Hallo,
Ik heb een vraag met betrekking tot het geven van een software update aan een Merc W211 E320 benzine 2002. Mijn garagist zegt dat mijn boordcomputer helemaal vol zit en er een nieuw 'softwarepakket' in moet, dit zou mij dan 225€ kosten. Ik heb in eerste instantie dus nee gezegd omdat ik eerst dit wou uitzoeken. Edit* dit zou dan ''90% van de problemen omtrent schokken/trillen'' moeten verhelpen /edit.
Klopt dit? En zou ik ook een andere methode kunnen doen? Ik heb namelijk gezien op het internet dat je makkelijk zelf je automaatbak kan resetten. Nu is dat natuurlijk wel anders als een nieuw pakket maar toch...
Met vriendelijke groet,
Don.
W211 software update i.v.m schokken
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Ja, dat snap ik dus ook niet helemaal wat ermee bedoelt wordt (boordcomputer vol, met wat? Fouten?) vandaar mijn vraag en twijfel. Ik heb al veel geld stukgeslagen op deze auto, misschien maar ophouden en z.s.m inruilen.
Maar dat is het punt niet nu.
Maar dat is het punt niet nu.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Er werd ook gezegd dat dit ervoor zorgt dat hij geen goede signalen meer afgeeft naar motor en bak en dat daardoor de auto schokt bij het rijden en als je het pedaal loslaat om uit te rollen.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Verklaar die schokken eens nader, ik zal niet de enige zijn die er niet veel van begrijpt...
Schokt de motor ?
Schokt de aandrijflijn ?
Schokt de bak ? Met schakelen ?
Over de 5-bakken is genoeg te vinden, met name de 2002 en 2003 bakken hadden last van glycol lekkage
via de koeler in de Valeo radiateur.
Als het de bak is heb je dan al eens een glycol test laten doen ?
En een "volle" computer........
Gebruikt jouw garage Star diagnose ?
Schokt de motor ?
Schokt de aandrijflijn ?
Schokt de bak ? Met schakelen ?
Over de 5-bakken is genoeg te vinden, met name de 2002 en 2003 bakken hadden last van glycol lekkage
via de koeler in de Valeo radiateur.
Als het de bak is heb je dan al eens een glycol test laten doen ?
En een "volle" computer........
Gebruikt jouw garage Star diagnose ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Misschien een andere garagist zoeken ? Deze rekent met een vork zo te horen.Don-W211 schreef:Ik heb al veel geld stukgeslagen op deze auto, misschien maar ophouden en z.s.m inruilen.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
De schokken lijken voor mij vanuit de bak te komen, het kan echter ook een combinatie van motor en bak zijn. De aandrijflijn, weet niet hoe ik dat zou moeten voelen? Ik heb nieuwe banden draagarmen boven, en nieuwe draagarmrubbers onder dus die trilling is iniedergeval weg.
De automaatbak schakelt over het algemeen wel normaal, de schokken zijn vooral merkbaar bij lage toeren als het gaspedaal losgelaten word.
Ik weet niet of de garage stardiagnose gebruikt.
De automaatbak schakelt over het algemeen wel normaal, de schokken zijn vooral merkbaar bij lage toeren als het gaspedaal losgelaten word.
Ik weet niet of de garage stardiagnose gebruikt.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
De motor schokt overigens licht bij stilstaan, echter bij een warme motor is dit niet meer merkbaar bij het stilstaan. Glycoltest nooit laten uitvoeren nee. Zat er wel aan te denken een bakspoeling+verversing bakolie te doen.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Maak anders een afspraak bij ATR in Montfoort voor een diagnose van de bak.
Filter en olie moeten elke 60.000 vernieuw worden.
Filter en olie moeten elke 60.000 vernieuw worden.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Laat maar eerst een glycoltest doen, als die positief is dan is een bakflush zonde van je geld als je een inwendige lekkage hebt want die lekt dan vrolijk verder.Don-W211 schreef:De motor schokt overigens licht bij stilstaan, echter bij een warme motor is dit niet meer merkbaar bij het stilstaan. Glycoltest nooit laten uitvoeren nee. Zat er wel aan te denken een bakspoeling+verversing bakolie te doen.
Dan is de volgorde 1) oorzaak aanpakken 2) dan de bak spoelen 3) hopen dat de aangerichte schade in de bak niet te ernstig is geweest.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Een follow update, mijn garagist had een ''rapportje'' meegegeven, lijkt mij gewoon een lijst met een melding van foutcodes, ik heb een paar pagina's maar ik pak de belangrijkste omdat hij daar een foutcode had omcirkelt.
Nog een vraag, ik heb niet originele schokbrekers voor, garagehouders zeggen dat het er niets mee te maken heeft (trillen/vibreren) maar ik heb mijn twijfels, sinds ik ook de blokmarkeringen van een in/uitvoegstrook duidelijk voel.
Btw het probleem dat de motor schokte lijkt opgelost, ik heb gisteren wat meer gasgegeven/snel optrekken en hij doet nu niet meer schokken bij stilstaan. Daardoor lijkt de auto ook nog amper te trillen/vibreren, vandaar mijn vraag over de schokbrekers ook.
Nog een vraag, ik heb niet originele schokbrekers voor, garagehouders zeggen dat het er niets mee te maken heeft (trillen/vibreren) maar ik heb mijn twijfels, sinds ik ook de blokmarkeringen van een in/uitvoegstrook duidelijk voel.
Btw het probleem dat de motor schokte lijkt opgelost, ik heb gisteren wat meer gasgegeven/snel optrekken en hij doet nu niet meer schokken bij stilstaan. Daardoor lijkt de auto ook nog amper te trillen/vibreren, vandaar mijn vraag over de schokbrekers ook.
- Bijlagen
-
- 20190112_184825.jpg (165.34 KiB) 4320 keer bekeken
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Sensotronic Brake Control is je SBC pomp....daar is een klepje niet goed...kan een eenmalige hickup zijn...
Wat je voelt op strepen/lijnen komt door de hardheid van je banden en mogelijk hoge bandenspanning.
Wat je voelt op strepen/lijnen komt door de hardheid van je banden en mogelijk hoge bandenspanning.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
En de schokbrekers lijkt mij, de banden heb ik sinds zij eronder zitten niet opgepompt.. Met mijn Seat voel ik die blokmarkering duidelijk minder, en die banden pomp ik altijd 2.2 bar (ook Michelins)Cornelis schreef:Sensotronic Brake Control is je SBC pomp....daar is een klepje niet goed...kan een eenmalige hickup zijn...
Wat je voelt op strepen/lijnen komt door de hardheid van je banden en mogelijk hoge bandenspanning.
Anyway, glycoltestje zal ik een dezer dagen laten uitvoeren. En op zoek gaan naar een specialist, sbc heeft naar mijn weten niets met trillen/schokken te maken? Lijkt mij dan als enige nog de automaatbak die hier voor kan zorgen.
Draagarmen boven vervangen, draagarmrubbers onder vervangen. Zou dan niet weten wat er dan nog anders daarvoor kan zorgen. (behalve schokbrekers dan)
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Weet je dan uberhaupt wat de bandenspanning is ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....