Remschijven GLC
Geef TS dan ff een onderdeelnummer van Brembo van/voor de betreffende schijven, of lees het topic nog een keer door.Funswijk schreef:Ik zou Brembo nemen met ATE keramische blokken, ik denk dat die combinatie beter is dan origineel.
Groet,
Pieter
Pieter
Ik heb voorheen altijd Brembo gehad (meestal in combinatie met Lucas-remblokken), altijd minimaal 150.000 km mee gehaald, dit is blijkbaar met originele MB-schijven niet mogelijk. Als mijn huidige versleten zijn komt er ook gewoon Brembo onder, want die geperforeerde MB-schijven zijn leuk voor de looks, maar verder zijn die gaatjes totaal nutteloos.plorie schreef:En 'beter' is relatief. In jouw geval bedoel je denk ik: ze geven minder remstof.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Mompelt zachtjes: Gaatjes vullen geen praatjes... Of zoiets.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Evan
- Berichten: 6607
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Funswijk schreef:Ik heb voorheen altijd Brembo gehad (meestal in combinatie met Lucas-remblokken), altijd minimaal 150.000 km mee gehaald, dit is blijkbaar met originele MB-schijven niet mogelijk. Als mijn huidige versleten zijn komt er ook gewoon Brembo onder, want die geperforeerde MB-schijven zijn leuk voor de looks, maar verder zijn die gaatjes totaal nutteloos.plorie schreef:En 'beter' is relatief. In jouw geval bedoel je denk ik: ze geven minder remstof.
Een swift is ook wel wat minder zwaar dan een GLC
Verder heeft een automaat vaak ook meer remvermogdn nodig.
Iets met appels en peren
greetings Evan
Die Swift heb ik naast mijn GLA 220d 4Matic Prestige, omdat deze nog allerlei kwaaltjes heeft.Evan schreef:Funswijk schreef:Ik heb voorheen altijd Brembo gehad (meestal in combinatie met Lucas-remblokken), altijd minimaal 150.000 km mee gehaald, dit is blijkbaar met originele MB-schijven niet mogelijk. Als mijn huidige versleten zijn komt er ook gewoon Brembo onder, want die geperforeerde MB-schijven zijn leuk voor de looks, maar verder zijn die gaatjes totaal nutteloos.plorie schreef:En 'beter' is relatief. In jouw geval bedoel je denk ik: ze geven minder remstof.
Een swift is ook wel wat minder zwaar dan een GLC
Verder heeft een automaat vaak ook meer remvermogdn nodig.
Iets met appels en peren
En die Brembo's had ik op mijn VW's, ik heb altijd de snelste Golf-diesels gehad met 200+ pk. Die waren inderdaad wel wat lichter dan een GLC, maar voor minder dan 1,5 ton met de remschijven deed ik het vaak niet.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
- 1967
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 20 feb 2017 13:45
- Mercedes-Benz: op zoek naar een mooie bolhoed uit de jaren 60 :)
- Specialisatie: turbo-tuning, laswerk, draaien
het wordt wat (rem)stoffig hier
maar ik zie het probleem niet, ze zijn dus gewoon te koop voor 180 euro per schijf,
en het probleem van niet te koop blijkt een centenkwestie?
De remschijven van mijn Corsatje zijn al duurder per kant
maar ik zie het probleem niet, ze zijn dus gewoon te koop voor 180 euro per schijf,
en het probleem van niet te koop blijkt een centenkwestie?
De remschijven van mijn Corsatje zijn al duurder per kant
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44426
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Doe jezelf (en ons) een plezier en ruil die GLA in op een Golf ofzo.Funswijk schreef:...Die Swift heb ik naast mijn GLA 220d 4Matic Prestige, omdat deze nog allerlei kwaaltjes heeft.....
Dat eeuwige geklaag van jou (op de auto en de dealers) beginnen veel mensen (en vast ook dealers) van te balen.
Of gooi een setje AMG remmen (=je geliefde BREMBO) onder je GLA ofzo.Funswijk schreef:Ik zou Brembo nemen met ATE keramische blokken, ik denk dat die combinatie beter is dan origineel.
Volgens mij betekend meer stof ook meer remvermogen, maar dat terzijde.
#doeslief
- georgeske
- Forum Held
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
- Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
- Locatie: brecht
@Peter, IK heb de AMG remmen op de GLA zitten en heb weinig last van remstof , remmen zijn nu eenmaal enkel nodig om te stoppen indien noodzakelijk , voor de rest moet je enkel gas geven toch? Zo doe ik dat toch meestal.En inderdaad is over alles zeuren de makkelijke optie.
Groetjes, Georges.
Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 17 apr 2019 18:59
- Locatie: Omgeving Zwolle