W639 max 1200 RPM in versnelling, watertemp-verklikker brandt na 1min

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
SiBo_bert
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2019 19:59
Mercedes-Benz: w639 , ML

28 feb 2019 20:06

Hey allen

strange problem met mijn W639 110 cdi van 2013

vorige week tijdens het rijden verloor ik plots alle kracht. Thuis gekomen geen codes te zien op de OBS

Bij het starten kan ik makkelijk en normaal RPM omhoog krijgen bij het induwen van het gaspedaal, eenmaal in versnelling echter komt de vito niet boven de 1000 toeren en heeft ook niets van kracht.

Ik dacht eerst luchtmassameter, maar deze is vervangen en dit is het ook niet.

Er is ook geen enkele foutcode te vinden ( simpel OBD machine dat wel) en ook geen waarschuwingslichtje en dergelijke.

Het voelt niet aan als noodloop, bij noodloop klimt hij toch makkelijk tot 2000 RPM en lukt het nog om aan een slakkegangeteje iets verder te rijden.
Ik kom echter bijna niet verder .

Vandaag na een weekje nog even verder gekeken of ik het probleem niet vond.
de vito gestart (na week stilgestaan) en het waarschuwingslichtje van de watertemperatuur ging na ca 1 min branden. Het zou mij enorm verwonderen dat deze al boven de 90 graden zat :-)

Iemand ervaring met soortgelijk probleem ?
alle info welkom

Thx
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

28 feb 2019 20:40

Ff een heel gek idee hoor maar zou het ook kunnen dat kvs lampje ook op niveau geschakeld word (A) ???
Is kvs niveau op peil ?
SiBo_bert
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2019 19:59
Mercedes-Benz: w639 , ML

28 feb 2019 21:05

Perfect op niveau. Dit deed hij trouwens ook niet vorige week
Gebruikersavatar
douwewe
Berichten: 604
Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
Mercedes-Benz: w126
Specialisatie: w126
Locatie: sexbierum

21 mar 2019 06:28

Toen ik mijn viano v6 ophaalde.
Kon ik bijna niet meer op snelheid komen nadat ik getankt had.
Geen storingen in de display.
Wel uit laten lezen bleek toen de stappenmotor te zijn van de luchtklep
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt

Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
Gebruikersavatar
douwewe
Berichten: 604
Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
Mercedes-Benz: w126
Specialisatie: w126
Locatie: sexbierum

21 mar 2019 06:30

Oeps
Bijlagen
Screenshot_20181201-083522_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20181201-083522_Samsung Internet.jpg (98.36 KiB) 435 keer bekeken
Laatst gewijzigd door douwewe op 21 mar 2019 06:33, 1 keer totaal gewijzigd.
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt

Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
Gebruikersavatar
douwewe
Berichten: 604
Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
Mercedes-Benz: w126
Specialisatie: w126
Locatie: sexbierum

21 mar 2019 06:32

ekas-motor-6372425217631882026.jpg
ekas-motor-6372425217631882026.jpg (140.78 KiB) 435 keer bekeken
ekas-motor-6372425217631882026.jpg
ekas-motor-6372425217631882026.jpg (140.78 KiB) 435 keer bekeken
Blijkt dat daar sleep contacten in zitten die kunnen verslijten .
Of ze lopen vol met olie die uit de turbo lekt in de stekkerverbindingen
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt

Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
Gebruikersavatar
Roy_E320
Berichten: 1633
Lid geworden op: 02 jul 2008 14:50
Mercedes-Benz: 124 300CE ,639 Viano 3.0
Locatie: Zuid-oost Brabant

21 mar 2019 13:58

Waarschijnlijk koelvloeistof temp sensor defect. Hij denkt dan dat de motor te warm is en schiet in de beveiliging waardoor hij geen vermogen meer heeft
Plaats reactie