Ben ik het niet helemaal mee eens.
*roept iets over krachtsinleiding en hoek van het schroefdraad*
De banden zijn gewoon 5% te hoog. Koop je zo'n auto met wielen van een S en dan ga je je ophanging maar bijslijpen
Velgen S211 te groot?
haha, ja maar dat weet TS ook wel, dus dan maar slijpen...plorie schreef: Koop je zo'n auto met wielen van een S en dan ga je je ophanging maar bijslijpen
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Bijslijpen is aan zich best een uitdaging, afslijpen is stukken simpeler
Ik zou persoonlijk het probleem aanpakken ergens vlak in de buurt van de oorzaak, de te grote velg/ band combinatie.
Wanneer je plattere banden gaat monteren zul je dit merken in je rijcomfort.
Wellicht een idee om de 20'turbine velgen om te ruilen voor een setje 19'?
Ik zou persoonlijk het probleem aanpakken ergens vlak in de buurt van de oorzaak, de te grote velg/ band combinatie.
Wanneer je plattere banden gaat monteren zul je dit merken in je rijcomfort.
Wellicht een idee om de 20'turbine velgen om te ruilen voor een setje 19'?
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Of je nou de punt vd kogel wel of niet af wilt slijpen is aan jou denk ik. Het is absoluut niet zoals het hoort maar functioneel zal het niet zo veel uitmaken denk ik. Ik zou het niet doen en gewoon de juiste banden monteren (of andere velgen maar dat is weer een persoonlijke smaak ).
Ik zou overigens de rest vd auto ook even goed nakijken. Degenen die hier wielen heeft gemonteerd kijkt namelijk niet zo nauw. Hoop niet dat die persoon de rest vd auto ook onderhouden heeft.
Ik zou overigens de rest vd auto ook even goed nakijken. Degenen die hier wielen heeft gemonteerd kijkt namelijk niet zo nauw. Hoop niet dat die persoon de rest vd auto ook onderhouden heeft.
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Dus omdat de bout tegen de band aanloopt hoop je dat de persoon de rest van de auto niet heeft onderhouden?? Misschien heeft hij de auto wel beter dan jij onderhouden? Beetje onzin vind ik.Tom schreef:Ik zou overigens de rest vd auto ook even goed nakijken. Degenen die hier wielen heeft gemonteerd kijkt namelijk niet zo nauw. Hoop niet dat die persoon de rest vd auto ook onderhouden heeft.
Aangezien er nieuw banden opzitten zou ik het stukje eraf slijpen. Goede a kwaliteit 20 inch banden zijn duurder dan wat je eraf gaat slijpen
- Joël.
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 27 aug 2010 22:27
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, S212 E350 4-matic, ex: R129 300SL-24
- Locatie: Bennebroek/Delft
Hoe lang heeft die bout zich al in die band gevreten? Want bij dit soort beschadigingen zou ik geen risico nemen en meteen nieuwe (in de correcte maat!) banden laten monteren.
- Jeroen
- Berichten: 25800
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
5% van 245 mm is al gauw 12 mm te hoog. Ik zou ook rondom voor de juiste maat gaan.
En inderdaad: Als iemand rücksichtslos een (zo) afwijkende bandenmaat onder een auto schroeft (wellicht omdat deze maat goedkoper was), zou ik ook mij serieus afvragen waar er nog meer hoekjes zijn afgesneden...
gr J
En inderdaad: Als iemand rücksichtslos een (zo) afwijkende bandenmaat onder een auto schroeft (wellicht omdat deze maat goedkoper was), zou ik ook mij serieus afvragen waar er nog meer hoekjes zijn afgesneden...
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
w204estate schreef:Dus omdat de bout tegen de band aanloopt hoop je dat de persoon de rest van de auto niet heeft onderhouden?? Misschien heeft hij de auto wel beter dan jij onderhouden? Beetje onzin vind ik.Tom schreef:Ik zou overigens de rest vd auto ook even goed nakijken. Degenen die hier wielen heeft gemonteerd kijkt namelijk niet zo nauw. Hoop niet dat die persoon de rest vd auto ook onderhouden heeft.
Aangezien er nieuw banden opzitten zou ik het stukje eraf slijpen. Goede a kwaliteit 20 inch banden zijn duurder dan wat je eraf gaat slijpen
Ben het "deels wel en deels niet" eens met je stelling. De persoon die zulke banden monteert MOET voelen dat de wielen na montage niet of slecht rondwillen.
