Trillen W211
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Maar voor software updates voor motor ecu enzo moet je bij de dealer zijn. Ik denk niet dat een universeleharage de software voor handen heeft. Dus hoe weten ze welke software der in zit en welke update er daar nog voor zijn.
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Dacht ik ook, weet natuurlijk niet wat voor kastje hij heeft. Maar ik ga sws de dealer bellen morgen met deze vraag.kevin1990 schreef:Maar voor software updates voor motor ecu enzo moet je bij de dealer zijn. Ik denk niet dat een universeleharage de software voor handen heeft. Dus hoe weten ze welke software der in zit en welke update er daar nog voor zijn.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Kan me er niks bij voorstellen die software "update" (van wat dan??)
Ik neem aan (geen puf om dit hele topic weer door te lezen) dat de auto is uitgelezen? (en dan niet met een hobby apparaat)
Ik kan me namelijk zo voorstellen dat wanneer je de auto bij een dealer, of een organisatie van gelijke strekking, neerzet en aan de computer laat hangen dat die schokken dan iig zichtbaar worden in de uitlezing, dan kun je vandaar uit verder gaan kijken...
En voor de goede orde: die uitlezing zal misschien niet direct het probleem aanduiden, maar het zal in ieder geval wel een paar mogelijke oorzaken wegstrepen...
Ik neem aan (geen puf om dit hele topic weer door te lezen) dat de auto is uitgelezen? (en dan niet met een hobby apparaat)
Ik kan me namelijk zo voorstellen dat wanneer je de auto bij een dealer, of een organisatie van gelijke strekking, neerzet en aan de computer laat hangen dat die schokken dan iig zichtbaar worden in de uitlezing, dan kun je vandaar uit verder gaan kijken...
En voor de goede orde: die uitlezing zal misschien niet direct het probleem aanduiden, maar het zal in ieder geval wel een paar mogelijke oorzaken wegstrepen...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Ik ben benieuwd wat ze bij jou gaan vinden.. Mijn w211 e320 trilt/schokt namelijk ook bij stilstaan. Maakt niet uit in N, D, R of P.. (met rem ingedrukt in D en R).. Vreemde is dat ik het soms niet voel, na een stukje rijden en stilstaan weer wel.
Ik ga binnenkort langs de specialist en laat dan ook kijken naar de motorsteunen.. las hier en daar dat de steunrubbers hiervan de oorzaak kunnen zijn.
Ik ga binnenkort langs de specialist en laat dan ook kijken naar de motorsteunen.. las hier en daar dat de steunrubbers hiervan de oorzaak kunnen zijn.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Luchtmassameter?
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Marco schreef: Ik neem aan (geen puf om dit hele topic weer door te lezen) dat de auto is uitgelezen? (en dan niet met een hobby apparaat)
Assumption is the mother of all F.............. en daar staat dit hele topic vol mee
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Gewoon bij de dealer neerzetten en accepteren dat het uitlezen alleen waarschijnlijk een tientje of 6 gaat kosten.
Niet daar brengen met de vraag lees eens uit
Daar brengen met de klacht en een begroting vragen wat het gaat kosten om te repareren... (en dan wordt er automatisch uitgelezen)
Niet daar brengen met de vraag lees eens uit
Daar brengen met de klacht en een begroting vragen wat het gaat kosten om te repareren... (en dan wordt er automatisch uitgelezen)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
bofkont schreef:Inmiddels opgelost?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ja, jammer dat er geen update is geplaatst...René SLK230 schreef:bofkont schreef:Inmiddels opgelost?
Don is al sinds 13 maart niet meer hier geweest
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Telepathie ?
Had toevallig vanmiddag z’n auto in de showroom opgezocht... topic nog steeds gesloten
Had toevallig vanmiddag z’n auto in de showroom opgezocht... topic nog steeds gesloten
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
singulariteitCornelis schreef:Telepathie ?
Had toevallig vanmiddag z’n auto in de showroom opgezocht... topic nog steeds gesloten
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Hallo, ik dacht, laat ik eens kijken op het forum na dat ik gelezen had dat er wellicht coulance is voor (gratiieess) vervangen van de SBC pomp. De auto trilt nog steeds, weet dat het in de motor zit en waarschijnlijk de distributie ketting is die vervangen moet worden.
Ik heb niets meer van mij laten horen i.v.m dat ik het maar heb opgegeven en met de auto rijd totdat ik het geinvesteerde geld ''er een beetje uit heb''
Als het mij lukt om een fatsoenlijke baan te vinden zal dat vrij snel gaan. Heb besloten om dan maar ''opnieuw'' te beginnen, en niet maar ineens te haasten en de eerste de beste E kopen ''omdat het zo lang duurde''
Heb nog steeds spijt van één specifieke auto die ik niet gekocht heb, maar die tijd is geweest. Ik had hem ook wél kunnen hebben en dat hij dan in de fik werd gestoken o.i.d.
Ik zal ook nóóit meer afwijken van garage's heb geleerd dat er té veel oplichters zijn. Mijn vaste garage is tot nog toe altijd eerlijk geweest, de wachttijden nog altijd lang (met een reden) dus dat moet ik maar accepteren.
Anyhow, ik heb een coulance aanvraag ingedient voor het vervangen van de SBC pomp, aangezien er dus meerdere verhalen zijn (ook hier op het forum) dat zo'n aanvraag gewoon werd goedgekeurd, ook al was die al jaren niet meer dealer o.h.
Als dat lukt ga ik wellicht de extra mile om de ketting te laten vervangen, maar dat valt nog te bezien.. Ik heb liever gewoon een ''nieuwe'' W211 in plaats van deze. Cubanietzilver is nog steeds mijn favo kleur op een W211.
Oh, en p.s ik zal de auto niet in de brand steken. Hoe gefrustreerd ik ook zou zijn haha.
Ik heb niets meer van mij laten horen i.v.m dat ik het maar heb opgegeven en met de auto rijd totdat ik het geinvesteerde geld ''er een beetje uit heb''
Als het mij lukt om een fatsoenlijke baan te vinden zal dat vrij snel gaan. Heb besloten om dan maar ''opnieuw'' te beginnen, en niet maar ineens te haasten en de eerste de beste E kopen ''omdat het zo lang duurde''
Heb nog steeds spijt van één specifieke auto die ik niet gekocht heb, maar die tijd is geweest. Ik had hem ook wél kunnen hebben en dat hij dan in de fik werd gestoken o.i.d.
Ik zal ook nóóit meer afwijken van garage's heb geleerd dat er té veel oplichters zijn. Mijn vaste garage is tot nog toe altijd eerlijk geweest, de wachttijden nog altijd lang (met een reden) dus dat moet ik maar accepteren.
Anyhow, ik heb een coulance aanvraag ingedient voor het vervangen van de SBC pomp, aangezien er dus meerdere verhalen zijn (ook hier op het forum) dat zo'n aanvraag gewoon werd goedgekeurd, ook al was die al jaren niet meer dealer o.h.
Als dat lukt ga ik wellicht de extra mile om de ketting te laten vervangen, maar dat valt nog te bezien.. Ik heb liever gewoon een ''nieuwe'' W211 in plaats van deze. Cubanietzilver is nog steeds mijn favo kleur op een W211.
Oh, en p.s ik zal de auto niet in de brand steken. Hoe gefrustreerd ik ook zou zijn haha.