W212 e250cgi trekt niet op.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
w212250

29 mei 2019 01:25

Die punten zijn gecontroleerd. Geen problemen gevonden.

Dat tikkend geluid is wel gevonden. De regenereerventiel....
Dat tikt zo erg. behoorlijk irritant.

Ik ruik in de ochtend ook benzine in de auto. Ergens gelezen dat dit zelfs valse lucht kan veroorzaken.

Elders hoor ik weer dat het normaal is dat tikkend geluid.

Ik ga maar daarmee beginnen. Volgens mij niet al te duur.
w212250

28 jun 2019 22:40

Uiteindelijk de volledige mechatronic incl de electronische printplaat (nogmaals) vervangen.
De vorige keer een kostenplaatje van eur 1100,-

Nu weer eur 2000,-.
De printplaat is los te leveren maar de hydraulische brein niet.
Althans de dealer.

Dus eur 3000 armer voor de brein vd automaat.

Maaaarrrr. Na dag 1 weer hetzelfde peobleem. Auto trekt niet op en schakelen is voelbaar.

Weer naar de dealer. Niks aan de hand meneer!
Dat werd mij de vorige keer ook verteld en daarna kreeg ik te horen dat de brein volledig vervangen moet worden.


Ik ben bang dat mijn koppelomvormer defect is. Dit ook kenbaar gemaakt aan de dealer maar die geeft aan dat dit goed moet zijn.

Ik heb vandaag een klacht ingediend bij de dealer dat ik 2000 euro armer ben na de diagnose maar niks is verbeterd.
Ik heb mijn geld teruggevraagd en geeist dat mijn brein teruggeplaats moet worden.

Kan het de koppelomvormer zijn? Wat denken jullie?
- schakelen is voelbaar
- bij het afremmen, dus terugschakelen lijkt het alsof de remmen opeens sterker hun werk doen. Dus extra hard afremmen.
- automaat inhouden.
-vermogensverlies bij lage snelheden
-trillingen gaspedaal op snelweg.
-lichte trilling auto op snelweg.

Hopende dat jullie mij kunnen helpen.
Ik durf niet op vakantie te gaan straks met de kinderen.
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3603
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

28 jun 2019 22:41

Zit je nou nog steeds bij dezelfde dealer?
w212250

28 jun 2019 22:53

Ben ook naar een ander geweest. Het is de turbogat meneer. Daarom trekt die niet op bij lage toeren. En dat schokken meneer dat is een motorsteun... (7-2018 vervangen???)
En als je naar een ander gaat krijg je ook nog extra kosten wanneer de sleutel aangeraakt wordt. Omdat de brein en de plaat niet bij hun is vervangen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Snel
Berichten: 1454
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:28
Specialisatie: Nuxing
Locatie: Omg. Utrecht

28 jun 2019 23:31

w212250 schreef: -trillingen gaspedaal op snelweg.
Dat is volgens mij technisch niet mogelijk, want electronisch :?
Groet,
Pieter
w212250

28 jun 2019 23:35

Ja maar als de koppelomvormer defect is dan voel je dit natuurlijk aan je aandrijflijn toch?
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

28 jun 2019 23:51

Ik zou die auto (serieus) inruilen bij die dealer die na niks te hebben gevonden de auto het best vindt rijden. Mogen ze de daarbij behorende inruilprijs betalen.
En ovrgs vind ik dit echt rot om te lezen.
Balen zo. Ik zou n beslissing nemen. Een MB moet je van genieten. Dit rijdt niet als een MB als ik het zo lees...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
w212250

29 jun 2019 00:25

Helemaal gelijk Rene,
Van een mercedes moet je genieten.

Helaas al 5 maanden geen zin om te rijden in mijn auto. In de tussentijd ook echt heel veel gedaan aan de auto.
Nieuwe velgen dito banden, olie ,filters, dynamo, poetsen, differentieelolie ververst, remblokken, magneetventielklep vervangen. Extra 12v in bagageruinte aangesloten. Eigenlijk vakantieklaar.

Ik ga de auto maandag gewoon afgeven met sleutel en al.
En vragen of de 1e monteur niet een week lang in mijn auto wilt rijden.

Ik heb al gekeken naar occassions maar zag er niets tussen zitten.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

29 jun 2019 01:18

De timing kan niet beroerder...
Hoop dat je er uit komt :goedzo:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
w212250

29 jun 2019 10:47

Ik hoop het ook. Ik heb wel een goed vermoeden dat het de koppelomvormer is maar wacht eigenlijk op een bevestiging.

Ik zal er ook mee naar Autrans rijden.