Volledige verantwoording van de persoon die ze eronder geklust heeft.
Het is niet gezegd dat deze persoon de vorige eigenaar van de auto was, die kan een goed bedoelende/ onwetend iemand zijn die bij een garage mooie nieuwe wielen heeft laten monteren.
Verdere uiteenzetting van verantwoordelijkheden zou ik aan de moderator overlaten daar dit meer zijn specialisme is dan de mijne.
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Mooster schreef:w204estate schreef:Dus omdat de bout tegen de band aanloopt hoop je dat de persoon de rest van de auto niet heeft onderhouden?? Misschien heeft hij de auto wel beter dan jij onderhouden? Beetje onzin vind ik.Tom schreef:Ik zou overigens de rest vd auto ook even goed nakijken. Degenen die hier wielen heeft gemonteerd kijkt namelijk niet zo nauw. Hoop niet dat die persoon de rest vd auto ook onderhouden heeft.
Aangezien er nieuw banden opzitten zou ik het stukje eraf slijpen. Goede a kwaliteit 20 inch banden zijn duurder dan wat je eraf gaat slijpen
Ben het "deels wel en deels niet" eens met je stelling. De persoon die zulke banden monteert MOET voelen dat de wielen na montage niet of slecht rondwillen.
Volledige verantwoording van de persoon die ze eronder geklust heeft.
Het is niet gezegd dat deze persoon de vorige eigenaar van de auto was, die kan een goed bedoelende/ onwetend iemand zijn die bij een garage mooie nieuwe wielen heeft laten monteren.
Verdere uiteenzetting van verantwoordelijkheden zou ik aan de moderator overlaten daar dit meer zijn specialisme is dan de mijne.
Ik keur dit inderdaad zelf ook niet goed hoor. En je kan het zeker merken dat iets niet pluis is dat aanloop gedoe. Als goed is zijn dus bijde kanten aangelopen. Dus 2 nieuwe banden erop knallen en gaan ////amgg
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Mits de achterkant in vergelijking kloptw204estate schreef:Mooster schreef:w204estate schreef:Dus omdat de bout tegen de band aanloopt hoop je dat de persoon de rest van de auto niet heeft onderhouden?? Misschien heeft hij de auto wel beter dan jij onderhouden? Beetje onzin vind ik.Tom schreef:Ik zou overigens de rest vd auto ook even goed nakijken. Degenen die hier wielen heeft gemonteerd kijkt namelijk niet zo nauw. Hoop niet dat die persoon de rest vd auto ook onderhouden heeft.
Aangezien er nieuw banden opzitten zou ik het stukje eraf slijpen. Goede a kwaliteit 20 inch banden zijn duurder dan wat je eraf gaat slijpen
Ben het "deels wel en deels niet" eens met je stelling. De persoon die zulke banden monteert MOET voelen dat de wielen na montage niet of slecht rondwillen.
Volledige verantwoording van de persoon die ze eronder geklust heeft.
Het is niet gezegd dat deze persoon de vorige eigenaar van de auto was, die kan een goed bedoelende/ onwetend iemand zijn die bij een garage mooie nieuwe wielen heeft laten monteren.
Verdere uiteenzetting van verantwoordelijkheden zou ik aan de moderator overlaten daar dit meer zijn specialisme is dan de mijne.
Ik keur dit inderdaad zelf ook niet goed hoor. En je kan het zeker merken dat iets niet pluis is dat aanloop gedoe. Als goed is zijn dus bijde kanten aangelopen. Dus 2 nieuwe banden erop knallen en gaan ////amgg
greetings Evan
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
w204estate schreef:Dus omdat de bout tegen de band aanloopt hoop je dat de persoon de rest van de auto niet heeft onderhouden?? Misschien heeft hij de auto wel beter dan jij onderhouden? Beetje onzin vind ik.Tom schreef:Ik zou overigens de rest vd auto ook even goed nakijken. Degenen die hier wielen heeft gemonteerd kijkt namelijk niet zo nauw. Hoop niet dat die persoon de rest vd auto ook onderhouden heeft.
