Dit zien we wel meer maar dat blok is erg vervuild ziet er uit dat er geen goede olie in gedaan is
Zou ook even je carterpan los halen en kijken of er geen smurie in zit succes
S203 C200 kompressor (2004)loopt ineens heel slecht
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 22 apr 2013 15:09
- Mercedes-Benz: 200 cdi sport line
- Locatie: veghel
- deregt
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 17 aug 2010 19:14
- Mercedes-Benz: C200 kompr combi automaat 2004
- Locatie: Rijswijk (ZH)
Tot op heden positief bericht zuigers en zuigerveren lijken in orde te zijn ,tussen 10 en 11 bar. nu worden er nieuwe onderdelen zoals ketting en wat daar bij hoort vervangen ,zoveel mogelijk het vuil verwijderen en dan kijken of het allemaal weer goed gaat lopen.
Ik ben al een beetje blijer aan het worden .
Met dank aan de monteur die aan mijn auto sleutelt.
ed
Ik ben al een beetje blijer aan het worden .
Met dank aan de monteur die aan mijn auto sleutelt.
ed
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Gelukkig. Goede berichten. En ff grondig flushen neem ik aan om al die aanslag er uit te krijgen?deregt schreef:Vanmorgen bericht gekregen auto loopt weer,met dank aan de monteur.
Hoop voor je dat je snel weer lekker rondkart
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Fijn dat ie weer loopt
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- plorie
- Berichten: 20880
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
En dan nog een keer een nieuw filter + olie hoop ik?deregt schreef:heleboel aanslag is al verwijderd ,hij gaat inderdaad nog flushen .
Logboek S500.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
En dan ook nog telkens blijven herhalen elke x km hoop ik?plorie schreef:En dan nog een keer een nieuw filter + olie hoop ik?deregt schreef:heleboel aanslag is al verwijderd ,hij gaat inderdaad nog flushen .
Goede berichten, mooi dat hij weer loopt...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- W204Avantgarde
- Berichten: 4073
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Om zelf op dit onderwerp even terug te komen, de auto is middels een autoambulance naar mij toe getransporteert.
Door de vorige garage was het eea al losgehaald.
Heb de motor timing gecontroleerd waarbij de inlaatzijde nokkenas ca 3 tanden er buiten stond. Later bleek dus dat de ketting 1.5cm opgerekt is tov origineel ! Besloten om middels "oud" gemonteerde delen de motor opnieuw optijd te zetten ivm compressie meting.
Hierbij een kunstof dop "op" de kettingspanner gedrukt om de slag te vergrote(ketting was te opgerekt en kans op motorschade) middels de vergrotere duwkracht zat de ketting voldoende op spanning voor een compressie meting. Compressie waardes zijn netjes tussen 10 en 11 bar wat dus zeer positief was.
Hierbij besloten om zoveel mogelijk te reinigen en versleten delen te vervangen. Opnieuw opbouwen.. zoveel mogelijk gereinigd, de klepstoters zijn er ook uit geweest en gereinigd. Nieuwe ketting doorheen trekken
Door de vorige garage was het eea al losgehaald.
Heb de motor timing gecontroleerd waarbij de inlaatzijde nokkenas ca 3 tanden er buiten stond. Later bleek dus dat de ketting 1.5cm opgerekt is tov origineel ! Besloten om middels "oud" gemonteerde delen de motor opnieuw optijd te zetten ivm compressie meting.
Hierbij een kunstof dop "op" de kettingspanner gedrukt om de slag te vergrote(ketting was te opgerekt en kans op motorschade) middels de vergrotere duwkracht zat de ketting voldoende op spanning voor een compressie meting. Compressie waardes zijn netjes tussen 10 en 11 bar wat dus zeer positief was.
Hierbij besloten om zoveel mogelijk te reinigen en versleten delen te vervangen. Opnieuw opbouwen.. zoveel mogelijk gereinigd, de klepstoters zijn er ook uit geweest en gereinigd. Nieuwe ketting doorheen trekken
- W204Avantgarde
- Berichten: 4073
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Auto zover afgebouwd, loopt en rijdt zeer rustig en stabiel.
Zaagde wat in stationair toerentalbereik mede doordat alle adaptie's buitenwaarde stonden, dit middels star gereset.
To do:
motorflush middels Forte methode
Origineel oliefilter incl motorolie
Looprollen en evt multiriem vervangen wegens slijtage.
Bij dit motortype willen de looprollen wel us vastslaan, met dit als gevolg:
Verder zijn er diversen vacuumslangen vervangen wat kort en rot waren, en een kleine 75km al gereden.
Zaagde wat in stationair toerentalbereik mede doordat alle adaptie's buitenwaarde stonden, dit middels star gereset.
To do:
motorflush middels Forte methode
Origineel oliefilter incl motorolie
Looprollen en evt multiriem vervangen wegens slijtage.
Bij dit motortype willen de looprollen wel us vastslaan, met dit als gevolg:
Verder zijn er diversen vacuumslangen vervangen wat kort en rot waren, en een kleine 75km al gereden.