Inderdaad deze wegen en de wegen waar ze streep naar binnenbrengen voor optische versmalling geven problemen.
Ik kom niet veel in Duitsland. Misschien dat iemand anders het kan aangeven of ze deze manier van belijning ook in Duitsland gebruiken.
De grote vraag is of onze belijning klopt met de internationale regels. Het is eindelijk best vreemd dat we een weg maken waar we niet binnen de lijnen kunnen rijden omdat we dan de tegenligger raken. Naar mijn idee is het door deze wegen ook onmogelijk om autonoom te gaan rijden.
Zo is er ook het “probleem” met matrixborden. In de fabriek zijn ze van mening dat een verbodsbord een rode rand heeft. In DE hebben de matrixborden als het goed is een rode rand. In NL komen zie je ze soms met rode rand.
Ingenieurs rijden vele wegen af om alle uitdagingen van alle verschillende landen onder de knie te krijgen. Al blijven er altijd wegen waar een auto niet mee overweg kan. Naar mijn idee ligt het meestal aan de weg. Zelf kom
Ik ook wel eens rotondes tegen waar ik 3x moet kijken hoe hij in elkaar zit.
Daarnaast kun je ook nog discussiëren over het feit dat je zelf de auto kunt bedienen. In de mist gaat ook je licht niet aan en zal je dit zelf moeten doen. In het geval van lane assist kun je deze zelf met 2x drukken uitschakelen.
W177 problemen
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 25 apr 2010 19:37
- Mercedes-Benz: mercedes gle 300 -sl 280 V6-glc220d
- Locatie: Asse belgie
Als we elke keer een richting aanwijzer moeten inschakelen op rechte wegen zijn we echt goe bezig op onze reeds versmalde wegen ,bij navraag dealer om uitschakeling wil en mag men blijkbaar niet.(wel mogelijk) zal iemand moeten vinden met een uitleesapparaat die het wel doet mits betaling.
Wegen versmallen altijd maar.dan gisteren met 4 mensen in de wagen een kleine uitstap gedaan en dan continu die prachtige mooie stem van het mbux die zich kwam mengen in ons gesprek, zodanig zelfs dat mijn bijrijders het echt niet meer zagen zitten.Navigatie via mbux werkt ook al niet
Kan deze dame uitgeschakeld worden het betreft een nieuwe GLE .
Apple car zelfde probleem heb als optie batterijlader voor gsm maar moet toch aansluiten via kabel voor Apple .prachttechniek anno 2020.
Voor mij mogen zij dat prutsgedoe van digitaal dashbord vervangen door normale meters die werken altijd.
Wegen versmallen altijd maar.dan gisteren met 4 mensen in de wagen een kleine uitstap gedaan en dan continu die prachtige mooie stem van het mbux die zich kwam mengen in ons gesprek, zodanig zelfs dat mijn bijrijders het echt niet meer zagen zitten.Navigatie via mbux werkt ook al niet
Kan deze dame uitgeschakeld worden het betreft een nieuwe GLE .
Apple car zelfde probleem heb als optie batterijlader voor gsm maar moet toch aansluiten via kabel voor Apple .prachttechniek anno 2020.
Voor mij mogen zij dat prutsgedoe van digitaal dashbord vervangen door normale meters die werken altijd.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het luisteren naar hey Mercedes is uit te zetten in je instellingen.
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
De techniek is prachtig maar ondersteunt je telefoon ook al draadloos laden?
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 25 apr 2010 19:37
- Mercedes-Benz: mercedes gle 300 -sl 280 V6-glc220d
- Locatie: Asse belgie
Ja precies daarom (optie genomen)vindt ik het erg dat ik toch nog gebruik moet maken van de aansluitkabel om Apple CarPlay in te schakelen
Dan ook nog Alle usb poorten veranderd naar USB-C
Dan ook nog Alle usb poorten veranderd naar USB-C
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 02 sep 2018 22:36
- Mercedes-Benz: A220 2019
Probleem ligt eerder aan Apple dan aan Mercedes.
