W212 e250cgi trekt niet op.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Designparts
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

04 apr 2019 14:39

MB Garant op het Weena kan ik je aanbevelen.

Hij is momenteel geblesseerd .. maar uitlezen zal wel lukken denk ik.
evr66
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 okt 2012 09:01
Mercedes-Benz: S211 E320 AMG

04 apr 2019 15:12

Altijd tevreden geweest bij Rob's garage, Capelle ad IJssel. 010 414 6777
w212250

04 apr 2019 16:27

Volgens de dealer......De turbogat. Dit is dus normaal.
Onderaan de toeren heeft die gewoon problemen. Je moet deze auto wat hoger in de toeren houden!?
Gebruikersavatar
michael6129
Berichten: 2509
Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
Locatie: Limburg

04 apr 2019 16:41

Klinkt erg vreemd, misschien een filmpje?
Zelf een 2012 C250cgi gereden, kon dat absoluut een turbogat noemen.
Mooi koppel en echt een prima vermogen om eens in te halen etc.
w212250

04 apr 2019 23:54

Om in te halen heb ik geen problemen.
Wanneer ik het gaspedaal tot op de bodem intrap is er niks aan de hand.

Het is meer in de stad, wanneer ik een bocht wil nemen en vaart verminder en daarna weer een beetje gas geef om door te rijden dan heb ik dus dat probleem met optrekken. Lijkt wel.dat de turbo niet werkt of de versnelling niet terugschakelt.

Komt ook weleens voor dat de bak dan gewoon terugschakelt. Bij een zeer beschaafd vermogenseis.

Het is echt zo van.... kijk hij houdt in.. ja maar dat is de software. En nu is dat de turbogat. Deze autos zijn gemaakt om zo economisch mee te rijden.

Ja meneer maar die schok van de automaat toch wel gevoeld nu...ja maar dat is ook normaal de bak weet even niet wat...maar is ook normaal.

Dit is dan de second opinion-dealer.

Ik heb weer een afspraak ingepland voor de adaptiewaarden van de bak en de koppelomvormer. Nu te horen gekregen dat de motorsteun vervangen moet worden.
Dat is de reden van de klap af en toe.

De motor 10dkm geleden vervangen.
Heb maar mee ingestemd...
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3603
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

05 apr 2019 00:38

Waarom zou je dat doen? Je was toch opzoek naar een specialist die jou beter kon helpen? Als ik jou was zou ik een goed aangeschreven bedrijf zoeken en daar alles laten oplossen (zolang het niets te maken heeft met je nieuwe motor die nog in de garantie zit).
w212250

05 apr 2019 08:53

Ik heb er mee ingestemd zodat ze niet kunnen blijven zeggen van... ja we hebben je een oplossing aangeboden maar je haakte af.
Achteraf heb ik er wel spijt van maar het onderdeel is reeds besteld begreep ik? Kan volgens mij niet annuleren
dutchtbi
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.

05 apr 2019 17:56

Ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt. Zeker in de E stand heb je als je in de stad een hoek omgaat dat de bak voor je gevoel niet genoeg versnellingen terug schakelt waardoor je vanaf te lage toeren in een te hoge versnelling weer moet accelereren. Dat gaat dan niet heel vlot. Ik vond dat in het begin ook een beetje vreemd maar je leert er snel mee omgaan , is gewoon een producteigenschap . Heb er met meerdere gereden voordat ik de mijne kocht , die hadden het allemaal. Ik rij altijd in E en ben een rustige rijder , misschien scheelt dat ook ;-) ik vind het prima zo. Het is natuurlijk ook een grote zware auto met een klein motortje, dan kan je niet verwachten dat die er als een raket vandoor gaat. Ga voor de grap maar eens met een fiat 500 2 cylinder rijden en rij dan zoals de schakelindicator aangeeft, dan heb je precies hetzelfde.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
w212250

05 apr 2019 21:14

Waarschijnlijk is dat het. Het is inderdaad een klein motor.
Maar had hiervoor een passat cc1.8 met 160pk. Die leek mij vlotter . Weliswaar handgeschakeld.

Als ze maar die schakelschokken voor mij inleren. Dan maar gewoon zo mee leven.

In ieder geval bedankt voor je reactie.
Ben blij dat er meerdere dit hebben. Zal dan wel kloppen.

Ik moet zeggen dat ik zo'n fuel cleaner en lambda sonde cleaner in de tank heb gegooid. ( heb weleens iets gelezen over de nox sensoren)Lijkt mij nu iets beter te gaan.

De vorige eigenaar heeft volgens mij nooit een onderhoud gepleegd. Nu weer een melding met de accu op mijn dashboard. Waarschijnlijk de dynamo..
TK38
Forum Held
Berichten: 692
Lid geworden op: 27 dec 2013 17:55
Mercedes-Benz: ,R170,A168, w211

06 apr 2019 10:36

Ga eens voor vrijblijvend advies bij autobedrijf Start langs aan de Albert plesmanweg Waalhaven. Ben daar vorige keer goed geholpen toen er een motorsteun het niet meer deed.
w212250

17 apr 2019 19:23

Ik hou er mee op. Dan maar zo rijden. Ik hoop dat ik eraan zal wennen. Moeilijk, moeilijk...misschien moet ik het niet vergelijken met een diesel met 2 turbo's en een handgeschakelde benzineauto.

