Beste mensen. Heb nog niet zo lang mijn auto. Heb na 2005 weer voor het eerst een Mercedes.
2 weken na aanschaf/import gaf mijn auyomaat een foutmelding. Pech....
Gevolg: een nieuwe brein.
Nu is het zo dat volgens mij de auto af en toe minder vermogen heeft dan normaal. Ook hoor ik af en toe een brom afkomstig vanuit de motorcompartiment: ik denk ergens aan de zijde van de dasboard. Dus achterin de motor.
Sinds juni een hele nieuwe motor geinstalleerd door de dealer. Facturen aanwezig. Kosten circa eur 12000,-
Auto geeft geen foutmeldingen. Is uitgelezen door een exmercedesmonteur met een xentry. De monteur zelf zegt dat het volgens hem wel goed zit en dat ik het wellicht mis heb. Ik betwijfel dit.
Kan de lmm misschien de oorzaak zijn? Kan ik ergens een schema van de motor zien waarop de sensoren zijn afgebeeld.
Misschien dat ik het beste de turbodruksensor en de overige sensoren kan reinigen. Dit is geen routinewerk van de dealer heb ik begrepen.
Ik weet dan niet of deze spullen ook geheel nieuw zijn of zo overgenomen van de oude motor
W212 e250cgi trekt niet op.
Ja klopt. Maar weet niet of de diagnose ook onder garantie valt.
En daarnaast wordt het gezegd dat ik denk dat er iets mis is. Dus niks aan de hand.
Wat er ook gebeurd de laatste dagen is .. dat de fan begint met werken. Ook bij een stadsrit van 20 minuten. Ik weet dus niet of de sensoren ook automatisch vernieuwd worden of zo overgeplaats van de oude
En daarnaast wordt het gezegd dat ik denk dat er iets mis is. Dus niks aan de hand.
Wat er ook gebeurd de laatste dagen is .. dat de fan begint met werken. Ook bij een stadsrit van 20 minuten. Ik weet dus niet of de sensoren ook automatisch vernieuwd worden of zo overgeplaats van de oude
Een update.
Vandaag bij de dealer geweest. Geen foutcodes.
Wel doorgekregen dat het aan de automaat kan liggen. Volgensbhun schakelt deze niet lekker en zit de auto telkens in de verkeerde versnelling.
3 weken terug de brein / TCU vervangen door de dealer.
Nu opnieuw een afspraak gemaakt zodat de adaptiewaarden op een andere manier ingeleerd moeten worden.
Hier zou het aan moeten liggen??
Ik verwachtte iets met een turbo maar dit zag er goed uit.
Hou jullie op de hoogte
Vandaag bij de dealer geweest. Geen foutcodes.
Wel doorgekregen dat het aan de automaat kan liggen. Volgensbhun schakelt deze niet lekker en zit de auto telkens in de verkeerde versnelling.
3 weken terug de brein / TCU vervangen door de dealer.
Nu opnieuw een afspraak gemaakt zodat de adaptiewaarden op een andere manier ingeleerd moeten worden.
Hier zou het aan moeten liggen??
Ik verwachtte iets met een turbo maar dit zag er goed uit.
Hou jullie op de hoogte
Heren. Het zit mij gewoon niet lekker dit. Ik heb er geen vertrouwen in dat mijn voertuig door een eengepaste adaptiewaarden van de automaat beter gaat optrekken.?
Ik kan nietveens fatsoenlijk rijden met dat ding. Zo traag en hij brult als ik bij de stoplichten wilt optrekken. Ik moet gewoon een flink dot gas geven wilt die vooruit komen. En dan ook nog heel veel geluid alsof ik de snelweg op rijd.
Ik geloof gewoon niet dat een 250cgi met 204 pk zo traag kan zijn en zoveel lawaai produceert.
Hiervoor een passat cc gehad met 160pk. Die reed veel beter. Minder geluid, sneller.
Graag hoor ik van anderen met een identieke blok wat hun ervaring is. Het is weliswaar een 1.8 maar wel met 204 pk.
Volgens de dealer dus enkel adaptiewaarden van de automaat omdat deze telkens in de verkeerde versnelling zit. Voor de rest niks aan de hand. Ze hebben samen met mij erin gereden. Ik moet pas de 27ste weer terug hiervoor maar dit zit mij gewoon niet lekker. Dat met de verkeerde versnelling geloof ik ook niet echt omdat ik volgens de toerenteller soms wel boven de 2000 toeren zit en alsnog geen vaart in te krijgen. Alsof je met de handrem aangetrokken rijd.
Is dat echt normaal met een 250cgi 7tronic e klasse?
Ik kan nietveens fatsoenlijk rijden met dat ding. Zo traag en hij brult als ik bij de stoplichten wilt optrekken. Ik moet gewoon een flink dot gas geven wilt die vooruit komen. En dan ook nog heel veel geluid alsof ik de snelweg op rijd.
Ik geloof gewoon niet dat een 250cgi met 204 pk zo traag kan zijn en zoveel lawaai produceert.
Hiervoor een passat cc gehad met 160pk. Die reed veel beter. Minder geluid, sneller.
Graag hoor ik van anderen met een identieke blok wat hun ervaring is. Het is weliswaar een 1.8 maar wel met 204 pk.
Volgens de dealer dus enkel adaptiewaarden van de automaat omdat deze telkens in de verkeerde versnelling zit. Voor de rest niks aan de hand. Ze hebben samen met mij erin gereden. Ik moet pas de 27ste weer terug hiervoor maar dit zit mij gewoon niet lekker. Dat met de verkeerde versnelling geloof ik ook niet echt omdat ik volgens de toerenteller soms wel boven de 2000 toeren zit en alsnog geen vaart in te krijgen. Alsof je met de handrem aangetrokken rijd.
