Geachte forumleden,
Mijn S212 200 CGI heeft iets langer stil moeten staan dan was verwacht, een jobje van een week in het buitenland liep uit tot vier weken.
Bij thuiskomst was de wagen aan de achterkant geheel doorgezakt (beide kanten)
Wagen is van 2011 en heeft 97K op de klok.
Ik weet dat de luchtbalgen er ooit wel aan zullen komen maar mijn vraag nu is of dit reeds een voorbode is.
Wagen starte overigens direct en kwam gelijk weer op hoogte.
Ik zal de hoogte van de achterkant in de gaten houden als de auto weer eens een dag of wat stilstaat, maar zijn er nog andere aanwijzingen dat de luchtvering het aan het begeven is?
Alvast dank voor jullie reakties,
Lowestate
Luchtvering S212 200 CGI
-
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Ik zou er maar gewoon van uit gaan dat de balgen er aan zitten te komen, maar het kan gerust nog een jaar duren voordat ze het echt begeven. Gewoon in de gaten houden en tzt laten vervangen. Is even slikken (financieel gezien) maar dan kan hij er weer jaren tegen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Wagen zakt in stilstand zonder extra gewicht per dag ongeveer 2 cm in, ben bang dat er dus wel degelijk iets aan de hand is.
Overigens; beide kanten zakken gelijkatig in, zou dat er op kunnen duiden dat er wellicht ergens anders een lek zit?
Overigens; beide kanten zakken gelijkatig in, zou dat er op kunnen duiden dat er wellicht ergens anders een lek zit?
Eergisteren de zomerbanden er onder gezet, en je raadt het al, nu blijft de wagen gewoon op niveau.
Een en ander heeft niets met elkaar te maken voor zover ik dat kan beoordelen, maar toch...
Ik heb inmiddels wel een afspraak gemaakt bij de garage (MB specialist) dus afwachten wat wordt gevonden.
De uitslag wordt tzt wel hier gepost.
Greetz: Lowestate
Een en ander heeft niets met elkaar te maken voor zover ik dat kan beoordelen, maar toch...
Ik heb inmiddels wel een afspraak gemaakt bij de garage (MB specialist) dus afwachten wat wordt gevonden.
De uitslag wordt tzt wel hier gepost.
Greetz: Lowestate
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Door helemaal uitveren zit het lekje nu dichtgedrukt.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Ik heb dit ook gehad met mijn s212.
Toen we op vakantie waten met de SLK bleef de E thuis.
Bij terugkomst was de E doorgezakt.
Na starten herstelde het.
Geen probleem meer. Pas een jaar later weer klachten. Dat hij na 1 nacht of dag al doorzakte.
Toen heb ik de balgen laten vervangen. Zou me er niet te druk om maken.
Toen we op vakantie waten met de SLK bleef de E thuis.
Bij terugkomst was de E doorgezakt.
Na starten herstelde het.
Geen probleem meer. Pas een jaar later weer klachten. Dat hij na 1 nacht of dag al doorzakte.
Toen heb ik de balgen laten vervangen. Zou me er niet te druk om maken.
Eens een Benz, altijd een Benz!
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
Idem hier, bij mij aan een kant eerst heel af en toe daarna elke dag. Ik heb een zijde vervangen en hij geeft al een half jaar geen probleem meer.
Is de lucht balg, deze lekt aan de afdichting tussen plastic en rubber.
Is de lucht balg, deze lekt aan de afdichting tussen plastic en rubber.
Update: systeem is uitgebreid negekeken, er bleek een ventiel niet 100% te zijn, is vervangen dus alles weer ok.
Uiteindelijk zal er toch wel eens een groter probleem ontstaan met het airmatic systeem maar vooralsnog kan ik weer gerust de weg op.
Dank voor jullie reacties:
Greetz: Lowestate
Uiteindelijk zal er toch wel eens een groter probleem ontstaan met het airmatic systeem maar vooralsnog kan ik weer gerust de weg op.
Dank voor jullie reacties:
Greetz: Lowestate
Netjes opgelost. Mag ik je vragen bij wie je dit hebt laten oplossen?Lowestate schreef:Update: systeem is uitgebreid negekeken, er bleek een ventiel niet 100% te zijn, is vervangen dus alles weer ok.
Uiteindelijk zal er toch wel eens een groter probleem ontstaan met het airmatic systeem maar vooralsnog kan ik weer gerust de weg op.
Dank voor jullie reacties:
Greetz: Lowestate
Wellicht handig voor mensen die ook luchtvering hebben en in de buurt wonen.
Daar woont toch bijna niemand ( grapje)
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
Bedankt voor het delen!Lowestate schreef:Probleempje is opgelost door de firma Haarsma in Nijega (Friesland) Ik kom daar al geruime tijd en dat bevalt prima.
Keurige zaak met kundig personeel, en zeer net uurtarief.
Jammer genoeg iets te ver voor mij..
Ben van plan om mijn airmatic compressor te vervangen voor een nieuwe.
Weet iemand een goed adres om dit te laten doen omgeving Noord-Holland?