@W204: Helder en bedankt voor je toelichting.
Denk @deRegt dat als je voorheen ook al ns wat merkte je helaas dus ws aan de beurt bent.
Duur grapje maar weinig andere keus dan.
Als het de ketting spanners en evt tandwielen zijn, loopt ie daarna weer als een zonnetje en kan je dr weer jaaaren tegenaan. Een schrale troost zeg maar
S203 C200 kompressor (2004)loopt ineens heel slecht
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- deregt
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 17 aug 2010 19:14
- Mercedes-Benz: C200 kompr combi automaat 2004
- Locatie: Rijswijk (ZH)
klopt daarom denk ik toeval.domme pech.
Ik heb ook nooit een ratel gehoord bij een koude start,en wat ik lees is dat er een ratel is bij een koude start en dat je dan de ketting moet vervangen.
Ik heb ook nooit een ratel gehoord bij een koude start,en wat ik lees is dat er een ratel is bij een koude start en dat je dan de ketting moet vervangen.
Heb de mijne (204, 175.000 km) vorige week weer kunnen ophalen na deze ingreep. Vooraf was de inschatting €2000,- ex BTW (1500 onderdelen en 500 arbeid). Heb de rekening nog niet ontvangen, maar de tandwielen zagen er niet goed uit.
Bij mij trouwens ook na een beurt (18-01). Voorafgaand aan die beurt nog gesproken over deze ingreep, maar dan preventief. Ooit 1x een geluid gehoord waarvan ik dacht "is dit hét geluid?". Op 21-01 ging mijn motor management lampje branden. 23-01 uitgelezen (fout op uitlaatgassen nokkenas?) waaruit duidelijk werd dat het om de ketting en tandwielen ging (ik ben niet zo technisch dus misschien verwoord ik het niet goed). Wilde na het uitlezen wegrijden en lampje ging meteen belanden, dus heb 'm laten staan.
Bij ophalen kreeg ik te horen dat het niets te vroeg was geweest...
Olie wordt idd ook vervangen om te voorkomen dat er slijpsel achterblijft. Beetje zuur net na een beurt, maar die paar tientjes op zo'n ingreep.
Bij mij trouwens ook na een beurt (18-01). Voorafgaand aan die beurt nog gesproken over deze ingreep, maar dan preventief. Ooit 1x een geluid gehoord waarvan ik dacht "is dit hét geluid?". Op 21-01 ging mijn motor management lampje branden. 23-01 uitgelezen (fout op uitlaatgassen nokkenas?) waaruit duidelijk werd dat het om de ketting en tandwielen ging (ik ben niet zo technisch dus misschien verwoord ik het niet goed). Wilde na het uitlezen wegrijden en lampje ging meteen belanden, dus heb 'm laten staan.
Bij ophalen kreeg ik te horen dat het niets te vroeg was geweest...
Olie wordt idd ook vervangen om te voorkomen dat er slijpsel achterblijft. Beetje zuur net na een beurt, maar die paar tientjes op zo'n ingreep.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
Helaas staan deze motoren er om bekend. Wist ik ook niet tijdens mijn zoektocht en aanschaf. Kost een lieve duit, maar daarna kun je er inderdaad weer tegen aan. En bij eventuele verkoop of inruil is het mijns inziens een pré dat de ketting en tandwielen vervangen zijn.René SLK230 schreef: Als het de ketting spanners en evt tandwielen zijn, loopt ie daarna weer als een zonnetje en kan je dr weer jaaaren tegenaan. Een schrale troost zeg maar
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
En je móet wel want zou de ketting verspringen loopt je motor in de soep als je pech hebt.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8032
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
René SLK230 schreef:En je móet wel want zou de ketting verspringen loopt je motor in de soep als je pech hebt.
oefff...deregt schreef:waarbij ik met een voet op de rem andere voet flink op het gas (vermogen was weg) dan in zijn drive ,en met horten en stoten kwam ik bij de garage.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Zo zie je maar.
Bij de ene 971 motor lijkt uit het niets de ketting gerekt, daar waar de motor nog als een zonnetje liep dankzij het motormanagement,
bij de ander gaat het rode lampje branden en bleek de ketting hoog nodig vervangen moest (?).
Normaliter als je de ketting niet hoort, hoef je je ook geen zorgen te maken, heb ik vernomen van ervaren monteurs.
Zou Mercedes het dan toch niet goed hebben gedaan met deze motor?
Bij de ene 971 motor lijkt uit het niets de ketting gerekt, daar waar de motor nog als een zonnetje liep dankzij het motormanagement,
bij de ander gaat het rode lampje branden en bleek de ketting hoog nodig vervangen moest (?).
Normaliter als je de ketting niet hoort, hoef je je ook geen zorgen te maken, heb ik vernomen van ervaren monteurs.
Zou Mercedes het dan toch niet goed hebben gedaan met deze motor?
