Na het vervangen van banden, draagarmen boven, draagarmrubbers onder, trilt mijn auto nog steeds een klein beetje, als hij eenmaal warm is bijna niet meer.
Ik weet dat het moeilijk is om vanachter de computer te zeggen, maar ik dacht misschien heeft iemand toch wel een tip.
Ik heb wederom geprobeerd met de hendel van D naar N te zetten tijdens rijden, maar ik merk geen verschil. Velgen zijn kaarsrecht bevonden trouwens.
De motor geeft schokjes als ik stilsta, maar dat doet hij dus niet altijd.. Vering lijkt nogal hard afgesteld.
Het is nogal een irritante, vage klacht die mij veel koppijn bezorgt.
Wat zijn dingen die ik nog kan laten nakijken cq vervangen?
Trillen W211
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 11 apr 2014 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Coupé
- Locatie: Harmelen
Problemen met de koppelomvormer?
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 11 apr 2014 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Coupé
- Locatie: Harmelen
Ik zou het bij Atr montfoort laten controleren. Jongens weten daar precies wat ze doen en hoe het opgelost kan worden.Don-W211 schreef:En wat moet ik dan doen cq repareren? Lijkt mij een vrij duur grapje.Greggieeflr schreef:Problemen met de koppelomvormer?
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Lees in meerdere topics van je diverse problemen, wellicht eens tijd dat je naar een goede garage gaat en eens serieus diagnose laat stellen?
ATR montfoort is qua automaat perikelen een heel erg goede.
Als Mercedes specialist kan ik deze 2 zeer aanbevelen, niet de goedkoopste maar absoluut kennis van zaken.
http://www.sscbv.net/
https://www.woltingeautos.nl/
ATR montfoort is qua automaat perikelen een heel erg goede.
Als Mercedes specialist kan ik deze 2 zeer aanbevelen, niet de goedkoopste maar absoluut kennis van zaken.
http://www.sscbv.net/
https://www.woltingeautos.nl/
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 22 feb 2015 15:04
- Mercedes-Benz: C220 CDI 2006
Misschien heb je hier iets aan; viewtopic.php?f=46&t=11275
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Die 2 zijn nogal ver van huis van mij, ben van plan naar hier te gaan, https://amsterdammertje.nu/mercedes-amsterdam/bofkont schreef:Lees in meerdere topics van je diverse problemen, wellicht eens tijd dat je naar een goede garage gaat en eens serieus diagnose laat stellen?
ATR montfoort is qua automaat perikelen een heel erg goede.
Als Mercedes specialist kan ik deze 2 zeer aanbevelen, niet de goedkoopste maar absoluut kennis van zaken.
http://www.sscbv.net/
https://www.woltingeautos.nl/
Weet niet of iemand hier nog ervaringen mee heeft. Ik zoek wel een specialist in de buurt van Zaandam.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Zeker, bedankt. Ik lees iets over fabrieksgarantie op de koppelomvormer, maar dat zal wellicht niet meer kunnen..Benzrijder schreef:Misschien heb je hier iets aan; viewtopic.php?f=46&t=11275
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Lijkt me een uitstekend adres waar je nu van plan bent heen te gaan.
Fabrieksgarantie kun je inmiddels wel vergeten ja, ook coulance is niet aan de orde meer helaas.
Zaak is dat je eens een goede gedegen diagnose laat stellen, nu blijft het enkel maar gissen.
Fabrieksgarantie kun je inmiddels wel vergeten ja, ook coulance is niet aan de orde meer helaas.
Zaak is dat je eens een goede gedegen diagnose laat stellen, nu blijft het enkel maar gissen.
- merak
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 07 okt 2017 23:05
- Mercedes-Benz: E280 CDI 2004
- Specialisatie: ICT
Vraagje.
Is het getril tijdens het rijden of ook bij stilstand in D/N?
Hoe zit het met de conditie van je motorsteunen?
Gaat het hier om een diesel, zoja heb je een kapotte gloeiboegie (spiraalveertje die brandt na opstarten)?
Is het getril tijdens het rijden of ook bij stilstand in D/N?
Hoe zit het met de conditie van je motorsteunen?
Gaat het hier om een diesel, zoja heb je een kapotte gloeiboegie (spiraalveertje die brandt na opstarten)?
Der. Die. DAS.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Nee het is een benzine, trillen tijdens stilstand doet hij niet, enkel schokken doet hij soms dit komt vanuit de motor (situatie is hetzelfde in N namelijk, vandaar mijn aanname motor) Ik heb hier ook een Mercedes sprinter (bedrijfswagen) die trilt hevig als hij koud is in D (verder niet van belang) in N doet hij niets.
Dus ik ben dan niet zeker of het de koppelomvormer is bij mijn W211.
