtend met een koude auto konden checken. Hun bevindingen waren dat de auto normaal reageerde. Miscchien dat de auto toen wel normaal deed, mij pech.
Mag ik vragen bij welke dealer jij bent geweest? Misschien dat ik ook even met hun even kan schakelen als ik er niet uitkom met mijn huidige dealer.
Zijn er speciefke gevallen wanneer het onregelmatige lopen optreedt?
Hallo
Die lichte schokjes bij constante snelheid, was bij mij ook. Lage toeren en dan het "hikken". Na vervangen van de cilinderkop, was dít weg.
Nu reageert hij nog steeds slecht bij gas bijgeven.
Verder ook hetzelfde verhaal, auto ook al 2 keer nacht daar gehad en dan constateren ze het niet.
Mijn auto is bij Smeets in onderhoud (Limburg)
Die lichte schokjes bij constante snelheid, was bij mij ook. Lage toeren en dan het "hikken". Na vervangen van de cilinderkop, was dít weg.
Nu reageert hij nog steeds slecht bij gas bijgeven.
Verder ook hetzelfde verhaal, auto ook al 2 keer nacht daar gehad en dan constateren ze het niet.
Mijn auto is bij Smeets in onderhoud (Limburg)
Ik heb exact hetzelfde probleem, ik rij een A250 en de mijne is hiervoor ook al 2 keer bij de dealer (ASV Eindhoven) geweest, beide keren koud (dag van te voren gebracht), ik merk dit vooral tussen de 1100 en 200 toeren, als je tijdje constant rijd en je geeft beetje gas krijg je een hikup/stotter.
Ik krijg telkens te horen dat ze niets konden constateren, ze hadden compressie test gedaan, een software update was er niet, de auto voldoet aan Mercedes specificaties en dat dit inhouden dus een product eigenschap kon zijn wordt me verteld.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen (voordat de garantie er dadelijk vanaf is), wellicht een andere dealer zoeken die meer verstand van zaken heeft of misschien laten chippen (optimaliseren van rij programma)?
Ik krijg telkens te horen dat ze niets konden constateren, ze hadden compressie test gedaan, een software update was er niet, de auto voldoet aan Mercedes specificaties en dat dit inhouden dus een product eigenschap kon zijn wordt me verteld.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen (voordat de garantie er dadelijk vanaf is), wellicht een andere dealer zoeken die meer verstand van zaken heeft of misschien laten chippen (optimaliseren van rij programma)?
-
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
Die dealer kan gaan rijden met jouw auto met hun diagnosecomputer (laptop) aangesloten. Als jij achter het stuur het probleemgebied opzoekt en de motor laat hikken, moeten zij in de Live data (dus de actuele parameters van de motor) duidelijk kunnen zien (bv. de fuel/lambda-waarden / short/long fuel trims) wáárom de motor het mengsel op dat moment niet ontstoken krijgt. Daaruit kunnen ze concluderen waaraan het op dat moment ligt en wat daaraan te doen is.
Elke dealer heeft wel iemand die dit live uitlezen vaker doet en weet wat hij op dat moment moet zien aan normale waarden en aan de afwijkende waarden kan zien wat er niet goed gaat. Zo'n persoon moet je hebben voor deze klus.
En vrijwel elke importeur heeft een speciale afdeling die zich over dit soort problemen buigt als de dealer er niet uit komt.
Het kan wel zijn dat je dat arbeidsuren kost ...
Elke dealer heeft wel iemand die dit live uitlezen vaker doet en weet wat hij op dat moment moet zien aan normale waarden en aan de afwijkende waarden kan zien wat er niet goed gaat. Zo'n persoon moet je hebben voor deze klus.
En vrijwel elke importeur heeft een speciale afdeling die zich over dit soort problemen buigt als de dealer er niet uit komt.
Het kan wel zijn dat je dat arbeidsuren kost ...
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
Ik denk niet dat ze 'zomaar' een cilinderkop gaan vervangen omdat dit ergens op een forum staat, zelf zijn ze niet echt overtuigd dat er een probleem is....
Er is contact geweest met Mercedes hierover (zei men), daarop hebben diverse testen uitgevoerd, oa compressie testen etc en dat was allemaal in orde (aldus de garage).
Ze willen niet letterlijk toegeven noch ontkennen dat het probleem er wel of niet is, ze zeggen alleen:
De auto rijd voldoet/voldoet aan Mercedes specificaties.
In de praktijk houd dit antwoord waarschijnlijk in: We merken het ook maar dit hoort zo en kunnen hier niets aan doen.....
Er is contact geweest met Mercedes hierover (zei men), daarop hebben diverse testen uitgevoerd, oa compressie testen etc en dat was allemaal in orde (aldus de garage).
Ze willen niet letterlijk toegeven noch ontkennen dat het probleem er wel of niet is, ze zeggen alleen:
De auto rijd voldoet/voldoet aan Mercedes specificaties.
In de praktijk houd dit antwoord waarschijnlijk in: We merken het ook maar dit hoort zo en kunnen hier niets aan doen.....
Mijn A220 staat vandaag bij dealer voor een terugroepactie; iets met schuim o.i.d...
Heb opnieuw de hikjes aangegeven en er is opnieuw getest. Deze keer vindt men ook dat het niet helemaal is wat het zou moeten zijn. Ze dachten eerst dat het de bak was, maar denken nu toch dat het de motor is. Ze gaan beginnen met het vervangen van de bougies (48duizend op de teller). Geen rare KM stand om de bougies te vervangen, maar de auto doet dit al wel langer dus ik verwacht dat het geen verschil gaat maken. Het probleem is wel erkent..
Bougies vervangen is trouwens vrij prijzig, 180 euro. Ik vraag me af of het zelf vervangen van de bougies impact heeft op de garantie?
Heb opnieuw de hikjes aangegeven en er is opnieuw getest. Deze keer vindt men ook dat het niet helemaal is wat het zou moeten zijn. Ze dachten eerst dat het de bak was, maar denken nu toch dat het de motor is. Ze gaan beginnen met het vervangen van de bougies (48duizend op de teller). Geen rare KM stand om de bougies te vervangen, maar de auto doet dit al wel langer dus ik verwacht dat het geen verschil gaat maken. Het probleem is wel erkent..
Bougies vervangen is trouwens vrij prijzig, 180 euro. Ik vraag me af of het zelf vervangen van de bougies impact heeft op de garantie?
- W204Avantgarde
- Berichten: 4048
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
W177 kan ook last hebben van ingebrande kleppen, waardoor je ook hikjes voelt enz. Enkele benzine motor varianten hebben hier last van.