Is dat echt normaal met een 250cgi 7tronic e klasse?
Ik ben ook naar de dealer geweest. Niks aan de hand wordt er gezegd. Auto is gewoon stroef. Moet hard het gaspedaal intrappen. Geen foutcodes ook. Alleen adaptiewaarden waargenomen door de monteur.
M.i. moet zo'n auto "glijden" op de weg.
M.i. moet zo'n auto "glijden" op de weg.
Ik zal inderdaad een afspraak maken met een andere dealer. Ik heb zelf een proefrit gemaakt. Rijd totaal anders. Maar de dealer is toch een expert? Die moet toch wel weten dat een mercedes niet moet rijden als een fiat.
Was ook nog eens de diagnose-man.
Btw Raphie.. die coupe van jou ziet er gewoon nieuw uit. Knap hoor.
Was ook nog eens de diagnose-man.
Btw Raphie.. die coupe van jou ziet er gewoon nieuw uit. Knap hoor.
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Die rijdt ook niet zo hoor!w212250 schreef:...niet moet rijden als een fiat.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Zoals beloofd een update.
Gisteren mijn auto opgehaald bij de dealer.
Nieuwe software, adaptiewaardes automaat opnieuw ingeleerd?
Auto rijd en schakelt iets beter......
Maar ondanks een nieuwe brein. Nieuwe olie en filter is het schakelen alsnog voelbaar.
Auto rijd nog steeds niet soepel.
Ik vind het nog steeds niet lekker rijden. Het gaspedaal is mij nog steeds te zwaar. Trekt nog steeds niet lekker op.
De dealer zegt dat de auto gewoon rijd en schakelt zoals het hoort. Kan gewoon niet. Dit is een mercedes.. ik heb gewoon het gevoel alsof de turbo zijn werk niet doet.
Ik heb de dealer verzocht de turbo, de koppelomvormer , de lmm te controleren. Werd gezegd dat alles goed werkt.
Ik rij de auto zelfs in de S stand. In de E is het niet te doen.
Ik heb direct een afspraak gemaakt bij een andere dealer.
Er is zelfs een brom hoorbaar bij stilstand in versnelling. Zelfs dit is niet waargenomen door de dealer.
Ik hoor af en toe een stromend watergeluid afkomstig van de motor. In de auto wordt het niet echt warm. Helemaal niks hoor meneer. Prachtige auto!!!
Rijd een jaguar stype, een passat cc nou echt veel beter dan een mercedes e klasse. Ben ik nou verwend geraakt door die auto's.
Een E is toch een kleinere S klasse?
Gisteren mijn auto opgehaald bij de dealer.
Nieuwe software, adaptiewaardes automaat opnieuw ingeleerd?
Auto rijd en schakelt iets beter......
Maar ondanks een nieuwe brein. Nieuwe olie en filter is het schakelen alsnog voelbaar.
Auto rijd nog steeds niet soepel.
Ik vind het nog steeds niet lekker rijden. Het gaspedaal is mij nog steeds te zwaar. Trekt nog steeds niet lekker op.
De dealer zegt dat de auto gewoon rijd en schakelt zoals het hoort. Kan gewoon niet. Dit is een mercedes.. ik heb gewoon het gevoel alsof de turbo zijn werk niet doet.
Ik heb de dealer verzocht de turbo, de koppelomvormer , de lmm te controleren. Werd gezegd dat alles goed werkt.
Ik rij de auto zelfs in de S stand. In de E is het niet te doen.
Ik heb direct een afspraak gemaakt bij een andere dealer.
Er is zelfs een brom hoorbaar bij stilstand in versnelling. Zelfs dit is niet waargenomen door de dealer.
Ik hoor af en toe een stromend watergeluid afkomstig van de motor. In de auto wordt het niet echt warm. Helemaal niks hoor meneer. Prachtige auto!!!
Rijd een jaguar stype, een passat cc nou echt veel beter dan een mercedes e klasse. Ben ik nou verwend geraakt door die auto's.
Een E is toch een kleinere S klasse?
Morgen een afspraak bij een andere dealer.
Ben benieuwd.
Verwacht niet veel.
Maar echt een diagnose wordt m.i. ook niet uitgevoerd.
Er wordt alleen maar gekeken naar foutcodes denk ik.
Kunnen ze de waardes van de sensoren zoals lmm, nox, gaspedaalsensor, turbodruk en zelfs de koppelomvormer rijdend uitlezen?
Dat is ook verzocht maar denk niet dat het wordt gedaan.
Ben benieuwd.
Verwacht niet veel.
Maar echt een diagnose wordt m.i. ook niet uitgevoerd.
Er wordt alleen maar gekeken naar foutcodes denk ik.
Kunnen ze de waardes van de sensoren zoals lmm, nox, gaspedaalsensor, turbodruk en zelfs de koppelomvormer rijdend uitlezen?
Dat is ook verzocht maar denk niet dat het wordt gedaan.
Wordt helemaal gek.
Inhouden en schokken automaat wordt niet waargenomen.
Auto trekt niet op. Alsof ik optrek in een veels te hoge versnelling..wordt niet waargenomen.
Kunnen jullie mij een adres geven van een mercedes specialist in de omgeving van rotterdam. Met de nodige uitleesapparatuur.
Heb geen vertrouwen meer in de dealer
Inhouden en schokken automaat wordt niet waargenomen.
Auto trekt niet op. Alsof ik optrek in een veels te hoge versnelling..wordt niet waargenomen.
Kunnen jullie mij een adres geven van een mercedes specialist in de omgeving van rotterdam. Met de nodige uitleesapparatuur.
Heb geen vertrouwen meer in de dealer