Gisteren mijn auto laten afslepen.. Moter trok niet meer en liep heel rauw.. Al een langere tijd trilde de wagen rond de 1500toeren.. Wat dus ook te weiden is aan de injector. Een tijd later na het afslepen kon ik de wagen gewoon weer starten en er waren geen moterstoringen meer en moter liep weer ok. Hoogstwaarschijnlijk dus een injector die faalt..
Mijn vraag is kan ik een injector zelf vervangen? Of komt hier meer bij kijken ?
Mvg Bart
Injector kapot mercedes 250cdi
- W204Avantgarde
- Berichten: 4048
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Met goede uitleesapparatuur is al veel te zien, qua inspuit en retour hoeveelheid enz.
Injector van de 651 moet ingelezen worden.
Injector van de 651 moet ingelezen worden.
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 01 jun 2018 21:33
- Mercedes-Benz: W205
Omdat het een kwaal is van de 250cdi. En omdat de symptomen overeenkomen. Ook de man van de afsleepdienst zei hetzelfde.
- Evan
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Lijkt me inderdaad super werkwijze gewoonweg vervangen van onderdelen alsvoren diagnose te stellenpetrolhead-benz schreef:Omdat het een kwaal is van de 250cdi. En omdat de symptomen overeenkomen. Ook de man van de afsleepdienst zei hetzelfde.
greetings Evan
- ElGriffo
- Berichten: 8346
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Ik zie en hoor dat wel vaker .. We googlen het lijkt wel aardig overeen te komen dus zal het wel zijn .
Na deze dure onnodige reparatie is men teleurgesteld dat het niet geholpen heeft
Ik kijk regelmatig in mijn glazen bol en heb nog nooit het juiste antwoord gevonden.
Zoals gezegd en geschreven, laat eerst een goede diagnose uitvoeren ipv luk raak dure onderdelen te gaan vervangen
Na deze dure onnodige reparatie is men teleurgesteld dat het niet geholpen heeft
Ik kijk regelmatig in mijn glazen bol en heb nog nooit het juiste antwoord gevonden.
Zoals gezegd en geschreven, laat eerst een goede diagnose uitvoeren ipv luk raak dure onderdelen te gaan vervangen
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:25
- Mercedes-Benz: WDB901 211CDI / T1 Bremer transporter 210D / Polaris Sportsman 800 EFI Twin 4x4
- Specialisatie: restauratie
je kan ook eerst even onder de afdekkap kijken of je aan de buitenkant soms vervuiling ziet door b.v. lekkage van een of meerdere injectors . kijken kost niets .
-
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Het uitwendig lekken en doorblazen van een injector hoeft niet te betekenen dat de injector kapot is.
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 01 jun 2018 21:33
- Mercedes-Benz: W205
Ik snap ook wel dat er diagnose nodig is.. Maar de appel valt niet ver van de boom... Ik probeer gewoon de kosten te drukken.. Deze wagen lijkt wel vervloekt te zijn.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 nov 2018 09:02
- Mercedes-Benz: W203 c200 cdi
- Locatie: kollumerzwaag
Het is idd wel belangrijk om een goeie diagnose te stellen.
Mijn w203 gaf ook problemen op de injector aan.
Eerst was het de sleutel omdraaien en weer starten en liep hij weer als een naaimachine.
Echter na 5 keer hield hij er helemaal mee op.
De injector was al vervangen maar omdat hij nu niet meer wilde starten eerst maar een aantal sensoren en onderdelen vervangen. krukassensor, nokkenassensor,commonrailsensor, hoge drukpomp. dit alles was het niet.
250 euro verder maar nog steeds geen krimp.
Daarna een goeie diagnose laten stellen injectoren en dergelijke laten testen.
Bleek het de computer te zijn.
Aangezien ik zelf in de electronica werk heb ik deze gelukkig kunnen repareren.
Onderdeel koste mij 6 euro.
Dus had mij 250 euro en veel tijd kunnen besparen door eerst een goeie diagnose te stellen.
Diagnose kosten waren trouwens wel wat aan de hoge kant maar dat komt misschien ook wel omdat dit de eerste keer was dat ik bij een garage kwam.
Mijn w203 gaf ook problemen op de injector aan.
Eerst was het de sleutel omdraaien en weer starten en liep hij weer als een naaimachine.
Echter na 5 keer hield hij er helemaal mee op.
De injector was al vervangen maar omdat hij nu niet meer wilde starten eerst maar een aantal sensoren en onderdelen vervangen. krukassensor, nokkenassensor,commonrailsensor, hoge drukpomp. dit alles was het niet.
250 euro verder maar nog steeds geen krimp.
Daarna een goeie diagnose laten stellen injectoren en dergelijke laten testen.
Bleek het de computer te zijn.
Aangezien ik zelf in de electronica werk heb ik deze gelukkig kunnen repareren.
Onderdeel koste mij 6 euro.
Dus had mij 250 euro en veel tijd kunnen besparen door eerst een goeie diagnose te stellen.
Diagnose kosten waren trouwens wel wat aan de hoge kant maar dat komt misschien ook wel omdat dit de eerste keer was dat ik bij een garage kwam.
Electronica is heel mooi maar kan de spanning soms niet aan.
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 01 jun 2018 21:33
- Mercedes-Benz: W205
Morgen breng ik de wagen naar de garage.. Ik heb ook echt een mechanische tik gehoord. Ik vermoed zelf een injector. En hoop ook gewoon dat het daarmee is opgelost...
