Bij mijn W211 E320 (benzine) komt de koelvloeistof temp. niet of zelden hoger dan 80 graden.
Ook zojuist een snelwegrit van ruim 40 km gereden en alsnog niet hoger dan 80 graden, zie afbeelding.
Ik ben een leek op dit gebied, maar ben altijd gewend (bij VAG auto's) dat de temp na verloop van tijd strak op 90 blijft zitten.
Ik heb de W211 inmiddels een halfjaar en heb de meter nog nooit op 90 graden zien staan.
Is dit normaal? Of moet ik de thermostaat laten vervangen?
W211 E320 (benzine) koelvloeistof temperatuur
- René SLK230
- Berichten: 11246
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Of je m vervangen moet weet ik niet, maar ik rij in een E met precies dezelfde motor en die staat bedrijfswarm rock-solid altijd op bijna 90 C.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Even ter bevestiging, 90graden op de W211 koelvloeistof temperatuur meter is dus 2 streepjes erbij tellen met als meetpunt de foto die ik hierboven heb geplaatst?
Ik ben ervan bewust dat ik niet de zuinigste mercedes rijd maar Ik begon te merken dat de auto ook meer is gaan verbruiken, kan dit een relatie hebben met een defecte thermostaat?
Het duurt me nu +-30km op de snelweg rijden voordat ik op ongeveer 11L/100km verbruik kom. Terwijl ik me kan herinneren dat ik bij aanschaf van de auto veel sneller op de 9 a 10L/100km kwam.
Ik ben ervan bewust dat ik niet de zuinigste mercedes rijd maar Ik begon te merken dat de auto ook meer is gaan verbruiken, kan dit een relatie hebben met een defecte thermostaat?
Het duurt me nu +-30km op de snelweg rijden voordat ik op ongeveer 11L/100km verbruik kom. Terwijl ik me kan herinneren dat ik bij aanschaf van de auto veel sneller op de 9 a 10L/100km kwam.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Streepje boven de 80 = 100
Dus gewoon daar tussen in...
En ja, dat ga je in verbruik merken...
Ik denk dat je met de 320 in ieder geval wel 1 van de meest uitgewogen 211's hebt als het om prestaties/comfort/verbruik gaat...
Een 200 verbruikt echt niet veel minder...
Dus gewoon daar tussen in...
En ja, dat ga je in verbruik merken...
Ik denk dat je met de 320 in ieder geval wel 1 van de meest uitgewogen 211's hebt als het om prestaties/comfort/verbruik gaat...
Een 200 verbruikt echt niet veel minder...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
Met deze buiten temperaturen niets mis mee.. niets aan doen.
Onzin met -20 moet hij nog gewoon op temperatuur komen, dit lijkt op een kapotte thermostaatDesignparts schreef:Met deze buiten temperaturen niets mis mee.. niets aan doen.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
prima vervang je hem lekker.. wil het verschil wel zien dan.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Heb ook een 320 en heb hetzelfde; rond de 80. Maak er geen probleem van. Kan geen kwaad toch? Zou het geen temperatuur sensor kunnen zijn?
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
Fotootje van afgelopen middag..
Doe met de info wat je wil.
Doe met de info wat je wil.
10 graad buiten? En na 56km nog niet warm? Ik met een diesel heb nog geen 20km nodig en hij is op de 90 gr
Ff terug gezocht met -2.5gr nog gewoon op temperatuur en beide keren dat ik restreeks na huis ging binnen de 60km.
Ff terug gezocht met -2.5gr nog gewoon op temperatuur en beide keren dat ik restreeks na huis ging binnen de 60km.
- Bijlagen
-
- 1F313A5D-7BB5-4359-9C11-049612635BC1.jpeg (315.49 KiB) 1064 keer bekeken
-
- 708CC014-FC94-44E1-902A-226FF0A7B098.png (736.47 KiB) 1064 keer bekeken
-
- 8E0A55C4-2311-409F-9DEC-3E1527F5E4C6.png (539.67 KiB) 1064 keer bekeken
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
Een motor wat niet op temperatuur is heeft meer slijtage
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- Evan
- Berichten: 6607
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Alstublieft het verschil.Designparts schreef:prima vervang je hem lekker.. wil het verschil wel zien dan.
Ik ben ook bang dat er 2 blokjes te weinig staan.
- Bijlagen
-
- 8E7720F0-1527-4D9F-88CA-0FCCA7DA6F8B.jpeg (129.32 KiB) 1028 keer bekeken
greetings Evan