Apple ondersteund ams ik me niet vergis maar 1 standaard voor draadloos laden.
En ik kan me vergissen maar toen ik mijn wagen bestelde ben ik info gaan zoeken en stond er vermeld dat dit enkel van toepassing is op Android telefoons. Zelfde met de NFC optie trouwens. Een iphone heeft ook NFC maar Apple laat het niet toe voor anderen hier gebruik van te maken.
Mercedes A 220 (2019)
Mercedes SLK200 kompressor (2009)
Mercedes SLK200 kompressor (2009)
- S_W204
- Berichten: 3602
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Apple ondersteunt Qi, en dat is zo een beetje dé standaard, ook onder Android.DavyNicola schreef: ↑17 jun 2020 22:14Probleem ligt eerder aan Apple dan aan Mercedes.
Apple ondersteund ams ik me niet vergis maar 1 standaard voor draadloos laden.
En ik kan me vergissen maar toen ik mijn wagen bestelde ben ik info gaan zoeken en stond er vermeld dat dit enkel van toepassing is op Android telefoons. Zelfde met de NFC optie trouwens. Een iphone heeft ook NFC maar Apple laat het niet toe voor anderen hier gebruik van te maken.
Wireless Carplay is al even mogelijk, en volgens mij ondersteunen de nieuwe A en GLE dat ook gewoon (tenminste, als je de reacties van Mercedes online moet geloven).
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 25 apr 2010 19:37
- Mercedes-Benz: mercedes gle 300 -sl 280 V6-glc220d
- Locatie: Asse belgie
Ben sinds 3 weken eigenaar van een nieuwe GLE type W167 van 2020 en deze ondersteund niet wireless Apple CarPlay.
Men kan wel een module kopen op de Chinese websites waarbij deze werkt via het bleutooth systeem ,als men de wagen start gaat iphone(11) automatisch over naar Apple CarPlay
Men kan wel een module kopen op de Chinese websites waarbij deze werkt via het bleutooth systeem ,als men de wagen start gaat iphone(11) automatisch over naar Apple CarPlay
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 05 jun 2020 10:17
- Mercedes-Benz: W212 E220 Avantgarde AMG
- Specialisatie: Bougies, Ontsteking, Sensoren
Ik reed zelf hiervoor een G20 BMW op Duits kenteken en kan beamen dat functies als autopilot en lanekeep assist anders (en beter) werken in Duitsland dan in Nederland. Ik kreeg daar ook een melding over zodra ik de grens passeerde.Raimon schreef: ↑09 jun 2020 19:05 Inderdaad deze wegen en de wegen waar ze streep naar binnenbrengen voor optische versmalling geven problemen.
Ik kom niet veel in Duitsland. Misschien dat iemand anders het kan aangeven of ze deze manier van belijning ook in Duitsland gebruiken.
De grote vraag is of onze belijning klopt met de internationale regels. Het is eindelijk best vreemd dat we een weg maken waar we niet binnen de lijnen kunnen rijden omdat we dan de tegenligger raken. Naar mijn idee is het door deze wegen ook onmogelijk om autonoom te gaan rijden.
Zo is er ook het “probleem” met matrixborden. In de fabriek zijn ze van mening dat een verbodsbord een rode rand heeft. In DE hebben de matrixborden als het goed is een rode rand. In NL komen zie je ze soms met rode rand.
Ingenieurs rijden vele wegen af om alle uitdagingen van alle verschillende landen onder de knie te krijgen. Al blijven er altijd wegen waar een auto niet mee overweg kan. Naar mijn idee ligt het meestal aan de weg. Zelf kom
Ik ook wel eens rotondes tegen waar ik 3x moet kijken hoe hij in elkaar zit.
