R170 Chromaflair 1 spuitwerk vanwege roest?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GamesBond
Berichten: 84
Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)

18 apr 2019 23:04

Hallo forum!

Heb een R170 SLK32 AMG uit 2001 kleur 031 = Chromaflair 1 (mystic blue/paars blauw). De horizontale rand van de spatschermen achter komt de lak vanaf, ook heeft deze wat roest naast de handgreep van het kofferdeksel en in het Mercedes logo in de achterklep ook aan de onderkant van de m.

Omdat ik weet dat de rand tussen voorbumper en de voorvleugels ook een zwak punt is eigenlijk de auto (hoewel deze er nog puntgaaf uitziet) geheel rondom laten spuiten zodat alles weer strak is.

Een spuiter uit de buurt stelt voor om het verticale deel van de achterklep te spuiten (de bovenkant en het spoilertje dus niet), verder de zijschermen, de deuren, de voorvleugels en de motorkap. Niet gespoten worden dus dan de handgrepen van de deuren (worden wel verwijderd), het dak, de dakstijlen en de bovenkant kofferdeksel en spoilertje.

Heeft iemand ervaring met Chromaflair (laten) spuiten? Ik ben bang voor gekke kleurverschillen tussen niet gespoten (oude) delen en nieuw gespoten delen. M.a.w. kan ik het beter zo lang mogelijk uitstellen of gewoon laten spuiten? Is Chromaflair spuiten alleen kwestie van andere verf, proces is verder hetzelfde of moet ik naar een speciale spuiterij?

Bedrag voor het spuitwerk zou me niet tegenhouden (heb als idee 1750 euro opgekregen, uitgaande van normale kost van de verf, zal dus nog wel wat bij komen) maar wil wel dat auto er weer super uit ziet.

Tips / meningen / welkom :)
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11248
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

18 apr 2019 23:31

Van lakken (Chrome6flare? :P ) heb ik geen verstand.

Zou je bumpers eerst demonteren en de ijzeren beugels aan de binnenzijde die ze links en rechts aan de spatborden bevestigen, demonteren, inspecteren en bij ws roest vervangen of ontroesten en ook laten spuiten moffelen etc.

Want die beugels zijn er vaak de oorzaak van dat spatborden van binnenuít roesten. Dan heeft alleen óverspuiten geen zin.
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 19 apr 2019 16:08, 3 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
HD dutch
Berichten: 327
Lid geworden op: 03 mei 2017 21:21
Mercedes-Benz: SLK 320
Locatie: Hoekse Waard

18 apr 2019 23:50

Uit jouw verhaal van wat ik begrijp, zou ik maar ietsjes tijd nemen om verder te onderzoeken of je niet meer roest hebt.
Naar aanleiding van jouw opmerking, roest achter op het spatboord en op de kofferklep, kan ik me bijna niet voorstellen dat je aan de binnenranden van je voorspatborden geen roest zou hebben.
Dat je het (nog) niet ziet, wil niet zeggen dat het er (nog) niet is. :stom:

Hetgeen René beschrijft is een zeer actueel item, en volgens velen de aanleiding dat daar de roest van je voorspatbord vandaan komt.
Ik heb dit allemaal behandeld en heb er redelijk uitgebreid verslag met foto's van gemaakt.

Veel succes Dutch 8-)
Gebruikersavatar
GamesBond
Berichten: 84
Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)

19 apr 2019 13:26

Dank voor de antwoorden, met ijzeren beugels behandelen wordt het toch een iets ingewikkelder klusje, ga denk ik maar eens langs bij StoneCars waar HD dutch e.e.a. heeft laten doen, vragen wat het kost als zij alles doen. Van de auto's die ik bezit is de SLK32 toch wel de fijnste auto van allemaal!
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

19 apr 2019 15:05

Die ijzerenbeugels is niet zo moeilijk verhaal, kun je nog nieuw bestellen bij de dealer, enkel moet je de hele bumper demonteren.
Gebruikersavatar
GamesBond
Berichten: 84
Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)

19 apr 2019 22:00

bofkont schreef:Die ijzerenbeugels is niet zo moeilijk verhaal, kun je nog nieuw bestellen bij de dealer, enkel moet je de hele bumper demonteren.
En dan misschien laten verzinken voor ze er weer op gaan. Bedankt!
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

