Ik heb mijn A220 vandaag weer retour gekregen met een volledig nieuwe motor erin. 33000 km.
Mag hopen dat probleem er nu uit is, maar moet nog even afwachten.
W177 problemen
Bij mij is de cilinderkop gereviseerd. Een lichte verbetering merkbaar, maar nog steeds schokken/hikken. Vorige week vrijdag heeft de dealer diverse onderdelen opnieuw ingeleerd, omdat er afwijkingen waren gemeten. Zaterdag en zondag was het weer raak, zondag erger dan zaterdag.
Het lijkt er echt op dat dit een probleeem is die veel A klasses heeft. Wettelijk gezien is Mercedes verplicht om de problemen ook op te lossen voor auto’s die buiten fabrieksgarantie vallen; auto’s zijn nog jong en het is een bekend/veelvoorkomende kwaliteitsprobleem.
Het lijkt er echt op dat dit een probleeem is die veel A klasses heeft. Wettelijk gezien is Mercedes verplicht om de problemen ook op te lossen voor auto’s die buiten fabrieksgarantie vallen; auto’s zijn nog jong en het is een bekend/veelvoorkomende kwaliteitsprobleem.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 12 mei 2019 18:27
- Mercedes-Benz: W177 A250 2018
- Locatie: Maastricht
Dat dacht ik ook, maar mijn nieuwe dealer zegt gewoon "Je hebt geen garantie meer en dokken"...HUE29 schreef: ↑29 mar 2021 14:54 Bij mij is de cilinderkop gereviseerd. Een lichte verbetering merkbaar, maar nog steeds schokken/hikken. Vorige week vrijdag heeft de dealer diverse onderdelen opnieuw ingeleerd, omdat er afwijkingen waren gemeten. Zaterdag en zondag was het weer raak, zondag erger dan zaterdag.
Het lijkt er echt op dat dit een probleeem is die veel A klasses heeft. Wettelijk gezien is Mercedes verplicht om de problemen ook op te lossen voor auto’s die buiten fabrieksgarantie vallen; auto’s zijn nog jong en het is een bekend/veelvoorkomende kwaliteitsprobleem.
Snap ook niet dat ze geen melding hiervan maken, zijn genoeg op het forum die hetzelfde probleem hebben.
Ik zou er niet akkoord mee gaan. Mercedes weigert (niet de dealer/garage), maar je hebt recht op een kosteloze reparatie. Ik ben van plan om via juridische hulp en/-of branche organisaties hier wel een zaak van te maken tegen Mercedes. Het is namelijk een veelvoorkomend probleem van dit type motor. Je staat wel sterker als je met meerdere bent. De auto’s zijn nog allemaal veels te jong om in deze aantallen dergelijke problemen te hebben.tastiestemperor schreef: ↑29 mar 2021 20:12Dat dacht ik ook, maar mijn nieuwe dealer zegt gewoon "Je hebt geen garantie meer en dokken"...HUE29 schreef: ↑29 mar 2021 14:54 Bij mij is de cilinderkop gereviseerd. Een lichte verbetering merkbaar, maar nog steeds schokken/hikken. Vorige week vrijdag heeft de dealer diverse onderdelen opnieuw ingeleerd, omdat er afwijkingen waren gemeten. Zaterdag en zondag was het weer raak, zondag erger dan zaterdag.
Het lijkt er echt op dat dit een probleeem is die veel A klasses heeft. Wettelijk gezien is Mercedes verplicht om de problemen ook op te lossen voor auto’s die buiten fabrieksgarantie vallen; auto’s zijn nog jong en het is een bekend/veelvoorkomende kwaliteitsprobleem.
Snap ook niet dat ze geen melding hiervan maken, zijn genoeg op het forum die hetzelfde probleem hebben.
- Reuzenreiger
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 16 mar 2020 20:37
Zijn het bij de W177 niet allemaal Mercedes motoren? Ik dacht dat bij de W176 de A160 diesel en A180 diesel alleen van Renault waren en dat ze hierna weer waren overgegaan naar Mercedes blokken
"Jesus won't drive nothin'
But a shiny white Mercedes"
~ Golden Earring (Paradise in Distress)
Mercedes-Benz A160 (W176)
But a shiny white Mercedes"
~ Golden Earring (Paradise in Distress)
Mercedes-Benz A160 (W176)
Zoals eerder vermeld gaf het reviseren niet het gewenste resultaat. Veel hikjes met een toerenteller die licht op en neer ging.
Nu komt er een compleet nieuwe cilinderkop van het nieuwe type.
Heeft iemand ervaring met deze nieuwe type cilinderkop?
Nu komt er een compleet nieuwe cilinderkop van het nieuwe type.
Heeft iemand ervaring met deze nieuwe type cilinderkop?
Hallo allemaal,
Bij het stationeer draaien van onze A220 valt me de laatste tijd een bepaald geluid op. Ik heb er een kort filmpje van gemaakt en geupload op we collect. Hieronder de link:
https://we.tl/b-yZZgHs5wEm
Heeft iemand enig idee wat het is en waardoor het komt? De cilinderkop is geresiviseerd geweest 2 maanden geleden, maar zonder succes. Volgende week wordt er een nieuwe geplaatst.
Bij het stationeer draaien van onze A220 valt me de laatste tijd een bepaald geluid op. Ik heb er een kort filmpje van gemaakt en geupload op we collect. Hieronder de link:
https://we.tl/b-yZZgHs5wEm
Heeft iemand enig idee wat het is en waardoor het komt? De cilinderkop is geresiviseerd geweest 2 maanden geleden, maar zonder succes. Volgende week wordt er een nieuwe geplaatst.
Het is stil hier, maar ik geef graag toch nog even een update over onze A220.
Vandaag is de nieuwe cilinderkop (nieuwe type) geplaatst, maar weer zonder succes! Mercedes Techniek Duitsland & Nederland gaan de data bestuderen en dan de volgende stap bepalen. Ik vind het echt jammer, want het is een mooie auto van een mooi merk. Na ruim een half jaar met dezefde problemen doet dit wel veel afbreuk op het plezier
Vandaag is de nieuwe cilinderkop (nieuwe type) geplaatst, maar weer zonder succes! Mercedes Techniek Duitsland & Nederland gaan de data bestuderen en dan de volgende stap bepalen. Ik vind het echt jammer, want het is een mooie auto van een mooi merk. Na ruim een half jaar met dezefde problemen doet dit wel veel afbreuk op het plezier