Trillen W211

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Don-W211
Berichten: 324
Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
Specialisatie: Hele dagen niets doen
Locatie: Zaandam

01 feb 2019 18:00

René SLK230 schreef:Misschien heb je gelijk. Misschien ook niet. We zullen het zien :goedzo:
Ik vind stiekem ook dat het wel tijd word om meer specialisten aan het lijstje toe te voegen (qua automaatbakken dan) dan hoeven mensen in mijn omgeving niet +- meer dan een uur te rijden. :sst:

Las ook (goede) ervaringen van iemand uit Wormerveer, weet enkel niet meer wie dat was en in welk topic dat gelezen heb.
Don-W211
Berichten: 324
Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
Specialisatie: Hele dagen niets doen
Locatie: Zaandam

01 feb 2019 18:01

mr. Michel schreef:Als 'we' weer een vertrouwd adres kunnen toevoegen aan de lijst waarom niet?

Er zullen meer bedrijven zijn met verstand van zaken anders reed er geen automaat meer rond in Nederland ;)
Jij bent eng, ik heb net echt net een soortgelijk bericht geplaatst. :sst:
Don-W211
Berichten: 324
Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
Specialisatie: Hele dagen niets doen
Locatie: Zaandam

06 feb 2019 10:25

Maandag gaat de auto naar de automaatspecialist. Ik houd jullie op de hoogte, indien revisie moet hij ong 4 nachtjes blijven slapen.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11254
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

06 feb 2019 11:13

Don-W211 schreef:Maandag gaat de auto naar de automaatspecialist. Ik houd jullie op de hoogte, indien revisie moet hij ong 4 nachtjes blijven slapen.
Zeg Don, om evt tegenvallers te voorkomen:
Je noemde eerder glycol “dus nieuwe koeler, revisie koppelomvormer en kleppenblok(?) ad E 1.400,-“.

Maar heeft men het ook over de inhoud van de bak zelf gehad? Want waar komt dat trillen nou op zeker vandaan?

Glycol kan nl op termijn ook het frictiemateriaal van de rembanden/plaatjes aantasten.
Zit dat in die prijs en/of gaan ze dat aanvullend bekijken?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Don-W211
Berichten: 324
Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
Specialisatie: Hele dagen niets doen
Locatie: Zaandam

06 feb 2019 21:58

René SLK230 schreef:
Don-W211 schreef:Maandag gaat de auto naar de automaatspecialist. Ik houd jullie op de hoogte, indien revisie moet hij ong 4 nachtjes blijven slapen.
Zeg Don, om evt tegenvallers te voorkomen:
Je noemde eerder glycol “dus nieuwe koeler, revisie koppelomvormer en kleppenblok(?) ad E 1.400,-“.

Maar heeft men het ook over de inhoud van de bak zelf gehad? Want waar komt dat trillen nou op zeker vandaan?

Glycol kan nl op termijn ook het frictiemateriaal van de rembanden/plaatjes aantasten.
Zit dat in die prijs en/of gaan ze dat aanvullend bekijken?
Ik heb ze gevraagd de bak na te kijken op slijtage, er werd door de monteur vastgesteld dat sowieso de omvormer problemen geeft. Zoals bij Atr ook werd gezegd, hun zeiden weer dat er ook geprobeerd kon worden enkel een nieuwe radiateur te plaatsen en een bakspoeling te doen. Want dat zou ook nog kunnen helpen.

Maar ik heb dus vandaag gezegd dat er iniedergeval een nieuwe radiateur+nieuwe olie in moet. Met het verzoek de bak te bekijken op slijtage en zonodig de beschadigde onderdelen te vervangen.

Frictiemateriaal, rembandjes, daarmee bedoel jij (gok ik) het kleppendeel toch? Zeg maar het brein dat de koppelomvormer aanstuurt. Ja, bij revisie (als dat dus nodig mocht zijn) zit dat er bij in.

Van mijn eigen beetje kennis wat ik heb en o.a heb opgedaan bij specialisten, monteurs, en natuurlijk dit forum. Weet ik dat als de koppelomvormer stuk is, en de auto dus gaat trillen dit trillingen zijn vanuit het motorblok (die voel ik dus ook schokken bij stationair draaien) Een omvormer vormt zegmaar de krachten die vanuit de motor komen om naar normale waardes waardoor de auto normaal kan rijden. Is hij stuk, krijg je dit.

