Ik ben dus niet geweest naar de automaatspecialist, omdat ik zelf ook mijn twijfels had.. De auto rijd gek genoeg nu beter dan voorheen (zonder iets gedaan te hebben) zit nu dus te denken om de gok te nemen op nieuwe (externe koeler) en een bakspoeling. Dit wil ik dan bij Atr laten doen, aangezien dat binnen een dag klaar kan zijn (lijkt mij)
Twijfel echter, want met een nieuwe omvormer moet hij volgens mij blijven en Atr is niet om de hoek.
Een shot in the dark, maar is er een forumlid die verstand heeft van automaatbakken en ook kan repareren voor ''een forumprijsje''? Liefst in de buurt zodat ik geen leenauto oid nodig heb.
Trillen W211
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5665
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Weet je zeker dat er geen remstof in je koppelomvormer zit?
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Nee gewoon schoolplein taferelen. Kom op mensen, even serieus graag.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Je vond het geen goed idee zei je, omdat revisie voor bak, koppelomvormer, en nieuwe radiateur voor 1600, 1600 te weinig is.plorie schreef:Oh oh oh
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Ik volg dit topic. Maar och ga nou naar een bak specialist en twijfel niet zo of doe de auto weg als der veel onkosten aan komen. Ik zie prijzen voorbij komen van 1600 en vind dat best weinig geld...
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
Mijn idee. Wat een gedraai....kevin1990 schreef:Ik volg dit topic. Maar och ga nou naar een bak specialist en twijfel niet zo of doe de auto weg als der veel onkosten aan komen. Ik zie prijzen voorbij komen van 1600 en vind dat best weinig geld...
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dus, dan doe je toch maar niks?Don-W211 schreef:Je vond het geen goed idee zei je, omdat revisie voor bak, koppelomvormer, en nieuwe radiateur voor 1600, 1600 te weinig is.plorie schreef:Oh oh oh
Naar mij luisteren is wel het laatste wat je moet doen
Logboek S500.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
1600 voor de genoemde werkzaamheden (revisie bak + koppel omvormer + nieuwe radiateur) is best weinig ja, ook al is het veel geld als je het zo moet neerleggen... maar wie weet betalen we allemaal 1600 te veel (want 3200 voor alleen de bak revisie zijn volgens mij de meer "gangbaardere" prijzen)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- merak
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 07 okt 2017 23:05
- Mercedes-Benz: E280 CDI 2004
- Specialisatie: ICT
Ik heb eens een keer gezien dat een gereviseerde koppelomvormer voor 200 euro, brein 300, kleppen etc alles totaal 1000 verkrijgbaar was. Dan zou ik het niet zo gek vinden als het geen 'automaat-specialist' is die dan 600 euro aan arbeid vraagt.Marco schreef:1600 voor de genoemde werkzaamheden (revisie bak + koppel omvormer + nieuwe radiateur) is best weinig ja, ook al is het veel geld als je het zo moet neerleggen... maar wie weet betalen we allemaal 1600 te veel (want 3200 voor alleen de bak revisie zijn volgens mij de meer "gangbaardere" prijzen)
Ga je echt naar een automaat-specialist, dan betaal je wat, maar heb je uitermate garantie op datgene wat zij beloven. Elders heb je dat nie.. (of toch wel? Zoals Marco het zegt, betalen wij nou gewoon 1600 teveel. )
Der. Die. DAS.
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Men neme een MB met automaat waarvan de aandrijflijn trilt. Er wordt glycol in de transmissieolie gevonden. Daarvan is bekend dat als je er snel bij bent het misschien nog niet te laat is, maar die glycol op termijn het frictiemateriaal in de bak en lagers gaat aantasten.
De ene specialist [A] zegt; vervang je koeler en olie en kijk ff of dat helpt. Zo niet kijken we verder.
De andere (B) zegt: het is je koppelomvormer die de trillingen veroorzaakt, vervang die samen met de olie en de koeler en we reviseren ook het kleppenblok.
Waarom niet doen wat specialist A zegt?
En waarom weet B direct zeker dat de koppelomvormer vervangen moet worden en noemt B een kleppenblok dat met aantasting van frictiemateriaal vzv ik weet niets te maken heeft?
Je zou haast (ik zou voor A gaan) C ns om een third opinion vragen
De ene specialist [A] zegt; vervang je koeler en olie en kijk ff of dat helpt. Zo niet kijken we verder.
De andere (B) zegt: het is je koppelomvormer die de trillingen veroorzaakt, vervang die samen met de olie en de koeler en we reviseren ook het kleppenblok.
Waarom niet doen wat specialist A zegt?
En waarom weet B direct zeker dat de koppelomvormer vervangen moet worden en noemt B een kleppenblok dat met aantasting van frictiemateriaal vzv ik weet niets te maken heeft?
Je zou haast (ik zou voor A gaan) C ns om een third opinion vragen
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Ben dus bij Atr geweest voor bakspoeling+externe koeler. Resultaat? Geen mallemoer natuurlijk! Enkel de bak schakelt nu wat soepeler natuurlijk vanwege de nieuwe olie. In de woorden van de monteur ''ik heb er mee gereden en tussen de 60-100 voel ik niet de koppelomvormer, en dat is toch wel het punt waarop dat zou moeten''
Ik rij ermee en vanaf 60 voel ik gelijk die touwtyfus trilling.. Wat kan het dan zijn? Rubbers? Zoja welke? Ik denk aan die flexdisks of motorsteunrubbers oid..
Ik ga wel weer proberen of ik bij de Mercedesspecialist terechtkan, die stuurde me nl eerst door naar de automaatspecialist vanwege omvormer.
Ik rij ermee en vanaf 60 voel ik gelijk die touwtyfus trilling.. Wat kan het dan zijn? Rubbers? Zoja welke? Ik denk aan die flexdisks of motorsteunrubbers oid..
Ik ga wel weer proberen of ik bij de Mercedesspecialist terechtkan, die stuurde me nl eerst door naar de automaatspecialist vanwege omvormer.
Zuur, kan het begrijpen dat je hem het liefst het water in rijd. Maarja je gaf zelf aan in zijn D en N blijft het zelfde probleem. Krijgt geen aandrijving na zijn achterwielen dan hoef je al niet na die rubber te kijken van de aandrijfas.
Miss heel goed laten uitlijnen , en 4 nieuwe banden wilt niet zeggen dat je dan gelijkt zweeft over de weg.
Miss heel goed laten uitlijnen , en 4 nieuwe banden wilt niet zeggen dat je dan gelijkt zweeft over de weg.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2