Onlangs nog de dynamo laten reviseren. Ging ook stuk.
Wat een ellende binnen 3 maanden na aanschaf.

Nu nog dat kloppend geluid bij stationair nog vinden en ik wil er niks meer aan doen.

Na aanschaf:
Motorolie ververst
Oliefilter
Luchtfilter
Interieurfilter

TCU automaatbak
Nieuwe adaptiewaarden ingeleerd
Olie ververst automaat
Oliefilter automaat.

Differentieel olie ververst
Bougies zijn 10dkm terug nieuw ingezet door de dealer

Dynamo gereviseerd.

Rubbers/ veerschotels voor ingesmeerd na iets laten zakken dempers.

Diverse keren diagnose laten uitvoeren bij de dealer. Kost ook wat.
Al helemaal als er niks gevonden wordt.

1x brandstofreiniger toegevoegd
2x katalysator/brandstofreiniger toegevoegd (voor de nox sensor).

Alleen nog dat kloppend geluid dus. Overigens alleen hoorbaar door mij :(

Ik wil nog de turbodruksensor en de LMM reinigen. En dan ga ik over op het poets en polijstwerk.
w212250

24 mei 2019 21:04

Update. De electronische brein was al vervangen zoals ik eerder had vermeld.

Nu blijkt dat de hydraulische brein ook defect is. Dat is volgens de dealer de reden dat de auto inhoud en slecht optrekt. Auto kiest de verkeerde versnelling en trekt daarom niet op.

Vreemd maar geen foutcodes.

Nog vreemder... de hydraulische brein komt samen met de electronische brein. Dus 2 keer betalen voor hetzelfde onderdeel. Ook niet de goedkoopste.

Als het maar opgelost is... ik heb het een halfjaar in mijn bezit maar niet genoten tot op heden. Binnenkort gaat er opnieuw een nieuwe brein in maar dan volledig.

Ik hoor ook een getik ergens bij de tank vandaan komen.
Weet iemand wat dat kan zijn?
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

25 mei 2019 00:52

Klinkt me bekend in de oren, vandaar mn reactie. Knettergek werd ik er van. Getik onder de auto, ergens bij het brein. Schokken bij overschakelen, vooral lage versnellingen. Automaat schakeld niet terug als je het verwacht. Auto schud deinerig van links naar rechts. Bij heel rustig optrkken op een gladde weg, wisseld vermogen. Net alsof er iemand rustig op de rem trapte. Weinig "souplesse" in de aandrijflijn, het lijkt dat als je het geaspedaal aanraakt deze verandering in toeren tal gelijk op de aandrijfas word doorgezet, zonder wat slip. Trillende motor/auto. Soms was het bij mij bijna weg, soms kort, soms maar 1 schakelmoment. Minim verschil in klachten in C/S/M. Ook van het kastje naar de muur gestuurd: hoort erbij meneertje..mooie auto trouwens. Gek werd ik er van. Niemand nam het serieus leek het.

Op zich wel genoeg vermogen maar als hij goed schakelde had ik ook meer vermogen. Tijdens regeneren was het beduidend minder. Als ik plankgas optrekte en weer naar stilstand remde, schakelde de auto vaak beter. Soms 1 schakelmoment, soms een minuutje. Koud/warm geen verschil. Eigenlijk kwam en ging het. Kon het eigenlijk niet reproduceren. Stond op het punt de auto een schop te geven.

De meesten wezen naar het brein/adaptiewaarden/koppelomvormer. Dúizenden euro's aan uitgegeven zonder enkel resultaat. Een kijkje in de keuken en uitleg hoe men te werk ging of diagnose steld was teveel gevraagd inderdaad. Het leek wel de doos van Pandora waar men niet in mee mag kijken. Geheimzinnig hoor zo'n diagnose..Níemand gaf hier openheid over. Bvb welke waardes vreemd leken, of wat er goed leek te werken. MB kan een log bijhouden en deze uploaden naar Dld, om MB daar een ordeel over te laten vellen, maar zelfs dat bleek teveel gevraagd.
Heel vaag allemaal. Spookie.. :lol2:

Wat dacht ik dat het was of waar leek het naar te voelen?
1. Vastzittend glijlager ergens in de bak
2. toch een defect ik de koppelomvormer (was reeds vernieuwd)

Wat bleek het bij mij te zijn?
1. nox sensor gaf niet plausibele waarden, met als gevolg roetfilter beetje dicht.
2. motorsteunen versleten