Ik hoop iig dat er een kundiger iemand aan de rest vd auto gewerkt heeft ja. Dit is gewoon levensgevaarlijk. En misschien is de rest wel goed ja. Maar aan misschien heb je vrij weinig als je van de weg raakt.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 18 jan 2019 12:09
Ik heb net even gekeken en de achterbanden zijn 255/35/20.
De auto is een Japan-import met maar 60.000 km op de teller en hij ziet er bijna uit
als in nieuwstaat. Geen krasje en geen roestplekje te vinden.
Omdat ik de voorgeschiedenis van de auto niet ken laat ik hem sowieso een grote beurt
geven in de garage en ik las op dit forum dat het ook raadzaam is om elke 60.000 km de
automaat te laten spoelen en voorzien van nieuwe olie dus dat laat ik ook maar doen.
De motor draait mooi en ik heb vertrouwen in de auto en het onderhoud dat hij gehad heeft
maar pas na de onderhoudsbeurt en verdere inspectie van de garage weet ik of dat vertrouwen
gerechtvaardigd was.
Hij staat op nieuwe banden van Japanse makelij dus ik denk dat hij voor het exporteren van
nieuwe banden is voorzien. De rubber staafjes zitten nog op het loopvlak dus hij kan maar een
paar kilometer ermee gereden hebben, denk ik. Verder is het koffiedik kijken omdat je de
historie niet kent.
Onze garage zit 2 straten verderop dus ik zal de eigenaar vragen of hij even langs wil rijden
voor advies over de voorbanden. Het liefst zou ik de bouten afzagen en de banden houden maar
eerst even afwachten wat de garagehouder zegt.
We moeten de auto nog voorzien van nieuwe Xenon koplampen en het achtermistlicht nog
omprogrammeren naar links en dan groot onderhoud in de garage en daarna keuren bij de RDW
in Lelystad of bij de Duitse TUV dus helaas kan ik hem nog niet op de weg uitproberen.....
De auto is een Japan-import met maar 60.000 km op de teller en hij ziet er bijna uit
als in nieuwstaat. Geen krasje en geen roestplekje te vinden.
Omdat ik de voorgeschiedenis van de auto niet ken laat ik hem sowieso een grote beurt
geven in de garage en ik las op dit forum dat het ook raadzaam is om elke 60.000 km de
automaat te laten spoelen en voorzien van nieuwe olie dus dat laat ik ook maar doen.
De motor draait mooi en ik heb vertrouwen in de auto en het onderhoud dat hij gehad heeft
maar pas na de onderhoudsbeurt en verdere inspectie van de garage weet ik of dat vertrouwen
gerechtvaardigd was.
Hij staat op nieuwe banden van Japanse makelij dus ik denk dat hij voor het exporteren van
nieuwe banden is voorzien. De rubber staafjes zitten nog op het loopvlak dus hij kan maar een
paar kilometer ermee gereden hebben, denk ik. Verder is het koffiedik kijken omdat je de
historie niet kent.
Onze garage zit 2 straten verderop dus ik zal de eigenaar vragen of hij even langs wil rijden
voor advies over de voorbanden. Het liefst zou ik de bouten afzagen en de banden houden maar
eerst even afwachten wat de garagehouder zegt.
We moeten de auto nog voorzien van nieuwe Xenon koplampen en het achtermistlicht nog
omprogrammeren naar links en dan groot onderhoud in de garage en daarna keuren bij de RDW
in Lelystad of bij de Duitse TUV dus helaas kan ik hem nog niet op de weg uitproberen.....
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
Velgensmaak is gelukkig persoonlijk .. maar ik zou er een set AMG wielen onder knallen.
en verder niets afzagen ..
en verder niets afzagen ..
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
+1Designparts schreef:Velgensmaak is gelukkig persoonlijk .. maar ik zou er een set AMG wielen onder knallen.
en verder niets afzagen ..
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
- B-Buster
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 17 jan 2016 14:40
- Mercedes-Benz: CLS 500 | Opel Omega 3.0
- Specialisatie: Detailing
Als je dan toch gaat (laten) zagen, even buiten of dat te adviseren is of niet, sta er dan bij stil dat wanneer het uiteindelijk net past bij een stilstaande auto het niet per definitie dezelfde vorm heeft als je 200+ gaat rijden. Op snelheid gaat de band uitzetten met de potentiële gevolgen van dien.