Ik wil de sensoren schoonmaken. Nu zal de turbodruksensor niet zo vies zijn als bij een diesel maar wil preventief de senoren eruit halen en indien nodig schoonmaken.
Kan ik aan een schema komen die mij laat zijn waar de diverse sensoren hangen. De meeste zie ik wel maar de LMM zie ik niet zo 123. Even gegoogled maar wordt meestal de map sensor aangekaart.
Betreft een e250cgi. Onlangs een LMM cleaner aangeschaft van liquimoly.
Schema sensoren
Ik liever ook. Maar ik ben nog steeds van mening dat mijn voertuig
Goed optrekt en na 15 min. Soms 10 min. Soms een half uur wat minder goed optrekt.
Dus ik maak ze beide mee. De dealer zegt dat zij het niet merken. Diverse garages ook niet. Ook laten uitlezen en niks aan de hand.
Ik rij er dagelijks mee en weet wel het beste denk ik dat er daadwerkelijk een verschil is in het rijgedrag van mijn auto.
Nu weet ik uit ervaring dat een LMM niet altijd een foutcode geeft.
Heb vroeger meegemaakt dat de LMM stuk was zonder een melding.
Ik wil het nu op deze manier uitsluiten. Maar ik kan het LMM niet echt traceren.
Goed optrekt en na 15 min. Soms 10 min. Soms een half uur wat minder goed optrekt.
Dus ik maak ze beide mee. De dealer zegt dat zij het niet merken. Diverse garages ook niet. Ook laten uitlezen en niks aan de hand.
Ik rij er dagelijks mee en weet wel het beste denk ik dat er daadwerkelijk een verschil is in het rijgedrag van mijn auto.
Nu weet ik uit ervaring dat een LMM niet altijd een foutcode geeft.
Heb vroeger meegemaakt dat de LMM stuk was zonder een melding.
Ik wil het nu op deze manier uitsluiten. Maar ik kan het LMM niet echt traceren.
Ben ik met je eens. Maar soms zit je met de handen in je haren.
En probeer je zelf dingen op te lossen die niet eens waargenomen worden door "professionals"
Helaas heb ik geen keus. Ik kan ook alles gaan vernieuwen maar dat kost een vermogen.
Een ding wel geleerd. Ook al is de motor helemaal nieuw door de dealer erin gezet.... dit zegt niks!
En probeer je zelf dingen op te lossen die niet eens waargenomen worden door "professionals"
Helaas heb ik geen keus. Ik kan ook alles gaan vernieuwen maar dat kost een vermogen.
Een ding wel geleerd. Ook al is de motor helemaal nieuw door de dealer erin gezet.... dit zegt niks!
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1972
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Hier heb je een overzicht van de hele meuk.
Als ik kijk in EPC heb je bij bv de E200 wel een subgroep 40 met LMM maar bij de E250CGI niet.......
E200: E250CGI Dat doet de vraag rijzen héb je er überhaupt wel een???
Kan iemand met meer technische kennis hier wat over roepen?
Maar staat geen LMM bij. Als ik kijk in EPC heb je bij bv de E200 wel een subgroep 40 met LMM maar bij de E250CGI niet.......
E200: E250CGI Dat doet de vraag rijzen héb je er überhaupt wel een???
Kan iemand met meer technische kennis hier wat over roepen?
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1972
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
En hier nog een aardig documentje over de M271.860.
https://www.scribd.com/document/4005514 ... EVO-engine
Ook daar wordt nergens gerept over een LMM/MAF. Wel over up en downstream pressure sensors.
Dus wie o wie weet hoe dat zit? Want nou wordt ik ook nieuwsgierig. Enlighten me!
https://www.scribd.com/document/4005514 ... EVO-engine
Ook daar wordt nergens gerept over een LMM/MAF. Wel over up en downstream pressure sensors.
Dus wie o wie weet hoe dat zit? Want nou wordt ik ook nieuwsgierig. Enlighten me!
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7261
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
w212250 schreef:Ben ik met je eens. Maar soms zit je met de handen in je haren.
En probeer je zelf dingen op te lossen die niet eens waargenomen worden door "professionals"
Helaas heb ik geen keus. Ik kan ook alles gaan vernieuwen maar dat kost een vermogen.
Een ding wel geleerd. Ook al is de motor helemaal nieuw door de dealer erin gezet.... dit zegt niks!
Hang eens een acceleratiemeter aan het raam (racelogic) of zoek een betrouwbare app. Meten is weten.
menen jullie dit nou. Geen LMM? Een 200cgi is toch hetzelfde blok als een 250cgi?
@Tom.. wat kan ik met zo'n meter bereiken.
Ik zal de links even bestuderen.
@Tom.. wat kan ik met zo'n meter bereiken.
Ik zal de links even bestuderen.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7261
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Je vertelt hier boven dat je het idee hebt dat jou auto minder goed op gaat trekken na x tijd. Om dat te meten is apparatuur nodig lijkt me. Vandaarw212250 schreef: @Tom.. wat kan ik met zo'n meter bereiken.
Wat ik nu zie is dat het brandstofpomp aan de achterzijde zit. Tegen het schutbord.
Ik had al eerder verteld dat ik af en toe een kloppend geluid hoorde ergens bij het schutbord vandaan.
Nu kan een slecht brandstofpomp ook een oorzaak zijn van vermogensverlies.
Ik zal de dealer even nogmaals benaderen.
Ik had al eerder verteld dat ik af en toe een kloppend geluid hoorde ergens bij het schutbord vandaan.
Nu kan een slecht brandstofpomp ook een oorzaak zijn van vermogensverlies.
Ik zal de dealer even nogmaals benaderen.
-
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Zit de vacuümpomp daar niet?
Ook. Die zit er naast.
Maar bedankt allen. Ik kan hiermee uit de voeten hoop ik. Maar inderdaad.. ik zie geen LMM
Maar bedankt allen. Ik kan hiermee uit de voeten hoop ik. Maar inderdaad.. ik zie geen LMM
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1972
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Voor de 200CGI met de 271.860 kom je 'm dus in EPC ook niet tegen..w212250 schreef: menen jullie dit nou. Geen LMM? Een 200cgi is toch hetzelfde blok als een 250cgi?
@Tom.. wat kan ik met zo'n meter bereiken.
Ik zal de links even bestuderen.
Voor de "gewone" 200 met 271.958 motor wél.