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Nou dat is in zoverre oud nieuws dat vzv ik weet al jaren bekend is dat er onder alle wagens die met dat blok zijn geleverd een reeks voorkomt waar dat probleem zich kan voordoen. Zelfs de serienummers zijn bekend en hier herhaald geplaatst.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Dat is ook wat mij bekend was, gelukkig heb ik tijdig een waarschuwing gekregen van mijn motor management.RudolfM schreef: Normaliter als je de ketting niet hoort, hoef je je ook geen zorgen te maken, heb ik vernomen van ervaren monteurs.
Zou Mercedes het dan toch niet goed hebben gedaan met deze motor?
Maar dat MB bij deze motor het niet goed gedaan heeft is een understatement wat mij betreft. Hetzelfde geldt voor het elektrische contact slot en het subframe bij de 204 in het algemeen ...
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Je zou gelijk kunnen hebben en als dat zo is zit er niks anders op om met een M271 blok na een ton extra alert te zijn op ratels ed.David_O schreef:Voor zover mij bekend is dat alleen bij het balansassen probleem van de 350's.René SLK230 schreef:Zelfs de serienummers zijn bekend en hier herhaald geplaatst.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Zou mooi zijn geweest als er wél een serie motornummers zou zijn voor de 271 waar dit probleem zich voordoet, dan kon je het iig checken en vooraf actie ondernemenRené SLK230 schreef:Je zou gelijk kunnen hebben en als dat zo is zit er niks anders op om met een M271 blok na een ton extra alert te zijn op ratels ed.David_O schreef:Voor zover mij bekend is dat alleen bij het balansassen probleem van de 350's.René SLK230 schreef:Zelfs de serienummers zijn bekend en hier herhaald geplaatst.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
In een bij voorbaat mislukte poging verbanden tussen de soort olie en deze (ketting) slijtage te leggen ben ik toch nieuwsgierig...deregt schreef:Beste leden,
C200 kompressor combi automaat 2004 avantgarde
Ik had mijn auto een grote beurt laten geven. [...]
Wat voor viscositeit en merk olie gebruikte je garage de laatste jaren?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- deregt
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 17 aug 2010 19:14
- Mercedes-Benz: C200 kompr combi automaat 2004
- Locatie: Rijswijk (ZH)
Krijg net bericht dat de motor is af geschreven ,zal naar een ander blok moeten kijken of de auto in onderdelen verkopen .
kreeg prijzen door van 3000 tot 5000 euro en ze weten niet wat ze nog tegen kunnen komen.
ze hebben in de cilinderwant gekeken en zagen slijtsporen,dus als je het goed wil doen wordt dat reviseren plus ketting en tandwielen.
op dit moment weet ik niet meer wat te doen,zoveel kan ik niet betalen heb maar een wao.zelf doen met mijn slechte rug is geen optie.
moet alles even laten bezinken.
Ed
kreeg prijzen door van 3000 tot 5000 euro en ze weten niet wat ze nog tegen kunnen komen.
ze hebben in de cilinderwant gekeken en zagen slijtsporen,dus als je het goed wil doen wordt dat reviseren plus ketting en tandwielen.
op dit moment weet ik niet meer wat te doen,zoveel kan ik niet betalen heb maar een wao.zelf doen met mijn slechte rug is geen optie.
moet alles even laten bezinken.
Ed
- Bijlagen
-
- 20190206_084041.jpg (158.06 KiB) 395 keer bekeken
-
- 20190206_090254.jpg (190.22 KiB) 395 keer bekeken
-
- 20190206_085043.jpg (186.66 KiB) 395 keer bekeken
-
- 20190206_090241.jpg (199.75 KiB) 395 keer bekeken
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Dat is meer dan balen zeg Kan me voorstellen dat je ff niet weet wat te doen....
Valt op dat het blok ook behoorlijk vervuild lijkt.
Slijtagesporen op de cylinderwand ook zeg je.
Had je overmatig olieverbruik / verlies aan prestaties ook dan?
Ik bedoel: waar is dat advies iets anders te kopen op gebaseerd? De kosten van reparatie afgezet tegen de (voor particulieren weinig relevante) dagwaarde? Daar vind je ws geen goeie vervanger voor...
Je zou ms toch alleen die ketting, spanners en tandwielen nog kunnen overwegen. Heeft men daarvoor prijsopgave gedaan?
Valt op dat het blok ook behoorlijk vervuild lijkt.
Slijtagesporen op de cylinderwand ook zeg je.
Had je overmatig olieverbruik / verlies aan prestaties ook dan?
Ik bedoel: waar is dat advies iets anders te kopen op gebaseerd? De kosten van reparatie afgezet tegen de (voor particulieren weinig relevante) dagwaarde? Daar vind je ws geen goeie vervanger voor...
Je zou ms toch alleen die ketting, spanners en tandwielen nog kunnen overwegen. Heeft men daarvoor prijsopgave gedaan?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings