W220 Mopf vs W140 Mopf
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Idd. Heb er nooit wat mee (doet wanhopig stuk massief eikenhout zoeken om op af te kloppen)Evan schreef:Heb je zo’n schrik van sbc?WillemH schreef:heeft een Mopf W211 nooit SBC gehad of hebben de vroege facelifts 2006 ook nog sbc ?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Ik zou nooit meer iets anders willen en zeker in combinatie met amg remmen. In de bus werd ik zelfs bang met hevig remmen op hogere snelheden.Evan schreef:Heb je zo’n schrik van sbc?WillemH schreef:heeft een Mopf W211 nooit SBC gehad of hebben de vroege facelifts 2006 ook nog sbc ?
En als het kapot zou gaan een sbcpomp kan je geluk hebben bij de dealer onder coulage en anders 1x geld er tegen aan gooien ben je er wel vanaf als het eens zou zijn , ik heb het er volle teugen voor over.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Het is echt een fijn remsysteem in de praktijk en de sbc pomp schijnt tegenwoordig idd vaak onderWillemH schreef:heeft een Mopf W211 nooit SBC gehad of hebben de vroege facelifts 2006 ook nog sbc ?
coulance gratis vervangen te worden. Zo niet is het de de ca 1300 euro op de juiste adressen meer
dan waard.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Leuke uitdrukkingastraTD schreef:ik heb het er volle teugen voor over.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- michel1975
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 11 jan 2011 21:31
- Mercedes-Benz: C215 CL500 AMG Ex R129 300SL24, ex W140 500SE, ex S211 200E, ex W203 C180, ex W124 300E24, ex C126 500SEC, ex W108 250S
- Locatie: Hensbroek
Verbruik van de M119 is een stuk forser dan de M113. Hier met moeite 1 op 6 met de w140. Vond het blok wel heerlijk rijden en heb niet veel gemerkt van de hogere toerentallen.
Drinken halveert je leven,
maar je ziet dubbel zoveel...
maar je ziet dubbel zoveel...
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13904
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Herkenbaar en niet voor niets was de W140 voorzien van een 90 of 100 liter tank.michel1975 schreef:Verbruik van de M119 is een stuk forser dan de M113. Hier met moeite 1 op 6 met de w140. Vond het blok wel heerlijk rijden en heb niet veel gemerkt van de hogere toerentallen.
Ik haalde 1 op 6,5-7,0 met een 400SE. Wel een erg fijn blok dat mooi rustig was op snelweg tempo en een heerlijke keel opzette als je hem door trok in de versnellingen.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Vind remmen erg belangrijk bezuinig daar nooit op alles altijd OEM, enkel belangrijk om te weten of die t wel of niet heeft om te checken wat ermee gebeurt is. Je leest al enge verhalen over reset kastje moet daar niet aan denken.
Heb de W140 van mijn lijstje afgehaald denk niet dat ik een oudere M119 fijn ga vinden, na een M113 “geproefd” te hebben.
Heb de W140 van mijn lijstje afgehaald denk niet dat ik een oudere M119 fijn ga vinden, na een M113 “geproefd” te hebben.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Weet niet of jij dat zei Willem, maar n 220 wil best wel roesten hoor...en niet zo zuinig ook. Bij o.a. Paul van Bergen MB in Druten hadden ze pas een W211 E500 staan... Daar ligt iig dat 113 blok in. [edit] Verkocht wel 2x n 600
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- michel1975
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 11 jan 2011 21:31
- Mercedes-Benz: C215 CL500 AMG Ex R129 300SL24, ex W140 500SE, ex S211 200E, ex W203 C180, ex W124 300E24, ex C126 500SEC, ex W108 250S
- Locatie: Hensbroek
Ik vond de M119 hgeweldig. Sinds vandaag de bezitter van een M113 maar zou lekker gaan rijden met beiden en daar je keus van af laten hangen. De w140 is absoluut geen straf.WillemH schreef:Vind remmen erg belangrijk bezuinig daar nooit op alles altijd OEM, enkel belangrijk om te weten of die t wel of niet heeft om te checken wat ermee gebeurt is. Je leest al enge verhalen over reset kastje moet daar niet aan denken.
Heb de W140 van mijn lijstje afgehaald denk niet dat ik een oudere M119 fijn ga vinden, na een M113 “geproefd” te hebben.
Drinken halveert je leven,
maar je ziet dubbel zoveel...
maar je ziet dubbel zoveel...
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 13 sep 2012 17:57
- Mercedes-Benz: Momenteel Benz-loos :(
- Locatie: Nieuw Vennep
Heb jij hem nou voor mij weggekaapt?michel1975 schreef:Ik vond de M119 hgeweldig. Sinds vandaag de bezitter van een M113 maar zou lekker gaan rijden met beiden en daar je keus van af laten hangen. De w140 is absoluut geen straf.WillemH schreef:Vind remmen erg belangrijk bezuinig daar nooit op alles altijd OEM, enkel belangrijk om te weten of die t wel of niet heeft om te checken wat ermee gebeurt is. Je leest al enge verhalen over reset kastje moet daar niet aan denken.
Heb de W140 van mijn lijstje afgehaald denk niet dat ik een oudere M119 fijn ga vinden, na een M113 “geproefd” te hebben.
Wat een een schoonheid, alleen die deur constructie al.
W140 is een heerlijke, rustgevende cruiser. En ja 1 op 5 voor 500 is normaal. Bedenk wel dat het minimaal 22 jaar oud is. Zeker als je kritisch bent heb je wel veel onderhoud. Het is wel fijn als je veel zelf kan en daar de tijd voor hebt. Roesten doen ze niet, op de hoeken van de achterklep na. De eerste 500 vreet verdelerkappen, de mopf heeft die geloof ik niet meer. En een 140 die niet trilt in het onderstel is ook zeldzaam.
Wat ik wel een puntje vind, onderdelen worden lastiger verkrijgbaar en vooral duur. Je moet snel uitwijken naar Ebay en dan moet je wel eens een week wachten. Ik moest een aandrijfas uit Duitsland laten komen en die raakte kwijt bij Dpd. 3 weken wachten.
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Moet zeggen dat ik de laatste tijd af en toe naar wat nieuwers kijk. Heb een 2 tal keren in een W220 gereden S500 4 matic, met de helft aan km die er bij mij opstaan. In de W220 al kraakjes en rammeltjes te horen. Voelde ook een stuk kleiner aan. Eerdaags eens een W221 eens proberen, denk dat ik de W220 oversla. Of naar een W140 kijk met minder km.
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!