Daarnaast kun je ook nog discussiëren over het feit dat je zelf de auto kunt bedienen. In de mist gaat ook je licht niet aan en zal je dit zelf moeten doen. In het geval van lane assist kun je deze zelf met 2x drukken uitschakelen.
Ik rijd veel in Duitsland en dat soort versmallingslijnen hebben ze in Duitsland niet. Dat gezegd hebbende, zolang je niet precies in het midden gaat rijden van deze weg blijft lane-assist uitgeschakeld, dat was zo bij mijn BMW G20 alsmede mijn huidige W212 E-klasse. Ik snap dus niet zo heel erg wat je probleem is met het systeem tenzij je steeds in de midden gaat rijden, maar regeltechnisch is dat volgens mij ook niet hoe je die wegen dient te gebruiken.
In NL herkende mijn vorige auto de matrix-borden wel, ook in Nederland en ook in andere landen. Wat je wel soms ziet is dat complexe borden (met veel extra tekst) niet herkend worden, of dat de auto in de war raakt als matrix borden en verkeers borden andere snelheden aangeven.Zo is er ook het “probleem” met matrixborden. In de fabriek zijn ze van mening dat een verbodsbord een rode rand heeft. In DE hebben de matrixborden als het goed is een rode rand. In NL komen zie je ze soms met rode rand.
10/2010 W212 Mercedes E220 CDI Aut5 Avantgarde AMG
04/2009 Toyota Yaris
Ex: 2019 BMW G20 320d Advantage Aut8 / CoPilot Intro Edition
Ex: 2015 Jeep Grand Cherokee 3.6 Limited
Ex: 2009 Saab 9-3 1.9 TiD Vector 6MT
Ex: 1999 BMW E39 535i Automatic
04/2009 Toyota Yaris
Ex: 2019 BMW G20 320d Advantage Aut8 / CoPilot Intro Edition
Ex: 2015 Jeep Grand Cherokee 3.6 Limited
Ex: 2009 Saab 9-3 1.9 TiD Vector 6MT
Ex: 1999 BMW E39 535i Automatic
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik had grote verwachtingen van autonoom rijden. Sinds de eerste auto’s die dat kunnen ben ik meer op de wegen gaan letten. Het is hier in de regio 1 groot drama en nieuwe wegen worden nog steeds waardeloos ontworpen (naar mijn persoonlijke mening). Ik snap niet dat men nu nu gelijkt zorgt voor goede lijnen zodat het klaar is voor de toekomst.
Verder is repareren van de weg ook een uitdaging. De zwarte teerstrepen spiegelen in nat weer en lijken dan op witte strepen....
Lijkt me wel interessant om foto’s te verzamelen van moeilijke situaties. Ik zal er straks een paar proberen op te zoeken.
Verder is repareren van de weg ook een uitdaging. De zwarte teerstrepen spiegelen in nat weer en lijken dan op witte strepen....
Lijkt me wel interessant om foto’s te verzamelen van moeilijke situaties. Ik zal er straks een paar proberen op te zoeken.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Aan beide zijde van een rotonde een fietser om aandacht te trekken voor de oversteekplaats. In het donker moet je 3x kijken of het een echte fietser is of niet. Wat doet de autonoom rijdende auto...
Dit zijn dus situaties door de gemeente/overheid gemaakt worden.
Spontaan een paar mooie paaltjes op de weg.
Een optische versmalling waar je overheen moet met tegenliggers. Dit is zo’n situatie waar de mensen met lane assist last van hebben. Daarna nog een versmalling. De auto zou daar dus zelfstandig over de lijn moeten sturen om de rotonde te kunnen halen. Dan is er nog de mogelijkheid dat de camera toch de oude strepen in het midden zit. Wat is een grens om een streep als streep te zien. Ik weet genoeg witte versleten strepen die nog wel als streep gelden.
Dit zijn dus situaties door de gemeente/overheid gemaakt worden.