W203 1.8 kompressor stationair hoog.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daimler38
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 okt 2014 01:32
Mercedes-Benz: W126 380
Locatie: Amsterdam

19 apr 2019 18:59

Beste,

Heb even jullie jullie hulp nodig.
Ik heb een C-Klasse kompressor 1.8 2005 gekocht die stationair in P en N stand (automaat) rond 1200 rpm draait. Dit doet ie af en toe niet altijd. Zodra ik het in D of R zet draait ie netjes rond 750 rpm. Voor de rest rijd ie gewoon super.

Heb het laten uitlezen met allerlei storingen zoals lamdasonde, hoge verbruik, overslaande ontsteking cylinder 1 t/m 4 P0301, P0302, P0303, P0304.
Ik ga nu alle filters en bougies vervangen plus de EGR reinigen. Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen?
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8358
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

19 apr 2019 19:41

We kunnen even in de glazen bol kijken ...

Helaas kan er weinig terug vinden .


Ik zou het vacuüm even goed kontroleren met name de slangentjes die je niet ziet tussen de kompressor en het inlaatspruitstuk .

Wat is de kilometerstand en brand het motormanagmentlampje ?
Wat is de voorgeschiedenis , wat is er al aan geknutseld

Ps als de kilometerstand 150k + is zou ik de tandwielen en distr. Even controleren
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Gebruikersavatar
Daimler38
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 okt 2014 01:32
Mercedes-Benz: W126 380
Locatie: Amsterdam

19 apr 2019 19:44

ElGriffo schreef:We kunnen even in de glazen bol kijken ...

Helaas kan er weinig terug vinden .


Ik zou het vacuüm even goed kontroleren met name de slangentjes die je niet ziet tussen de kompressor en het inlaatspruitstuk .

Wat is de kilometerstand en brand het motormanagmentlampje ?
Wat is de voorgeschiedenis , wat is er al aan geknutseld

Ps als de kilometerstand 150k + is zou ik de tandwielen en distr. Even controleren


Km stand 149000. Motormanagment lamp brand. Als we het resetten komt het na een half uur weer terug.

Is een Duitste import. Als ik de boekjes mag geloven heeft ie al zijn beurten gehad.motorruimte is nog erg netjes. Geen een vlek olie. Ook op de nokkenasversteller zie ik geen olie.
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8358
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

19 apr 2019 19:47

Dan zou ik eerst de vacuüm slangen vervangen .
Klinkt ernstig maar haal het inlaatspruitstuk er maar af en vervang alle slangen en inlaatringen
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Gebruikersavatar
Daimler38
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 okt 2014 01:32
Mercedes-Benz: W126 380
Locatie: Amsterdam

19 apr 2019 19:49

ElGriffo schreef:Dan zou ik eerst de vacuüm slangen vervangen .
Klinkt ernstig maar haal het inlaatspruitstuk er maar af en vervang alle slangen en inlaatringen
Dank je.
Volgende week eens even alles een voor een aanpakken.
Gebruikersavatar
Daimler38
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 okt 2014 01:32
Mercedes-Benz: W126 380
Locatie: Amsterdam

21 apr 2019 10:27

ElGriffo schreef:We kunnen even in de glazen bol kijken ...

Helaas kan er weinig terug vinden .


Ik zou het vacuüm even goed kontroleren met name de slangentjes die je niet ziet tussen de kompressor en het inlaatspruitstuk .

Wat is de kilometerstand en brand het motormanagmentlampje ?
Wat is de voorgeschiedenis , wat is er al aan geknutseld

Ps als de kilometerstand 150k + is zou ik de tandwielen en distr. Even controleren

Ik wil toch voor de zekerheid eerst de tandwielen en ketting laten controleren voordat ik verder ga.
Schijnt helaas een bekend probleem te zijn bij de M271 motoren. Moet ik voor een diagnose bij de dealer wezen? Woon zelf in Amsterdam. Eventueel wat de kosten hiervoor zullen zijn?

Gr
Daimler
Jarno1111
Berichten: 938
Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
Specialisatie: Techniek
Locatie: Culemborg
Contacteer:

22 apr 2019 06:53

Van een opgerekte ketting en versleten tandwielen gaat de motor niet hoger in toeren lopen. Ik denk dat in dit geval de bekende carterventilatieslangen lek zijn. Een garage met Mercedes-kennis heeft de diagnose zo gesteld.

Ketting en tandwielen laten controleren kan nooit kwaad bij een M271.
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
Gebruikersavatar
Daimler38
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 okt 2014 01:32
Mercedes-Benz: W126 380
Locatie: Amsterdam

03 mei 2019 07:23

Helaas was de ketting uitgerekt en de tandwielen versleten. De garage waar ik de auto had gekocht heeft het toch nog laten repareren. Wel heb ik nog wat bij moeten betalen maar vond dat niet erg.

Distrubitiekettingset, nokkenasverstellers, poelie dynamo zijn hierbij vervangen. Plus een kleine beurt en een verse apk erbij.
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8358
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

03 mei 2019 07:34

Fijn dat het opgelost is :goedzo:
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Gebruikersavatar
Daimler38
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 okt 2014 01:32
Mercedes-Benz: W126 380
Locatie: Amsterdam

03 mei 2019 07:48

ElGriffo schreef:Fijn dat het opgelost is :goedzo:
Allen bedankt voor jullie hulp. :D


Gr
Daimler
Plaats reactie