Met een nieuwe omvormer word dit dus verholpen, en met die insteek hoop ik dan dus van het trillingsprobleem af te zijn.

Anyway, ik heb wel vertrouwen in deze specialist, omdat hij o.a veel weet van Mercedes en die 35 jaar ervaring doet natuurlijk ook wel goed.

Ik zal jullie zoals altijd op de hoogte houden en laten weten hoe mijn ervaring was bij deze specialist. (het was trouwens 1600, my mistake)
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11254
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

06 feb 2019 22:34

Goed om te lezen dat men veel ervaring heeft.

Nee, in de bak zelf, dus daar waar de tandwielen en assen in de olie ronddraaien, zit frictiemateriaal dat een rol speelt bij het op en neer schakelen.

Ik zou bij glycol en trillingen eerder denken aan invloed daarvan op dat materiaal dan op het kleppenblok. Maar goed ik weet serieus heel weinig over automaten muv wat me is verteld als ik ns wat vroeg.

Ik neem aan dat ze de boel goed inspecteren en testen voordat ze m opleveren. Hoop dat je daarna lekker kunt genieten van je E :goedzo:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

06 feb 2019 23:23

Kleppenblok is iets anders als frictiemateriaal. Kleppenblok stuurt de versnellingen aan, frictiemateriaal zit in de overbrengingslijn zelf.

Anyways, voor €1400 is het dus geen complete revisie, de bak zelf gaat niet uit elkaar.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Dies
Berichten: 192
Lid geworden op: 10 apr 2016 12:31
Locatie: Amsterdam

06 feb 2019 23:45

Je voelt de motor trillen bij stationair draaien?
Sorry maar dat heeft dan helemaal niets met je koppelomvormer te maken.
Don-W211
Berichten: 324
Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
Specialisatie: Hele dagen niets doen
Locatie: Zaandam

07 feb 2019 10:17

Dies schreef:Je voelt de motor trillen bij stationair draaien?
Sorry maar dat heeft dan helemaal niets met je koppelomvormer te maken.
Nee niet trillen, schokken. De motor loopt gewoon normaal. Maar die schokken schijnen door een kapotte omvormer te komen.
Laatst gewijzigd door Don-W211 op 07 feb 2019 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Don-W211
Berichten: 324
Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
Specialisatie: Hele dagen niets doen
Locatie: Zaandam

07 feb 2019 10:19

René SLK230 schreef:Goed om te lezen dat men veel ervaring heeft.

Nee, in de bak zelf, dus daar waar de tandwielen en assen in de olie ronddraaien, zit frictiemateriaal dat een rol speelt bij het op en neer schakelen.

Ik zou bij glycol en trillingen eerder denken aan invloed daarvan op dat materiaal dan op het kleppenblok. Maar goed ik weet serieus heel weinig over automaten muv wat me is verteld als ik ns wat vroeg.

Ik neem aan dat ze de boel goed inspecteren en testen voordat ze m opleveren. Hoop dat je daarna lekker kunt genieten van je E :goedzo:
Ik zal het nog eens vragen als ik daar ben. Weet zelf ook niet alles helaas, alleen dus info wat mij verteld word.
Don-W211
Berichten: 324
Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
Specialisatie: Hele dagen niets doen
Locatie: Zaandam

08 feb 2019 12:23

plorie schreef:Kleppenblok is iets anders als frictiemateriaal. Kleppenblok stuurt de versnellingen aan, frictiemateriaal zit in de overbrengingslijn zelf.

Anyways, voor €1400 is het dus geen complete revisie, de bak zelf gaat niet uit elkaar.
Tandwielen worden indien nodig vervangen, heb ze net gesproken.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11254
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

08 feb 2019 12:31

Top :goedzo:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

08 feb 2019 12:38

Heb je het ook over de kosten gehad? Zodra de bak opengaat haal je je wel een hoop meer werk op de hals.
Logboek S500.
Don-W211
Berichten: 324
Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
Specialisatie: Hele dagen niets doen
Locatie: Zaandam

08 feb 2019 13:25

plorie schreef:Heb je het ook over de kosten gehad? Zodra de bak opengaat haal je je wel een hoop meer werk op de hals.
Dat is die 1600 euro. Ik zal het zwart op wit zetten dat ik dus niet meer ga betalen dan dat.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

08 feb 2019 14:26

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. €200 voor revisie van het binnenwerk zou bij mij wat alarmbellen doen afgaan.
Logboek S500.
Plaats reactie