Hey Sterfamilie
Ik heb een W210 E220cdi 1999 facelift met 143 pk. Auto heeft 400.000 km maar draait perfect.
De auto stotterde een tijdje geleden en viel hierdoor zelfs uit. Daarom heb ik de EGR laten uitschakelen en de auto een klein beetje gechipt tot 170pk. Het stotteren is verleden tijd, maar gemiddeld om de week gaat de auto in noodloop. De turbo schakelt uit en ik rijd gewoon op platte diesel. Als ik de auto 's anderendaags gewoon opstart, rijd ie weer normaal.
Hebben deze modellen een katalysator ofzo? Zo ja, moet ik hem laten weghalen? Of ligt het ergens anders aan? Aan de chip ligt het sowieso niet. Aan onderhoud bespaar ik ook niet.
Groetjes x
Noodloop W210 E220cdi
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04 apr 2016 02:17
- Mercedes-Benz: E220 CDi Elegance 1999
- Locatie: Genk
W210
E'tje, dat weet je!
E'tje, dat weet je!
- benzfreak
- Berichten: 2720
- Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
- Mercedes-Benz: W906 219CDI
- Specialisatie: Banden (Vredestein)
- Locatie: Tukkerland
De auto stotterde en viel uit. Daarom heb je de EGR laten uitschakelen. Ik kan dan niet rijmen met wat je in je laatste zin schrijft?
Hoe lang duurde de tijd tussen uitschakelen en de noodloop nu?
Hoe lang duurde de tijd tussen uitschakelen en de noodloop nu?
Groet Benzfreak
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Zonder fatsoenlijk uit te lezen kan je geen diagnose stellen.
Kunnen bijvoorbeeld de swirlkleppen van de inlaatcollector zijn...
Kunnen bijvoorbeeld de swirlkleppen van de inlaatcollector zijn...
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04 apr 2016 02:17
- Mercedes-Benz: E220 CDi Elegance 1999
- Locatie: Genk
Het probleem is dat ik de auto niet kan uitlezen omdat de software geblokkeerd is door de chiptunerbenzkepower schreef:Zonder fatsoenlijk uit te lezen kan je geen diagnose stellen.
Kunnen bijvoorbeeld de swirlkleppen van de inlaatcollector zijn...
W210
E'tje, dat weet je!
E'tje, dat weet je!
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04 apr 2016 02:17
- Mercedes-Benz: E220 CDi Elegance 1999
- Locatie: Genk
Ja het stotteren lag aan de volle EGR. Daarom laten uitschakelen. Want schoonmaken had ik geen zin in en uitschakelen kan toch geen kwaad?benzfreak schreef:De auto stotterde en viel uit. Daarom heb je de EGR laten uitschakelen. Ik kan dan niet rijmen met wat je in je laatste zin schrijft?
Hoe lang duurde de tijd tussen uitschakelen en de noodloop nu?
Nu is het al een half jaar geleden dat ik de EGR heb laten uitschakelen en geen problemen. (Behalve dan de noodloop)
Maar heeft mijn auto een katalysator of niet
W210
E'tje, dat weet je!
E'tje, dat weet je!
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Tja, dan zou ik allereerst die chiptuning er af gooien.MB-E220-CDI schreef:
Het probleem is dat ik de auto niet kan uitlezen omdat de software geblokkeerd is door de chiptuner
Die " " smiley is nergens voor nodig.
Uw wagen heeft een katalysator, geen roetfilter. Maar wat wil u daar mee gaan bereiken met deze te verwijderen? Het zal niets, nul komma nul uithalen als er geen problemen zijn met de katalysator.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04 apr 2016 02:17
- Mercedes-Benz: E220 CDi Elegance 1999
- Locatie: Genk
Omdat ik vermoed dat het aan de volle katalysator ligt. Thx voor je reactiebenzkepower schreef:Tja, dan zou ik allereerst die chiptuning er af gooien.MB-E220-CDI schreef:
Het probleem is dat ik de auto niet kan uitlezen omdat de software geblokkeerd is door de chiptuner
Die " " smiley is nergens voor nodig.
Uw wagen heeft een katalysator, geen roetfilter. Maar wat wil u daar mee gaan bereiken met deze te verwijderen? Het zal niets, nul komma nul uithalen als er geen problemen zijn met de katalysator.
W210
E'tje, dat weet je!
E'tje, dat weet je!
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Katalysator kan niet "vol" zitten. Nog nooit gezien zelfs...
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 05 mar 2019 11:43
- Mercedes-Benz: S203 C220 CDI Avantgarde
oh jawel hoor, mijn oude w203 c220 cdi 143pk sprong ook steeds in noodloop bij volgas op de snelweg. Bleek een volle katalysator te zijn.benzkepower schreef:Katalysator kan niet "vol" zitten. Nog nooit gezien zelfs...
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Tja, eigenwijs is ook wijs. Als jullie het allemaal zo goed weten waarom komen jullie hier dan hulp vragen?
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 05 mar 2019 11:43
- Mercedes-Benz: S203 C220 CDI Avantgarde
deel mijn ervaring alleen maar, geloof best dat jij er meer verstand van hebt!benzkepower schreef:Tja, eigenwijs is ook wijs. Als jullie het allemaal zo goed weten waarom komen jullie hier dan hulp vragen?
benzkepower schreef:Tja, eigenwijs is ook wijs. Als jullie het allemaal zo goed weten waarom komen jullie hier dan hulp vragen?
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04 apr 2016 02:17
- Mercedes-Benz: E220 CDi Elegance 1999
- Locatie: Genk
Toch nog laten uitlezen door een top-garagist met speciale software voor Mercedes-Benz en het geeft een foutcode "brandstofdruk te hoog". Ligt het dus aan de chip?
W210
E'tje, dat weet je!
E'tje, dat weet je!