Dus ik ben dan niet zeker of het de koppelomvormer is bij mijn W211.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Banden die een beetje vierkant worden na het staan en daarom wat trillen tot ze warm zijn? Ja, dat kan met gloednieuwe banden ook als er maar genoeg gewicht op staat en ze warm worden weggezet.Don-W211 schreef:Na het vervangen van banden, draagarmen boven, draagarmrubbers onder, trilt mijn auto nog steeds een klein beetje, als hij eenmaal warm is bijna niet meer.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Die van mij heeft dat al als ik 10min stop langs de snelweg voor een broodje en koffie. Km of 3
voor de trilling er weer uit is.
voor de trilling er weer uit is.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4261
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Banden kunnen inderdaad zo het verschil maken. Ik heb er nu onderliggen die ook bij SUV's gebruikt worden. Zelfs na een week stilstaan geen hobbelpaard meer bij het wegrijden. Was met de vorige set banden wel anders.Cornelis schreef:Die van mij heeft dat al als ik 10min stop langs de snelweg voor een broodje en koffie. Km of 3
voor de trilling er weer uit is.
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 22 feb 2015 15:04
- Mercedes-Benz: C220 CDI 2006
"Ik heb wederom geprobeerd met de hendel van D naar N te zetten tijdens rijden, maar ik merk geen verschil."
Begin bij het begin. En dat is waar je auto op rolt tijdens het rijden. Velgen en banden.
Want je schrijft dat je nieuwe banden hebt maar het probleem is nog aanwezig. Wat is het merk van de banden? Een A merk?
Dus eerst maar kijken naar velg/band.
De meest simpele en goedkope aanpak om wielen/banden uit te sluiten kan je heel eenvoudig zelf doen.
Krik de auto op, plaats een referentie punt, bijv. een klein houten blokje met een spijker er in, iets aan de zijkant van de velgen en draai aan de wielen om te kijken naar zijde uitslag tussen spijker en velg. Doe dit aan de buitenkant en binnenkant van de velg.
Doe hetzelfde onder de banden met het blokje. Kijk of het profiel van de band slingert tijdens het draaien.
Vervolgens hetzelfde met de achterkant. Kost je niets.
Als velg/band ook zelfs maar lichtjes afwijkt tijdens het draaien kan dat een aanknopingspunt zijn.
Verplaats die velgen/banden naar achter en ga nogmaals rijden. Die minimale afwijking kan het verschil al uitmaken.
Een soortgelijke afwijking presenteert zich altijd sterker aan de voorkant dan achterkant.
Heb dit probleem ooit ook zelf gehad. Bleek toch in een ietwat krom wiel te zitten met minimale hoogteslag.
Om gek van te worden. Zo minimaal dat het zelfs op een Hunter 9700 bij een velgenspecialist niet zichtbaar was.
Ziet het er perfect uit dan check je verder.
Next is motorsteunen, hardy schijven aan de voor en achterkant van de cardanas. Het tussenaslager en kruiskoppeling van cardanas.
Subframe rubbers achterkant en steekassen achterkant die van differentieel naar achterwielen lopen.
Gezien de leeftijd van de auto, 2002, komt e.e.a. in aanmerking.
Is dat allemaal goed dan kan je eens naar de automaatbak laten kijken als je denkt dat dit de oorzaak is.
Succes.
Mocht je er achter komen laat het dan weten. Altijd handig voor het volgende slachtoffer
Begin bij het begin. En dat is waar je auto op rolt tijdens het rijden. Velgen en banden.
Want je schrijft dat je nieuwe banden hebt maar het probleem is nog aanwezig. Wat is het merk van de banden? Een A merk?
Dus eerst maar kijken naar velg/band.
De meest simpele en goedkope aanpak om wielen/banden uit te sluiten kan je heel eenvoudig zelf doen.
Krik de auto op, plaats een referentie punt, bijv. een klein houten blokje met een spijker er in, iets aan de zijkant van de velgen en draai aan de wielen om te kijken naar zijde uitslag tussen spijker en velg. Doe dit aan de buitenkant en binnenkant van de velg.
Doe hetzelfde onder de banden met het blokje. Kijk of het profiel van de band slingert tijdens het draaien.
Vervolgens hetzelfde met de achterkant. Kost je niets.
Als velg/band ook zelfs maar lichtjes afwijkt tijdens het draaien kan dat een aanknopingspunt zijn.
Verplaats die velgen/banden naar achter en ga nogmaals rijden. Die minimale afwijking kan het verschil al uitmaken.
Een soortgelijke afwijking presenteert zich altijd sterker aan de voorkant dan achterkant.
Heb dit probleem ooit ook zelf gehad. Bleek toch in een ietwat krom wiel te zitten met minimale hoogteslag.
Om gek van te worden. Zo minimaal dat het zelfs op een Hunter 9700 bij een velgenspecialist niet zichtbaar was.
Ziet het er perfect uit dan check je verder.
Next is motorsteunen, hardy schijven aan de voor en achterkant van de cardanas. Het tussenaslager en kruiskoppeling van cardanas.
Subframe rubbers achterkant en steekassen achterkant die van differentieel naar achterwielen lopen.
Gezien de leeftijd van de auto, 2002, komt e.e.a. in aanmerking.
Is dat allemaal goed dan kan je eens naar de automaatbak laten kijken als je denkt dat dit de oorzaak is.
Succes.
Mocht je er achter komen laat het dan weten. Altijd handig voor het volgende slachtoffer