Te strak zetten is extra snelle slijtage. Enig Fingerspizengefühl is wel belangrijk...
gr J
S204 knak bij voorwielen
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Vibo
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 05 okt 2011 17:17
- Mercedes-Benz: (S210 250 turbodiesel 1998) (S211 Mopf 220CDI 2008) S204 Mopf 200CDI 2011
- Locatie: Maaskant BE
Dat is toch wel zelf te doen, als je wat technische aanleg hebt moet dat lukken.
Aandraaien tot er wat weerstand is en dan iets lossen.
Als het wiel erop zit moet dat vlot draaien anders wat losser zetten.
Aandraaien tot er wat weerstand is en dan iets lossen.
Als het wiel erop zit moet dat vlot draaien anders wat losser zetten.
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Inderdaad dat kan je best zelf. Inderdaad niet te strak ietjes speling is normaal. Dan wiel erop en draaien mag geen weerstand op zitten. Moet zoals Vibo aangeeft soepel en vlot draaien
Dat 'iets' is een zoals al aangegeven fingerspitzengefühl... Beter laten doen als je je normaliter niet bezig houdt met deze zaken. Als je ze te strak zet en ze lopen kapot kost het je meer geld.Siddartha schreef:Ok, zal eens kijken. Snap inderdaad dat het wiel vrij moet kunnen lopen.
Maar wat is ‘iets’ speling?
Zeg wat je doet en doe wat je zegt!
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19 feb 2017 20:46
- Mercedes-Benz: w168 170 CDI, opel astra J 1.7 CDTI, s203 180k
Ik had vandaag een installateur aan mijn installatie (geen auto) die het ook niet helemaal scherp had. Zijn motto was 'kapot en dan ietsje terug draaien'.Siddartha schreef:Ok, zal eens kijken. Snap inderdaad dat het wiel vrij moet kunnen lopen.
Maar wat is ‘iets’ speling?
Oftewel in case of doubt: laat het (voor)doen
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Maar sowieso en überhaupt is Fingerspitzengefühl een lekker germanisme
Ben nu wel benieuwd of TS het nog zelf gedaan heeft en of het gelukt is
gr J
Ben nu wel benieuwd of TS het nog zelf gedaan heeft en of het gelukt is
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
genau richtig
Maar, heb nog geen tijd gehad. Ga eerst eens kijken of er een veer is gebroken wat vor de 'knak' kan zorgen.
Moet ook nog mijn baklaten spoelen, dan laat ik daar ook direct naar kijken!
Maar, heb nog geen tijd gehad. Ga eerst eens kijken of er een veer is gebroken wat vor de 'knak' kan zorgen.
Moet ook nog mijn baklaten spoelen, dan laat ik daar ook direct naar kijken!
Always follow the star...
- handyman762
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 31 aug 2014 13:23
- Mercedes-Benz: 2018 w205 C180 Amg Line
- Locatie: Lansingerland
Ik had ook een knak bij volledig uitraaien vanaf de oprit en bij inparkeren. Draagarmen beetgepakt en voelde wat beweging tussen rubber en arm (zonder bandenlichter, gewoon beetpakken met wiel naar buiten gedraaid).
Vandaag voorste draagarmen vervangen, knak is weg. Rubbers vertoonden kleine haarscheurtjes. Is wel ff een werkje, fuseekogel zit op zijn kop dus je moet de schokdempers losmaken om ze eruit te kunnen persen/halen.
Kijk daar ook even naar
Vandaag voorste draagarmen vervangen, knak is weg. Rubbers vertoonden kleine haarscheurtjes. Is wel ff een werkje, fuseekogel zit op zijn kop dus je moet de schokdempers losmaken om ze eruit te kunnen persen/halen.
Kijk daar ook even naar
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
had ik ook naar gekeken; met de hand kreeg ik geen beweging in de armen, maar heb ook niet met een bandenlichter geprobeerd. Wel merkte ik dus bij horizontaal bewegen van het wiel speling. Maar ik begrijp dat dit dus bij het lager hoort.handyman762 schreef:Ik had ook een knak bij volledig uitraaien vanaf de oprit en bij inparkeren. Draagarmen beetgepakt en voelde wat beweging tussen rubber en arm (zonder bandenlichter, gewoon beetpakken met wiel naar buiten gedraaid).
Vandaag voorste draagarmen vervangen, knak is weg. Rubbers vertoonden kleine haarscheurtjes. Is wel ff een werkje, fuseekogel zit op zijn kop dus je moet de schokdempers losmaken om ze eruit te kunnen persen/halen.
Kijk daar ook even naar
Always follow the star...