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:25
- Mercedes-Benz: WDB901 211CDI / T1 Bremer transporter 210D / Polaris Sportsman 800 EFI Twin 4x4
- Specialisatie: restauratie
er wordt veel direct geroepen laten uitlezen of een diagnose, maar dat zijn al twee dingen. en deze Kunnen veel geld kosten en soms geen resultaat.
ik heb bij mijn sprinter al enige tijd een brandende lampjes probleem zonder een daadwerkelijke storing , hij blijft het gewoon doen zelfs bij vorst.
dus eigenlijk is er Geen Probleem .. maar het is storend. er is mij ook meerdere keren op het Forum geadviseerd op uitlezen bij een specialist. uiteindelijk heb ik dat gedaan bij een in onze omgeving goed bekendstaande Dealer, 50 minuten werk kosten op een enkele euro na 100 euro ..
resultaat / geen resultaat , men kon het niet vinden, het kan van alles zijn, maar hij doet het gewoon nog .. en als ik het moet gaan opzoeken kan dit Veel gaan kosten zij de monteur .
een uur is niets, en soms een dag ook niet ! de monteur was eerlijk en redelijk, ik wist precies waar ik aan toe was.
hij vertelde wel dat het wel eens wil helpen om contacten te controleren op vervuiling of oksiedatie , massa aansluitingen / kabels te controleren .
daar ben ik nu mee bezig als ik weer wat tijd over heb. en hij doet het nog steeds goed !!
gewoon een goede monteur met veel ervaring is het beste . uitlezen is de gemakkelijkste weg, simpel , en bijna altijd geeft de computer aan wat er mis is . maar het niet de manier om monteurs vakbekwaam / gemotiveerd /en slim te houden .
lang geleden kon ik goed hoofd rekenen, dit omdat dit toen De Manier was om geld te verdienen en over te houden. (nog veel belangrijker)
toen ben ik voor het gemak een rekenmachine gaan gebruiken, enkel dat gemak was maar betrekkelijk, je heb deze niet altijd direct bij de hand .
nu vele jaren later, moet ik toegeven dat ik nu van hoofdrekenen weinig meer kan . dus een slechte zaak .
ik heb bij mijn sprinter al enige tijd een brandende lampjes probleem zonder een daadwerkelijke storing , hij blijft het gewoon doen zelfs bij vorst.
dus eigenlijk is er Geen Probleem .. maar het is storend. er is mij ook meerdere keren op het Forum geadviseerd op uitlezen bij een specialist. uiteindelijk heb ik dat gedaan bij een in onze omgeving goed bekendstaande Dealer, 50 minuten werk kosten op een enkele euro na 100 euro ..
resultaat / geen resultaat , men kon het niet vinden, het kan van alles zijn, maar hij doet het gewoon nog .. en als ik het moet gaan opzoeken kan dit Veel gaan kosten zij de monteur .
een uur is niets, en soms een dag ook niet ! de monteur was eerlijk en redelijk, ik wist precies waar ik aan toe was.
hij vertelde wel dat het wel eens wil helpen om contacten te controleren op vervuiling of oksiedatie , massa aansluitingen / kabels te controleren .
daar ben ik nu mee bezig als ik weer wat tijd over heb. en hij doet het nog steeds goed !!
gewoon een goede monteur met veel ervaring is het beste . uitlezen is de gemakkelijkste weg, simpel , en bijna altijd geeft de computer aan wat er mis is . maar het niet de manier om monteurs vakbekwaam / gemotiveerd /en slim te houden .
lang geleden kon ik goed hoofd rekenen, dit omdat dit toen De Manier was om geld te verdienen en over te houden. (nog veel belangrijker)
toen ben ik voor het gemak een rekenmachine gaan gebruiken, enkel dat gemak was maar betrekkelijk, je heb deze niet altijd direct bij de hand .
nu vele jaren later, moet ik toegeven dat ik nu van hoofdrekenen weinig meer kan . dus een slechte zaak .
- plorie
- Berichten: 20841
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Je haalt wel wat zaken door elkaar.
Ook een uitstekende monteur kan zijn/haar werk niet volledig doen zonder diagnosecomputer.
Ook een uitstekende monteur kan zijn/haar werk niet volledig doen zonder diagnosecomputer.
Logboek S500.
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:25
- Mercedes-Benz: WDB901 211CDI / T1 Bremer transporter 210D / Polaris Sportsman 800 EFI Twin 4x4
- Specialisatie: restauratie
ja dat is waar, maar er wordt in het algemeen gedaan of je eerst zonder verder na te denken, eerst een Star diagnose moet doen. en dat is in veel gevallen weggegooid geld en erg kort door de bocht. dit wordt door erkende en gemotiveerde monteurs bij Dealers erkend .
er is natuurlijk wel een verschil in, de ene auto is de andere niet gezien bepaalde technieken hierin .
het komt helaas regelmatig voor dat "een monteur " goed met een diagnosecomputer om kan gaan , maar verder nooit vuile handen heeft gehad en dat ook niet van plan is deze ooit te krijgen. enkel maar doet wat zijn computer aangeeft, en een bepaald nummer uit het magazijn gaat halen en dan monteert . en hoeveel voorbeelden zijn er niet dat dit onderdeel dan niet eens kapot was, en er dan nog verder gezocht / vernieuwd moet worden met bijbehorende kosten ??
er is natuurlijk wel een verschil in, de ene auto is de andere niet gezien bepaalde technieken hierin .
het komt helaas regelmatig voor dat "een monteur " goed met een diagnosecomputer om kan gaan , maar verder nooit vuile handen heeft gehad en dat ook niet van plan is deze ooit te krijgen. enkel maar doet wat zijn computer aangeeft, en een bepaald nummer uit het magazijn gaat halen en dan monteert . en hoeveel voorbeelden zijn er niet dat dit onderdeel dan niet eens kapot was, en er dan nog verder gezocht / vernieuwd moet worden met bijbehorende kosten ??