20 apr 2019 19:35

Is nog beter idd, want de roest begint altijd daar.
JWSLKfan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jun 2015 00:35

21 apr 2019 14:30

Heren, wat kosten die beugels?
Ik moet nl. ook nog eens kijken hoe de staat van die beugels in mijn SLK is.
Misschien goed idee deze gewoon te bestellen en goed te conserveren en de oude (deze afhankelijk van de staat goed opknappen en bewaren op de plank) dan gewoon maar te vervangen. Dat scheelt toch één keer demontage van de bumper...
Groet,
Johan
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

21 apr 2019 19:43

Die beugels kosten bijna niets, tenminste dat was 3/4 jaar geleden het geval toen ik nog een R170 had.
Het is echt een simpel onderdeel, even informeren bij de dealer met je chassisnr bij de hand.
Gebruikersavatar
HD dutch
Berichten: 327
Lid geworden op: 03 mei 2017 21:21
Mercedes-Benz: SLK 320
Locatie: Hoekse Waard

21 apr 2019 19:46

Beugels stralen en goed spuiten cq coaten doet het net zo goed.
Staar je niet blind op dat nieuwe verzinklaagje, zo goed is dat ook niet wanneer dat binnen 10 jaar eraf valt in ons vochtige klimaat.

Dutch 8-)
agdejong
Berichten: 158
Lid geworden op: 14 sep 2017 08:10
Mercedes-Benz: Mercedes Benz SLK320

23 apr 2019 12:59

Ik laat momenteel een beetje hetzelfde uitvoeren. Handgreep kofferbak en nog 2 plekken in het kenteken gedeelte heb ik zelf gedaan, behandeld en gespoten omdat dit goed is af te plakken op de randen. Ik heb dus niet het hele verticale gedeelte gedaan. Momenteel laat ik spatborden voor en achter doen (incl hele paneel natuurlijk) maar het blijft lastig. Wil ik het echt helemaal weg hebben dan zullen er nieuwe stukken in moeten. Dat doe ik niet, het wordt zo kaal mogelijk gemaakt, behandeld en dan in de primer en dan lak en blanke lak. Mijne staat altijd binnen en rijdt alleen in de lente/zomer. Beugels worden ook behandeld. Komt het terug? Ja vast het blijft roest!
Gebruikersavatar
GamesBond
Berichten: 84
Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)

01 mei 2019 21:33

agdejong schreef:Ik laat momenteel een beetje hetzelfde uitvoeren. Handgreep kofferbak en nog 2 plekken in het kenteken gedeelte heb ik zelf gedaan, behandeld en gespoten omdat dit goed is af te plakken op de randen. Ik heb dus niet het hele verticale gedeelte gedaan. Momenteel laat ik spatborden voor en achter doen (incl hele paneel natuurlijk) maar het blijft lastig. Wil ik het echt helemaal weg hebben dan zullen er nieuwe stukken in moeten. Dat doe ik niet, het wordt zo kaal mogelijk gemaakt, behandeld en dan in de primer en dan lak en blanke lak. Mijne staat altijd binnen en rijdt alleen in de lente/zomer. Beugels worden ook behandeld. Komt het terug? Ja vast het blijft roest!
Is er bij jouw SLK dan geen roestvorming "in" de ster op het kofferdeksel?

Klinkt wel interessant alleen mijn bedenken bij de Chromaflair kleur is dat ik bang ben dat het er zometeen niet meer uniform uit ziet als het deels gespoten is, dat je rare kleurvlekken krijgt zeg maar.

In de spatborden lijkt de roest te beginnen op de opstaande (half ronde) rand boven de wielen zef maar, bedoel je dat daar nieuwe stukken in zouden moeten?

Wat kost het spuitwerk zoals jij het laat doen? Weet niet of Chromaflair spuiten duurder is als een standaard kleur, als dat wel zo is kan ik het misschien beter maar in 1 x goed laten doen en dan ook een glascoating over de lak voor extra bling :)

Ik gebruik de auto wel alleen als het droog is, verder staat ie altijd in een (weilswaar onverwarmde) garage. Met een club meeting of zo zal ie misschien wel eens in de regen terecht komen, daar ontkom je dan niet aan
agdejong
Berichten: 158
Lid geworden op: 14 sep 2017 08:10
Mercedes-Benz: Mercedes Benz SLK320

02 mei 2019 14:16

PB gestuurd
Plaats reactie