Nox sensor foutmelding na het wissen weg, maar na een dagje toch weer boven water. Zoals jij weet wissen sommige bedrijven de codes, gaan met jou 3 blokjes om, checken het geheugen en zien dan geen foutcodes meer. En is jou probleem dus "opgelost". Schakelde toen al iets beter.
Toen de motorsteunen vervangen waren, schakelde hij nog beter. Nog steeds slecht, maar je voelde het gewoon minder. Ook geen trillende motor meer. Start ook veel beter (jaja). Ik kon er mee leven, al was het eigenlijk gewoon ruk. Echter wat schetste mijn verbazing; na een paar dagen ging de bak steeds beter schakelen. Het getik was weg. 3 weken geleden is dat nu geweest en sinds een paar dagen schakeld bij bijna boterzacht.
Klinkt wellicht vreemd voor elke bakspecialist, maar ik kan niet anders zeggen dat het uiteindelijk vervangen van 2 motorsteunen en de baksteun de oplossing bood van een zoektocht van meer dan een jaar en bezoeken aan echt een handvol bedrijven. Die dingen waren echt zo lek als een mandje. Rubber gescheurd en olie eruit. Er zat een kap omheen bij mijn S, dus je kan niet 123 zien wat de staat is. Baksteun zag er als nieuw uit, maar axiaal compleet week. Zo zacht als een spons.

Toen de bak beter ging schakelen ben ik ook extreem rustig met de auto gaan rijden. Eigenlijk ging er een wereld voor me open en probeerde eiegnlijk voor het eerst van mn auto te genieten. In het verleden rámde ie echt naar de volgende versnelling, echt in no-time, het leek alsof er geen slip in de koppelomvormer zat. Nu neemt ie voor zo'n overschakelmoment wel een seconde. (ik heb ergens gelezen dat de 7-g in de SUV types het probleem kende dat de as waar de koppelomvormer op draaid thermisch te hoog word belast en hierdoor vervormd. In een bulletin word over vervangen van de koppelomvormer en polijsten van die as met een ultra fijn schuurpapier gesproken, bij schokkend overschakelen btw) Gelijdelijk werd dat dus beter en ik moet zeggen dat als ik als een oud wijf rij en hem bijna op koppel laat optrekken, dit meer lijkt te helpen dan in midrange toerentalgebied te rijden. Het word bijna met het uur beter. Het lijkt erop dat de electronica elke keer iets bijsteld.

Die print kan men los van het kleppenblok vervangen, al snap ik niet waarom men niet gewoon in 1 keer die mechatronica heeft vervangen, scheel de bij mij niet zo heel veel. Die mechatronica kan ment testen op de testbank bij ATR in Montfoort. Bij mij kwam daar niets geks uit, toch maar vervangen, probleem niet opgelost, wat coulance gehad.

Links en rechts hoorde ik dat de turbo-actuatoren (als ik het geoed benoem) kunnen blijven hangen. Zo krijgd het mangement waardes binnen die horen bij andere lasten als daadwerkelijk, met minder vermogen als gevolg. Gekke is dat dat waardes aan moet geven die niet overeenkomen met specs.

Als ik jouw verhaal zo lees dan hoop ik dat je er verder mee komt. hopenlijk vind je een goede garage, die er mee begind je verhaal aan te horen en bevestigd dat dat er iets niet klopt en waar je gewoon een goed gevoel bij hebt. Je moet dan elke keer in de verdedeging. Dan ben je denk ik al verder als nu waarbij er klakkeloos wat word vervangen, met alle respect hoor. Daar zijn je er namelijk al wat van voor gegaan:
https://www.motor-talk.de/forum/7g-tron ... =7g-tronic
In Wijk en Aalburg zit een garage , blogd ook een beetje, die er een sport van maakt dit soort storingen op te lossen. https://www.woutbouman.nl/
Ik ken ze niet, maar vond het bloggen wel iets hebben. Laten ze je gewoon zien wat ze doen.
w212250

25 mei 2019 11:54

Een hele uitgebreide respons. Waarvoor mijn dank.

Waar ik van baal is dat de monteurs die met mij meerijden niks opmerken. Maar waar ik mij nog meer aan erger is dat er gewoon plankgas wordt opgetrokken. Ik zeg duidelijk, ik merk het tijdens normaal stadsverkeer maar het gaspedaal wordt tot de helft ingetrapt.

Er rust niks anders dan de mechatronic vervangen. Contact gehad met ATR maar tijdens mijn gesprek niet echt wijs geworden. Alleen de diagnose zou volgens mij al honderden euros gaan kosten. Dan maar in een keer een nieuwe mechatronic en de printplaat.

Ik zal zeker ook naar de motorsteunen laten kijken. Ik merk namelijk een lichte trilling tussen 90km/h en 120km/h.
Banden onlangs gebalanceerd.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

25 mei 2019 14:30

Wat kost het oplossen van de twee punten 1 en 2 (NOx sensor en motorsteunen) die mercedesfreund noemt? Waarschijnlijk beduidend minder dan de bak-mechatronica vervangen. Ook reparatietijd zal minder zijn.

Is het niet beter om die punten eerst te controleren/af te vinken/uit te voeren?
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Plaats reactie