Een koppelomvormer kan naar mijn idee de oorzaak zijn van mijn vermogensverlies.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

29 jun 2019 11:03

Beetje money-pit aan t worden als je t mij vraagt. En omdat het je hindert: je blijft vergelijken met wat je eerder reed en zitten met dat door jou ervaren turbo"gat" schat ik. Soms past een auto niet bij wat je er van verwacht.
Dit is modern, 7 traps, zuinig. Als je die beleving niet zoekt zou ik dus een lekkere wagen kopen. Een 6-cylinder of zo.
Vwb die koppelomvormer: Je zou eens kunnen rijden in een andere 250 cgi om te zien of dat wel anders rijdt.
Had je trouwens voor aanschaf geen uitgebreide proefrit gemaakt?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
tonnetje
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 jan 2010 19:37
Mercedes-Benz: mercedes W205 C200 prestige ex W212 ex R170 ex W201 ex C126
Specialisatie: trucker
Locatie: drenthe

29 jun 2019 11:12

welk bouwjaar is deze w212 eigenlijk?
want er zijn 4 updates geweest voor het automaten brein!
en heb je het oude brein retour of hebben ze dat meegegeven aan je?
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3603
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

29 jun 2019 11:49

René SLK230 schreef:Beetje money-pit aan t worden als je t mij vraagt. En omdat het je hindert: je blijft vergelijken met wat je eerder reed en zitten met dat door jou ervaren turbo"gat" schat ik. Soms past een auto niet bij wat je er van verwacht.
Dit is modern, 7 traps, zuinig. Als je die beleving niet zoekt zou ik dus een lekkere wagen kopen. Een 6-cylinder of zo.
Vwb die koppelomvormer: Je zou eens kunnen rijden in een andere 250 cgi om te zien of dat wel anders rijdt.
Had je trouwens voor aanschaf geen uitgebreide proefrit gemaakt?
Niet mee eens. Een 250 levert al 310 Nm bij 2000 toeren. Een zescilinder E300 levert wel 340 Nm, maar doordat het n/a is bereik je dat pas bij 3500 toeren.

Een 250 is echt vlot zonder te hoeven stampen. Ik vind het ook rot voor de topic starter, maar als je garage volhoudt dat er niets is dan is de kans groot dat er op geluk onderdelen worden vervangen zonder enig resultaat (de garage ziet het probleem immers zelf ook niet). Als je nu elders weer gaat volhouden dat het de koppelomvormer is terwijl de garage niets ziet heb je het risico dat dit weer gaat gebeuren.

M.i. kunnen er twee dingen zijn:
1. Helemaal niets (lijkt mij wel stug gezien ervaringen van TS)
2. Iets wat niemand tot op heden weet te vinden.

Ipv geld ertegenaan te blijven gooien bij dezelfde dealer zou ik contact opnemen met een van de dealers/specialisten die eerder in dit topic zijn genoemd. Daarbij niet gelijk roepen welk onderdeel er vervangen moet worden, maar je klacht uitgebreid beschrijven en de garage zelf een diagnose laten uitvoeren.

Daarnaast geef je aan dat de motor is vervangen. Zit er nog garantie op? Zit je nu bij de dealer die de motor heeft vervangen of is dat een ander? Wellicht is het iets dat gewoon onder garantie kan worden opgelost.

Omdat je echter nu al onderdelen hebt laten vervangen zonder resultaat en je daarvoor je geld terug wil hebben is het denk ik verstandiger om even niets aan de auto te laten doen door een ander. Ik zou dat eerst regelen en dan verder gaan.
w212250 schreef:Ja maar als de koppelomvormer defect is dan voel je dit natuurlijk aan je aandrijflijn toch?
Maar je gaspedaal is elektrisch.. Er zit geen gaskabel aan vast.

Zou het pedaal defect zijn? Stel je voor.. Maar dat is gokken vanaf de zijlijn.
w212250

29 jun 2019 12:09

De motor is vervangen Berlijn. Bij de mercedes dealer. Mei 2018. Svanaf mei 2018 circa 14.000 km mee gereden.

Trilling gaspedaal bedoel ik eigenlijk dat de auto zelf trilt. Ook mijn linkervoet gewoon op de grond.

Er is wel degelijk.iets aan de hand met de auto. Na het vervangen van de brein reed de auto prima. Dat heb ik dus ook opgemerkt. Na anderhalve dag was het weer zover.

Sterker nog als ik contact uitzet en weer aan dan trekt de auto ook goed op tot mijn volgende optrekmoment. Dat merk ik dus ook op.

De monteurs die in mijn auto zitten geven gewoon gas bij zodat de auto sneller optrekt. Dan kijken ze mij aan van kijk nou eens. Ja maar als ik de ene moment mijn gaspedaal maar een centimeter intrap en de volgende keer 4x verder dan klopt er iets niet toch?

Ik heb ze geadviseers om een ander 250cgi te rijden voor vergelijking maar dat doen ze niet.... meneer de ene auto is de andere niet....
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

29 jun 2019 12:23

Mijn advies was ook niet de monteur in een andere 250 cgi te laten rijden, maar zélf ns in een andere te stappen.
Dan weet je hoe dat rijdt en of dat je bevalt en het zinnig is te blijven investeren in de huidige wagen, of je toch wat anders wilt.

En heeft de bak die 4 updates gehad waar Ton hierboven naar vraagt? Anders dat eerst laten checken lijkt me.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Plaats reactie